Gå til innhold

Oktoberfest 2014 - JorunT - 17 mm f/1,8


Anbefalte innlegg

Bruker: JorunT

Deltagernivå: Pingle

Utstyr: Olympus E-M10

 

Jeg har ikke så mange fastobjektiver å velge i mellom, så jeg prøver meg på 17 mm. Jeg befinner meg i Hellas hele måneden, med unntak av noen dager i sør-Frankrike. Objektivet er ikke spesielt egnet for området jeg befinner meg i, så det blir en utfordring å finne egnede motiver i dette åpne landskapet. Blomster blir det neppe denne gang.

Endret av JorunT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, befinner meg drøyt 3000 km lengre sør, og det er ikke så verst her! Vi har besøk denne uken, så det blir ikke så mye tid til å nyte andres innlegg, har bare litt tid for meg selv etter at de andre har gått til sengs for å få lagt inn bilde selv, men jeg åper å komme sterkere tilbake til uken.

Lenke til kommentar

Dag 2. Utsikt over Kalamitsabukten

 

Utflukt rundt Sithonia idag med stopp på en høyde over den sørøstlige spissen av den lange halvøya. Ikke helt ideelt objektiv for utsiktsbilde, merker jeg, bildene blir veldig flate uten en markert forgrunn, så jeg fikk med endel ugress for å skape litt mer dybde (Dittrichia graveolens, om noen lurer å hva det er).

 

15234429519_5655293cc7.jpg

_Z022844-Edit Above Kalamitsi.jpg by JorunT, on Flickr

Lenke til kommentar

Vakkert lys og bølgende landskap.

Takker, landskapet her er svært variert

 

Bra med litt farger i forgrunnen, eller ser det jo fryktlig tørt ut (bortsett fra det våte øverst der da).

Det er faktisk ikke tørt, men de lyse områdene er resultat av hard beiting, det er mange sauer og geiter som beiter her. Partiene som ved ørste øyekast kan se brune ut er lilla røslyng, den blomstrer vilt nå. Ellers ligger akkurat dette området svært utsatt, det er værhardt her på sydspissen.

 

Flott utsikt og fine farger i bilde nr 2. Bilde 1 ble litt for enkelt for meg.

 

Takk for kommentar, er så hjertens enig i at det første var enkelt, men jeg sliter litt med å finne egnde motiver i dette landskapet.

To bra bilder fra sydligere strøk! Minte meg på at jeg snart må til å bestille neste sommers tur! :)

Velkommen etter!

Flott dybde i det siste der. Bra du tok med vegetasjonen i forgrunnen.

Takk. Uten de blomstene vill det blitt utrolig flatt og kjedelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...