Gå til innhold

Kongepyton


Anbefalte innlegg

Har lest litt om at forskjellige herptiler kanskje skal bli lovlig i norge. Hvis dette blir lovlig vurderer jeg å gå i anskaffelse av en kongepyton(python regius). Eneste jeg lurer på som jeg ikke har klart å funnet på nettet er hvor mye kraft er det i en sånn en hvis den først bestemmer seg for å kvæle deg? Den blir jo bare 1,5 meter lang, så lurer på om en gjennomsnittlig trent mann kan kunne dra den fra hverandre.

 

Lurer også på hva prisen på en sånn en kommer til å ligge på sånn ca. Om det er 5000 eller 30000 ..

Endret av MrUrge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest litt om at forskjellige herptiler kanskje skal bli lovlig i norge. Hvis dette blir lovlig vurderer jeg å gå i anskaffelse av en kongepyton(python regius). Eneste jeg lurer på som jeg ikke har klart å funnet på nettet er hvor mye kraft er det i en sånn en hvis den først bestemmer seg for å kvæle deg? Den blir jo bare 1,5 meter lang, så lurer på om en gjennomsnittlig trent mann kan kunne dra den fra hverandre.

 

Lurer også på hva prisen på en sånn en kommer til å ligge på sånn ca. Om det er 5000 eller 30000 ..

Denne linken her kan gi deg svaret på mye av det du lurer på:

http://www.reptilfreaks.no/forum/slangefakta/108-konge-pyton-python-regius.html

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har lest litt om at forskjellige herptiler kanskje skal bli lovlig i norge. Hvis dette blir lovlig vurderer jeg å gå i anskaffelse av en kongepyton(python regius). Eneste jeg lurer på som jeg ikke har klart å funnet på nettet er hvor mye kraft er det i en sånn en hvis den først bestemmer seg for å kvæle deg? Den blir jo bare 1,5 meter lang, så lurer på om en gjennomsnittlig trent mann kan kunne dra den fra hverandre.

 

Lurer også på hva prisen på en sånn en kommer til å ligge på sånn ca. Om det er 5000 eller 30000 ..

Null problem for ungdom og voksne å hanskes med kongepyton. Dersom du er i Oslo engang, kan du kanskje få holde kongepytonen de har i reptilparken, så kan du selv kjenne. Pris tør jeg ikke gjette på. Muligens prisnivået i Sverige er en pekepinn..

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...