Gå til innhold

[Løst] Flytte fra Danmark til Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må komme med litt mer informasjon om vi skal kunne svare på det. Blir som å spørre: Hvor mye koster det å spise på restaurant? Eller hvor mye koster det å kjøpe et hus?

 

Generelt så ser jeg for meg to alternativer: (1) Sende det med båt. (2) Sende det med flyttebyrå. Personlig så eier jeg såpass lite at jeg enkelt ville fått med meg alle eiendelene mine i en litt større bil, også ville jeg sendt de ekstra pappeskene jeg har med bøker på båt. Men regner kanskje ikke med at det gjelder deg?

Lenke til kommentar

Huh, det du skriver om nå er vel snakk persontransport?

 

La oss si at hun skal få frakte 20 pappesker, en seng, klesskap, et par kommoder, et spisebord, stoler, et par sofaer, et stuebord, fem potteplanter, en sykkel, en TV, et steroanlegg, osv, så blir vel fort bestilling av en hel container aktuelt, og ettersom både København og Bergen er havnebyer så blir nok båt det aller billigste, (her betaler en vel også utelukkende for volum), men det tar jo endel mer tid enn om det skal kjøres med en flyttebil.

 

Om en søker på priser for flyttelass innad i Norge (med bil) (trondheim til oslo, tromsø til oslo osv) så virker det som om prisene ligger på fra 15.000 (mindre leilighet) til 40-50.000 (om en har bodd i et større hus). Derimot: Om en klarer å få fraktet alt selv til havna i København, og selv frakter det fra havna i Bergen, så blir nok det hele mye billigere.

 

(Alt dette er riktignok dratt ut av lufta, da jeg ikke har opparbeidet meg nok jordgods til at dette er aktuelt riktig enda).

Lenke til kommentar

Huh, det du skriver om nå er vel snakk persontransport?

 

La oss si at hun skal få frakte 20 pappesker, en seng, klesskap, et par kommoder, et spisebord, stoler, et par sofaer, et stuebord, fem potteplanter, en sykkel, en TV, et steroanlegg, osv, så blir vel fort bestilling av en hel container aktuelt, og ettersom både København og Bergen er havnebyer så blir nok båt det aller billigste, (her betaler en vel også utelukkende for volum), men det tar jo endel mer tid enn om det skal kjøres med en flyttebil.

 

Om en søker på priser for flyttelass innad i Norge (med bil) (trondheim til oslo, tromsø til oslo osv) så virker det som om prisene ligger på fra 15.000 (mindre leilighet) til 40-50.000 (om en har bodd i et større hus). Derimot: Om en klarer å få fraktet alt selv til havna i København, og selv frakter det fra havna i Bergen, så blir nok det hele mye billigere.

 

(Alt dette er riktignok dratt ut av lufta, da jeg ikke har opparbeidet meg nok jordgods til at dette er aktuelt riktig enda).

Takk for svar :) btw skal ikke frakte så mye ;P

Lenke til kommentar

Vi fikk jo ikke nok informasjon til å svare på spørsmålet, men man kan jo også være snill (som blured)...

 

Sorry for lite informasjon! Vlle bare ha et ca svar for hva det koster å fraktefrakte en del bøker og en gjennomsnittlig person sine klær og et par andre ting.

 

Jeg mente det ikke som frekt å ikke si informasjon? ;) (Bluted er sikkert snill)

Lenke til kommentar

 

Vi fikk jo ikke nok informasjon til å svare på spørsmålet, men man kan jo også være snill (som blured)...

Sorry for lite informasjon! Vlle bare ha et ca svar for hva det koster å fraktefrakte en del bøker og en gjennomsnittlig person sine klær og et par andre ting.

 

Jeg mente det ikke som frekt å ikke si informasjon? ;) (Bluted er sikkert snill)

 

 

 

Hehe no probs, men det er fremdeles lite informasjon - en del bøker kan være 10 stykker, eller mange kilo bøker, ikke sant :D

 

OT: Dersom din pakke veier opptil 15 kilo, ser det ut som om jetpack kan hente og levere den til 1500-2500 DKK ikke så verst det, heller :)

 

Sjekk her: https://jetpak.com/dk/

 

Men jeg synes at båten er den billigste løsningen

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...