Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg leste alle innleggene her i tråden og var ute i butikker og "klådde" på div. kameraer samt hørte på hva betjeningen sa (med en viss kritisk sans - håper jeg).

 

Jeg endte med å kjøpe det kameraet jeg hadde som en slags favoritt i begynnelsen, nemlig Sony Alpha 5100.

Det valget er jeg svært godt fornøyd med så langt! Hittil har jeg mest brukt div. auto-programmer og synes bildene blir veldig bra. I tillegg er det mulig å gjøre mange innstillinger selv noe jeg bare så vidt har prøvd meg på.

 

Sony Alpha 5100 passer godt i hånden min og fingrene mine rekker godt fram til innstillingshjulet mm. Svært mange av de andre kameraene jeg vurderte syntes jeg var for store - jeg fikk liksom ikke ordentlig grep på de.

A 5100 har skjerm og ikke søker. Argumentene som gikk på batteritid og solblank skjerm, vurderte jeg. Men siden jeg neppe kommer til å dra på en ukes telt-tur på vidda eller til "langt-bort-vekk-i-stan", vil ikke lading bli noe problem.

Jeg er vant til skjerm fra mobilen og et videokamera og vet at solen kan være trøblete. Likevel synes jeg den bevegelige skjermen til A 5100 var smart (slipper for eksempel å ligge på magen på bakken for å ta bilde av noe lavt).

 

Som sagt er jeg svært fornøyd med mitt valg.

Takk for alle innspill, argumenter, tanker og forslag dere kom med!

 

VH

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Speilløst gir ikke mening hvis det er fysisk større enn A5100....

FYI: Det finnes andre grunner til å velge et speilløst kamera enn størrelse. Det er faktisk ikke bare størrelsen det kommer an på.

 

Nei, når man oppsummerer alle tilbakemeldinger fra folket som har gått fra "speil" til "løst" - er størrelse helt klart den avgjørende faktoren.

 

Alle de andre fordelene til speilrefleksen har de speilløse produsentene slitt ræva av seg for å tilfredsstille kundene gjennom flere år.....og de er vel snart i mål?.....eller?

 

 

Dette er eneste grunnen til å velge speilløst - STØRRELSE !

 

post-226353-0-90585600-1456213918.jpg

 

post-226353-0-90585600-1456213918_thumb.jpg

Endret av flageborg
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...