Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan snakke med pappa ang. PC?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt å bestille PC til 10 000 kroner, men problemet er at pappa er ikke villig til å bestille. Jeg har gitt han litt over 2000 kroner, og har tenkt å selge Xbox'en min og kanskje noen spill. Har også tenkt å selge andre ting å skaffe meg jobb. Han sier at jeg skal hente alle pengene først. Pengene (2000 kroner) ligger hos han nå, men han krever 8000 kroner til med engang. Det tar over 1 år før jeg får så mye penger. Han har kjøpt meg en iPhone 4S i Januar, grunnen til det var bursdag. Så spørsmålet mitt er, hvordan snakke til han og få han til å bestille PC?

 

 

 

Takker på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så du leter etter å måte å få han til å fronte deg 8k? det er masse penger det. om han har sagt nei en gang, ser jeg ikke hvordan du skal klare å forandre på det. skrap sammen pengene først. sånn er livet desverre. bli vant til det først som sist:P

 

er som når du skal kjøpe dop av fremmede! Money up front!

Endret av mortenbr
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mener om du angrer på å bruke tusenvis av kroner ekstra bare for en iPhone, når pengene kunne vært brukt lurere på en PC...

 

Ja. Angrer på at jeg ikke hadde mye peiling og fulgte iPhone trenden. Men nå vet jeg at Apple produkter er overprisa og at Samsung Galaxy S2 er mye bedre enn iPhone 4S!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Jeg sitter på en pc som kosta 3 000 kroner i 2009.. Duger ikke engang til å laste ned filmer eller surfe på nettet.

Det tror jeg ikke har noe med HW å gjøre.

 

Til TS. Om du skal ha din far til å legge ut for deg, bør du i det minste selge xboxen og alle spillene til den først. Vise at dette er noe du virkelig vil gjøre før du bestemmer for hvilken maskin du skal ha.

Lenke til kommentar

Hva har det med saken å gjøre? en pc fra 2009 skulle da enda funke greit men om du aldri har rensket opp i den på noen måte så kan nok det være en tanke.

 

Faren din prøver jo å lære deg at du må arbeide for det du vil ha, ingenting bare faller ned i hendene dine, arbeide og spare hardt frem til jul så kan du prøve å se om han vil dekke resten som julegave til deg så har du noe å se fram til.

Lenke til kommentar

Jeg sitter på en pc som kosta 3 000 kroner i 2009.. Duger ikke engang til å laste ned filmer eller surfe på nettet.

 

Uffameg. Du må ha det veldig vondt.

 

Jeg gidder ikke å skrive enda et langt innlegg, da det har vært et par liknende tråder her for kort tid siden, så jeg formidler bare budskapet i klartekst.

 

HVA MED Å TA LIVET SOM EN MANN OG JOBBE FOR TING DU VIL HA, OG UNNE FAREN DIN DE PENGENE HAN SELV HAR ANSKAFFET?

 

Jeg spyr hvis jeg ser flere slike tråder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sitter på en pc som kosta 3 000 kroner i 2009.. Duger ikke engang til å laste ned filmer eller surfe på nettet.

 

Kanskje du skulle rensket den og formatert den iblant? Det hjelper en del. Har selv en stasjonær fra 2004 som er sykt treg nå men etter en formatering og rydding, duger den til små oppgaver. Andre folk har sikkert enda eldre som fortsatt duger til noe.

 

Gjør det beste ut av situasjonen nå, så finner du en måte å skaffe pengene på.

Lenke til kommentar

Jeg forstår din far veldig godt. For å argumentere for din sak kan du jo selge det du har tenkt til å selge først, og så spørre faren din om et lån på resterende beløp - foreslå samtidig at du skal betale renter og eventuelle forsinkelsesgebyrer på lånet, så du fremstår litt mer seriøs enn det du gjør i tråden her. Å forvente at faren din skal spytte inn 8000 kr i en pc du selv sier du ikke har råd til, er lite modent.

Lenke til kommentar

Ungdommen nå til dags. Blackmailing og tigging?

 

TS: Få deg en jobb og la din far få pengene i neven før han bruker dem for deg.

 

Ikke skyld på ungdommen ettersom at de ikke oppdrar seg selv. Et lite hint.. Men er enig med det å jobbe for pengene. Man kan ikke være avhengig av foreldrene resten av livet for å skaffe seg det man ønsker.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...