Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ok. Det vil jo fungere meget bra. Tilsvarer PCIe 3.0 x8.

 

Men det er helt sikkert at PPD ville falt et godt stykke ned dersom det sto 2 slike i en maskin, og enda lengre ned med 4 stk, vil jeg tro.

 

Vi har testet med 2011 socket før, men det jeg ikke viste var at CPU ikke støttet annet enn PCIe 2.0.

 

Ergo testet vi 970x4 på PCIe 2.0 x8 og det buttet på 240k.. nesten så jeg må bestille en ny CPU for å teste med PCIe 3.0 x8 ;)

 

Kanskje det da leverer 270k PPD pr kort?

Blir litt smårar av det PCIe greiene og betydningen for Nvidia. :confused:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Det vil jo fungere meget bra. Tilsvarer PCIe 3.0 x8.

 

Men det er helt sikkert at PPD ville falt et godt stykke ned dersom det sto 2 slike i en maskin, og enda lengre ned med 4 stk, vil jeg tro.

 

Vi har testet med 2011 socket før, men det jeg ikke viste var at CPU ikke støttet annet enn PCIe 2.0.

 

Ergo testet vi 970x4 på PCIe 2.0 x8 og det buttet på 240k.. nesten så jeg må bestille en ny CPU for å teste med PCIe 3.0 x8 ;)

 

Kanskje det da leverer 270k PPD pr kort?

 

Blir litt smårar av det PCIe greiene og betydningen for Nvidia. :confused:

Sr2 har 2 cpu'er så burde gå godt med 4 stk gpu.

Lenke til kommentar

Sr2 har 2 cpu'er så burde gå godt med 4 stk gpu.

 

Absolutt. Men en CPU har 40 lanes, så det blir PCIe 2.0 x16/16 pr kort og pr CPU.

 

Med ett 2011 som har PCIe 3.0, får du det samme på 40 lanes og en CPU hvis du skjønner hva jeg mener?

 

Da får man PCIe 3.0 x8/8/8/8 f.eks.. som er det samme som PCIe 2.0 x16/16/16/16 som kun er mulig med 2 stk CPU gitt begrensning på 40 lanes pr CPU.

Lenke til kommentar

 

Her er bevis for lav TDP på 960 når det folder 9201 jobber.

 

En på fah forumet som spurte, så da kan jeg poste det her også ;)

 

rfMwzxL.jpg

Nå folder det bare med 93% load på GPU da, mon tro hva som hindrer det i å få 99 - 100%?

 

Tja, mine 980 ligger på 88-90% på p9201. Det som kan være problemet er driveren og core 17 ver 0.0.52.. TDP er 71%

Lenke til kommentar

 

Nå folder det bare med 93% load på GPU da, mon tro hva som hindrer det i å få 99 - 100%?

 

Fikk en Core 15 nå.. da er det 99% load, men 0% på BUS usage.

 

Så målet kan ikke være 99% load på GPU nødvendigvis ;)

 

Jo. Før i tiden lå de nesten alltid på 98-99%. Men etter de gikk over til openCL snudde det.

Før var det viktigste antall cuda core som betydde hvor raskt kortene var.

Lenke til kommentar

Ååh, så deilig med ~160K PPD totalt :3 Med ny hovedmaskin satser jeg på ~220K PPD med ett 760 til i maskineriet.

 

Hvordan er det med å kjøre ulike GPU'er på samme maskin?

 

Lurer forresten også på om jeg skal starte proskektet med folding-ovn. Liksom noe du monterer på veggen :rofl:

 

Funker bra med forskjellige GPU'er i samme maskin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sn1ken, første runde. Var det x16 2.0? Og hva ligger 970 på? 250k PPD ca?

 

Har ikke 970 her hjemme nå.

 

Men jeg har testet 970 alene i en maskin tidligere og klokket til 1500Mhz. Da fikk jeg 300k PPD stabilt på 9201. Når du setter inn 2 kort i samme maskin "synker" PPD til ca 270k PPD pr kort.

 

HK som det er testet mot er 1150 med PCIe 3.0 x16 (for ett kort) og PCIe 3.0 x8/8 for 2 kort.

Lenke til kommentar

 

Ååh, så deilig med ~160K PPD totalt :3 Med ny hovedmaskin satser jeg på ~220K PPD med ett 760 til i maskineriet.

 

Hvordan er det med å kjøre ulike GPU'er på samme maskin?

 

Lurer forresten også på om jeg skal starte proskektet med folding-ovn. Liksom noe du monterer på veggen :rofl:

 

Funker bra med forskjellige GPU'er i samme maskin.

 

Fikk aldri det til med 9xx og 7xx.

V7 bytta om på hvilke som var hvilke og alt ble bare krøll.

 

Kanskje det er lettere nå som alle kort tyger de samme jobbene.

Lenke til kommentar

 

 

Ååh, så deilig med ~160K PPD totalt :3 Med ny hovedmaskin satser jeg på ~220K PPD med ett 760 til i maskineriet.

 

Hvordan er det med å kjøre ulike GPU'er på samme maskin?

 

Lurer forresten også på om jeg skal starte proskektet med folding-ovn. Liksom noe du monterer på veggen :rofl:

 

Funker bra med forskjellige GPU'er i samme maskin.

 

Fikk aldri det til med 9xx og 7xx.

V7 bytta om på hvilke som var hvilke og alt ble bare krøll.

 

Kanskje det er lettere nå som alle kort tyger de samme jobbene.

 

Må vel bruke de avanserte innstillingene når du legger til gpu-slots da, tipper jeg

Lenke til kommentar

 

 

Ååh, så deilig med ~160K PPD totalt :3 Med ny hovedmaskin satser jeg på ~220K PPD med ett 760 til i maskineriet.

 

Hvordan er det med å kjøre ulike GPU'er på samme maskin?

 

Lurer forresten også på om jeg skal starte proskektet med folding-ovn. Liksom noe du monterer på veggen :rofl:

 

Funker bra med forskjellige GPU'er i samme maskin.

 

Fikk aldri det til med 9xx og 7xx.

V7 bytta om på hvilke som var hvilke og alt ble bare krøll.

 

Kanskje det er lettere nå som alle kort tyger de samme jobbene.

 

 

Fant en løsning for å sette det manuelt, men testet det aldri.

 

Men problemet er ikke like stort nå som de har blokkert Core 18 mot 9xx kortene selv. Da er det bare å legge inn block av Core 15, så skulle det ordne seg selv.

 

Alle kort under 780 vil være umulig å kombinere med 9xx som følge av driver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...