Gå til innhold

Ta med alkohol til Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg drar snart med noen venninnner til København, og vi har planer om å kjøpe med noen flasker vin hjem til Norge. Er det noen som vet om det er lovlig å ta med drikke hjem fra utlandet? Og vi er bare 17 år, så hva skjer om baggen vår blir sjekket på gardemoen?

 

Takk for svar!

 

Forenklet forelegg vil jeg anta.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Jeg hadde tatt sjansen, utrolig liten sjanse for å bli stoppet, og boten er utrolig liten. Teoretisk sett tjener du masse i det lange løp på å ta med, selvom du ikke er 18. Du kan ta med brennevin også, spiller ingen rolle hva du tar med uansett når du er under 18. De stopper vel 1/50 ca, tar de deg inrømmer du bare allt og betaler ca 300 for 1 liter, 600 for 1,5 900 for 2 eller noe i den duren. Ikke ta med mer enn to liter :)

Endret av Bruker-182691
Lenke til kommentar

Jeg hadde tatt sjansen, utrolig liten sjanse for å bli stoppet, og boten er utrolig liten. Teoretisk sett tjener du masse i det lange løp på å ta med, selvom du ikke er 18. Du kan ta med brennevin også, spiller ingen rolle hva du tar med uansett når du er under 18. De stopper vel 1/50 ca, tar de deg inrømmer du bare allt og betaler ca 300 for 1 liter, 600 for 1,5 900 for 2 eller noe i den duren. Ikke ta med mer enn to liter :)

 

Når en oppgir slike tall bør en sjekke at de er oppdaterte.

 

Dette er de nyeste jeg finner og de begynner på 400,-

 

http://lovdata.no/dokument/LTI/forskrift/2013-08-27-1034

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

 

Jeg hadde tatt sjansen, utrolig liten sjanse for å bli stoppet, og boten er utrolig liten. Teoretisk sett tjener du masse i det lange løp på å ta med, selvom du ikke er 18. Du kan ta med brennevin også, spiller ingen rolle hva du tar med uansett når du er under 18. De stopper vel 1/50 ca, tar de deg inrømmer du bare allt og betaler ca 300 for 1 liter, 600 for 1,5 900 for 2 eller noe i den duren. Ikke ta med mer enn to liter :)

 

Når en oppgir slike tall bør en sjekke at de er oppdaterte.

 

Dette er de nyeste jeg finner og de begynner på 400,-

 

http://lovdata.no/dokument/LTI/forskrift/2013-08-27-1034

 

 

Ja, ser det nå, beklager de ble jo oppdatert i oktober i fjor! Uansett, poenget er det samme, lave straffer høy fortjeneste :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...