Gå til innhold

Lønn i de forskellige vekter selskapene


dagasc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Hei. Jeg er operatør i et vekterselskap, men har kun en deltidsstilling, hvor jeg ringer inn når jeg selv vil jobbe. Dette fungerer fint for meg på den måten at jeg selv kan bestemme, når jeg skulle ønske å jobbe, slik at jeg ikke føler meg pålagt å jobbe på tidspunkter som egentlig ikke passer meg.

 

Saken er i midlertid den at jeg har behov for å tjene mer penger.

 

Jeg leste tidligere i denne tråden at det kan være en lønnsom affære å jobbe nattvakt på sykehus (eks. Rikshospitalet), men da som vekter selvfølgelig. Er det mulig å jobbe som operatør og vekter i samme selskap på en og samme gang?

 

Håper noen med erfaring har noen konstruktive tips og råd å komme med!

Lenke til kommentar

Hei. Jeg er operatør i et vekterselskap, men har kun en deltidsstilling, hvor jeg ringer inn når jeg selv vil jobbe. Dette fungerer fint for meg på den måten at jeg selv kan bestemme, når jeg skulle ønske å jobbe, slik at jeg ikke føler meg pålagt å jobbe på tidspunkter som egentlig ikke passer meg.

 

Saken er i midlertid den at jeg har behov for å tjene mer penger.

 

Jeg leste tidligere i denne tråden at det kan være en lønnsom affære å jobbe nattvakt på sykehus (eks. Rikshospitalet), men da som vekter selvfølgelig. Er det mulig å jobbe som operatør og vekter i samme selskap på en og samme gang?

 

Håper noen med erfaring har noen konstruktive tips og råd å komme med!

 

Hva er det egentlig du mener? Det burde ikke være noe problem å jobbe på sykehus og operatør i samme vaktselskap dersom du får arbeidstidene til å fungere fint sammen, men å jobbe i to forskjellige vaktselskaper blir de nok ikke så glade for. F.eks selskapet jeg jobber i står det i kontrakten at jeg ikke kan jobbe i annet vaktselskap mens jeg er ansatt hos dem.

 

Når det ellers gjelder lønn som vekter synes jeg den er helt grei. De som jobber halv jobbmåned, det vil si 7 dager jobb, 7 dager fri får en brutto månedslønn på ca 28000-29000,- med alt av tillegg. Grei sum for en jobb som kun krever vekterkurs, og sog som gir halve måneden fri.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg er operatør i et vekterselskap, men har kun en deltidsstilling, hvor jeg ringer inn når jeg selv vil jobbe. Dette fungerer fint for meg på den måten at jeg selv kan bestemme, når jeg skulle ønske å jobbe, slik at jeg ikke føler meg pålagt å jobbe på tidspunkter som egentlig ikke passer meg.

 

Saken er i midlertid den at jeg har behov for å tjene mer penger.

 

Jeg leste tidligere i denne tråden at det kan være en lønnsom affære å jobbe nattvakt på sykehus (eks. Rikshospitalet), men da som vekter selvfølgelig. Er det mulig å jobbe som operatør og vekter i samme selskap på en og samme gang?

 

Håper noen med erfaring har noen konstruktive tips og råd å komme med!

 

Hva er det egentlig du mener? Det burde ikke være noe problem å jobbe på sykehus og operatør i samme vaktselskap dersom du får arbeidstidene til å fungere fint sammen, men å jobbe i to forskjellige vaktselskaper blir de nok ikke så glade for. F.eks selskapet jeg jobber i står det i kontrakten at jeg ikke kan jobbe i annet vaktselskap mens jeg er ansatt hos dem.

 

Når det ellers gjelder lønn som vekter synes jeg den er helt grei. De som jobber halv jobbmåned, det vil si 7 dager jobb, 7 dager fri får en brutto månedslønn på ca 28000-29000,- med alt av tillegg. Grei sum for en jobb som kun krever vekterkurs, og sog som gir halve måneden fri.

Det jeg mente var om det var mulig å jobbe i samme selskap, med flere forskjellige stillinger :-)

 

Når det gjelder eksempelet med å jobbe halv jobbmåned med 7 på og 7 av, så virker jo dette i og for seg greit nok. Vet du hva slags vekterjobb som gir best betalt? Er det nattvakt på sykehus, som jeg skrev over?

Hvilket vaktselskap betaler forresten best?

Lenke til kommentar

Flere av de store sykehusene har egne vaktselskaper som er underlagt sykehusledelsen., f.eks her i Tromsø. Dette er mer offentlige vekterstillinger, derfor tviler jeg på at de følger overenskomsten for vektere, ergo er det bedre betalt.

 

Andre sykehus leier inn vektere fra private vaktselskaper (tror Securitas har alle), og her lønnes de med vanlig vektertariff som er fastlønn + tillegg for helse og sosial (tror tillegget er på ca 1200,- kr ekstra i måneden).

 

Men ja, det er selvfølgelig mye å kombinere flere stillinger i samme vaktselskap. Jeg kjører mobilt natt, verdi, stasjonærtjeneste osv.

Lenke til kommentar

Flere av de store sykehusene har egne vaktselskaper som er underlagt sykehusledelsen., f.eks her i Tromsø. Dette er mer offentlige vekterstillinger, derfor tviler jeg på at de følger overenskomsten for vektere, ergo er det bedre betalt.

 

Andre sykehus leier inn vektere fra private vaktselskaper (tror Securitas har alle), og her lønnes de med vanlig vektertariff som er fastlønn + tillegg for helse og sosial (tror tillegget er på ca 1200,- kr ekstra i måneden).

 

Men ja, det er selvfølgelig mye å kombinere flere stillinger i samme vaktselskap. Jeg kjører mobilt natt, verdi, stasjonærtjeneste osv.

takk for at du svarer så raskt :-)

 

Vet du hvordan ordningen er med Rikshospitalet, og er det eventuelt bare å ta en tlf og høre om de har noen stillinger ledige? For da vil jeg jo foretrekke en vekterstilling under det offentlige.

 

Du kombinerer mange stillinger, men hvordan er lønnen din (i året)? Har du mye fri hver måned?

Lenke til kommentar

Flere av de store sykehusene har egne vaktselskaper som er underlagt sykehusledelsen., f.eks her i Tromsø. Dette er mer offentlige vekterstillinger, derfor tviler jeg på at de følger overenskomsten for vektere, ergo er det bedre betalt.

 

Andre sykehus leier inn vektere fra private vaktselskaper (tror Securitas har alle), og her lønnes de med vanlig vektertariff som er fastlønn + tillegg for helse og sosial (tror tillegget er på ca 1200,- kr ekstra i måneden).

 

Men ja, det er selvfølgelig mye å kombinere flere stillinger i samme vaktselskap. Jeg kjører mobilt natt, verdi, stasjonærtjeneste osv.

takk for at du svarer så raskt :-)

 

Vet du hvordan ordningen er med Rikshospitalet, og er det eventuelt bare å ta en tlf og høre om de har noen stillinger ledige? For da vil jeg jo foretrekke en vekterstilling under det offentlige.

 

Du kombinerer mange stillinger, men hvordan er lønnen din (i året)? Har du mye fri hver måned?

 

Jeg bor i en mellomstor by, og vaktselskapet jeg jobber i er ganske stort, noe som betyr at jeg får jobbet tilnærmet så mye som jeg ønsker. Bruker å ligge et sted mellom 180-190 timer i måneden, noe som gir mye overtid. Har en årslønn på rundt 400.000 kr da, vil jeg tro.

 

Du kan selvfølgelig ringe sykehusene og høre. Problemet er at jeg ikke sitter med noe oversikt over hvilke sykehus som har egne vaktselskaper, og hvilke som har private vaktselskaper. I de private vaktselskapene er det ikke sykehuset du må kontakte, men selve vaktselskapet. I de offentlige må du kontakte personalsjef eller vaktleder på det aktuelle sykehuset.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...