Gå til innhold

GPS problemer Sony Z3c


misvan

Anbefalte innlegg

Har en Z3c som nylig ble sendt inn til reparasjon hos Elkjøp sitt servicesenter for å fikse lydutgangen (som var dårlig). Der ble det byttet lydutgang i tillegg til skjerm. Legger ved bilde av lappen jeg fikk med fra service som viser hva som ble byttet.

 

Etter at jeg fikk telefonen tilbake har ikke GPS-en fungert, verken i Google Maps eller Endomondo. I Endomondo står den bare å "søker satelitter", mens Google Maps ikke gir beskjed om noen ting.

I dag lastet jeg ned "AnrdoiTS GPS test" for å teste signalet. Den fant noen satellitter, men ingen av de hadde veldig sterkt signal (se vedlagte bilder fra nøyaktig samme sted med 15 sekunders mellomrom), og det var bare 2-5 satellitter som ble "brukt" til enhver tid (ustabilt).

 

Har en fullstendig backup av telefonen fra før innsending (brukte ikke denne når jeg fikk den tilbake), kan det lønne seg å teste denne før jeg evt sender telefonen inn igjen til Elkjøp, eller er dette mest sannsynlig et hardware-problem?

 

En annen ting jeg la merke til når jeg fikk telefonen tilbake, er at når jeg bruker den fysiske kameraknappen til å ta bilder tar det 4-5 sekunder fra knappen trykkes inn til bildet blir tatt (når jeg trykker på skjermen tas bildet med en gang). Slik var det ikke før reparasjonen. Kan dette ha noen sammenheng med ovennevnte problem?

 

Setter pris på svar fra noen som kan mer enn meg :-)

Bare spør visst det trengs noe mer info.

post-78202-0-06400600-1454611951_thumb.png

post-78202-0-49338700-1454611957_thumb.png

post-78202-0-51116000-1454612347_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdatering:

Kjørte noen flere tester i dag, blant annet den "innebygde" GPS lokasjons testen (via *#*#7378423#*#* menyen). Den fant meg på 51 sekunder, og det var etter et par minutter ute på en ganske åpen plass med GPS påslått.

Tok også en video av kartet i Endomondo etter at den hadde fått en GPS fix (link: http://1drv.ms/1SOtWuP) - som dere ser så er det veldig ustabilt og den hopper mye. Jeg stod ca rett under "klostergata"-teksten når jeg tok videoen, og hadde stått i ro i 4-5 minutter og bl.a. kjørt ovennevnte test først.

 

Vurderer å prøve å resette telefonen til fabrikkinnstillinger, men det er så stress med oppsett av alle apper ol, at jeg vil helst unngå det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...