Gå til innhold

Hjemmelaget kebab. Hvordan lage?


Anbefalte innlegg

Har ikke prøvd akkurat de tror jeg, men opplever stort sett at alle som er "ferske" er VELDIG tørre.

Kan jo teste en gang for å se.

 

Synes de er sabla gode. Sprøe men ikke for sprøe når man hiver de i brødristeren.

8 stykk i pakka (de ligger ikke i frysedisken).

 

godt tilbehør til kebab, da blir det iallefall skikkelig midtøstenvri.

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hoho, endelig fant jeg Kebab dressingen fra Bjerke på Rema i Moss (amfi). Jeg er fortsatt mett etter å ha spist pizza på Campino, men jeg skal nok klare: å få i meg en Pita med kebabdressing i kveld, gleder meg, den lukter godt i hvert fall. :D

 

 

hehe. Har prøvd den selv. En merkelig smak synes nå jeg. So I`ll pass.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Lagde fyllekebab i kvell. Beste kebaben jeg har smakt til nå.

 

Ingredienser:

- Kebabkrydderpose fra krydderhylla på meny

- Chunky Salsa (hot)

- Mais

- løk

- Salatblanding (kål, løk, mais, paprika, agurk, annanas, etc)

- 4-500g kjøtteig/lammeskav

- 3pita

- Krydder (Hvitløkspulver, piffi og chillikrydder, natvings krydderblanding)

- Rømmedressing

 

 

1. Stek kjøtteig og lammeskav (tilsammen ca 4-500g)

2. Rør inn kebabkrydrer-posen

3. tilsett mais, løk, krydderet og pittelitt salsa.

 

Når alt er stekt er de bare og ha kjøttet i pita sammen med salat, mer salsa og rømmedressing!

 

 

 

Vel bekommen! Jeg skal ha det samme neste helg.

 

 

Tidsforbruk: 10-15min

Lenke til kommentar

Dette skal prøves, men hvor søren får en tak i Bjerke sin pizza- og kebabdressing?

Har lett i tre butikker, og min far har lett i noen, alle uten hell.

Så noe bekreftet sted i Oslo hvor en finner denne?

 

Sett at jeg ikke får tak i den, noe alternativ som er nesten like bra? Hva med Idun sin (gjetter på den er ganske sur og kjip)?

Lenke til kommentar
Samtlige rema1000? Siden hørte Meny skulle ha det, men det hadde de ikke på Oslo City (Meny). Eller er det en spesifik du snakker om. Helst en bekreftet butikk som du selv har vært og kjøpt i, alternativt noen andre har kjøpt i.

 

Jeg har vært innom 2 rema 1000 butikker hittil som har hatt den. Og ene var en ganske liten butikk, hvor det var noe som manglet (bla. tropo). Du bor i Oslo, så det er vel nok av Rema100 butikker der, jeg kan garantere at minst en av dem har kebabsausen, det er jo bare å ringe og høre med dem. :)

Lenke til kommentar
Heh, har fått tak i nå. På Rema1000 faktisk.

Var innom Rimi og Ica på østbanehallen (ingen av de hadde), så en kiwi-butikk som heller ikke hadde, men Rema ved Eldorado reddet meg, og notert for senere bruk :) .

 

Da har du noe å glede deg til, for det er en god saus. Det gikk med mye av den sausen sommeren 2009, 2 flasker faktisk. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen som kan gi en liten beskrivelse (eller bilde) av et kebab-krydder som er anbefalt for kylling eller kjøttdeig? Tok en kjapp titt blant vanlig krydder hos Rema 1000 og Meny, uten å finne noe som hadde Kebab i navnet i alle fall.

 

Hvilke andre produkter pleier krydderet å stå med?

Endret av John-B
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Noen som kan gi en liten beskrivelse (eller bilde) av et kebab-krydder som er anbefalt for kylling eller kjøttdeig? Tok en kjapp titt blant vanlig krydder hos Rema 1000 og Meny, uten å finne noe som hadde Kebab i navnet i alle fall.

 

Hvilke andre produkter pleier krydderet å stå med?

 

 

Har kun sett posene på meny. Bruker nå for det meste kjøtteig, wraps, div grønt og kebabdressing....

 

 

296868-10-1291419009334.jpg

Endret av Lakshore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...