Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sår på innside av leppe. VONDT!


Pixl.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slike får jeg også av og til. For meg er det at det oppstår irritasjon der inne. Enten er det fordi jeg ikke pusser tennene mine på en stund eller så er det fordi jeg bruker en tannkrem som jeg ikke tåler (Colgate, æsj.) Solidox tåler jeg derimot.

 

edit: Munnskåld er det jeg snakker om.

 

Edit2: Her kan du lese mer om det. De har tydeligvis flere navn.

Endret av Chris9
Lenke til kommentar

Vademecum (Skreiv det sikkert feil) på en pinsett og smør på såret, svir som F***, men skal love deg det hjelper. I tillegg lammer det området rundt i en liten periode så du kan få i deg mat uten smerter. Se den linken her for bildet av produktet.

 

EDIT: I tillegg er det betennelse nedsettende, og har selv hat veldig god erfaring med denne.

Endret av Elwani
Lenke til kommentar

Vademecum (Skreiv det sikkert feil) på en pinsett og smør på såret, svir som F***, men skal love deg det hjelper. I tillegg lammer det området rundt i en liten periode så du kan få i deg mat uten smerter. Se den linken her for bildet av produktet.

 

EDIT: I tillegg er det betennelse nedsettende, og har selv hat veldig god erfaring med denne.

 

Jeg brukte Vademecum, men såret ble faktisk større etterhvert som tiden gikk. Til slutt ble såret så stort at jeg måtte dra til tannlegen. Det eneste jeg fikk høre ifra tannlegen min var at jeg IKKE burde bruke vademecum.

Lenke til kommentar

Sånne pleide jeg å få støtt og stadig, men så byttet jeg tannkrem. Bruker Zendium nå, og har ikke hatt på sikkert et år :) Får det kanskje en gang eller to i året, i motsetning til kanskje nesten hver mnd før.. Det er noe med at det ikke er sånn vanlig såpe i Zendium, man reagerer ikke på det. Spurte tannlegen hva sånne kunne komme av, hun sa det var veldig forskjellig. For meg er det tannkremen, for sønnen hennes var det ketchup osv.

 

Så prøv Zendium, det funket for meg :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...