Gå til innhold

Elkjøp. Billig pris, elendig kundeservice


Anbefalte innlegg

Men det du gjør nå er å anta at det er det de er ute etter, ikke at tilfellet er fornøyde kunder skaper lønnsomhet, således får du jo bekreftet ditt syn ettersom du allerede har den holdningen. Hadde du tenkt at det kanskje var noe i det at den var bedre, så ville du kanskje ikke vært så negativ.

 

Mange kunder blir sikkert fornøyd med det det kjøper og tror på allt de hører.

 

Nå vet jeg ikke om det er oppvask maskinen eller TVen du tenker på men når jeg er ute etter en maskin til 3000,- så blir jeg anbefalt en til 5000,- nesten med en gang så er det noe som ikke stemmer. Om maskinen har 4 eller et dusin forskjellige vaskeprogram bryr meg ikke mye da det som regel er et program som brukes livet gjennom. Jeg skal ikke nekte på at 5000kroners maskinen er bedre, men er det verdt 2000kr ekstra?

 

Enig i mye av det mauricio sier.

Jeg har en mistanke om at selgerne på elkjøp har ekstra press på seg til å fremheve de produktene de tjener mest på, noe som fører til problemet mitt jeg har med min lokale elkjøp butikk.

 

Selgere selger i SITT navn pga de har provisjonsbasert lønn på elkjøp. So what? Er det galt? Synes det er på tide at "dere" vokser opp, og skjønner det at elkjøp faktisk driver butikk, og ikke barnehage.

 

Er vel ingen barn her, ingen som tror at elkjøp drives som hobby (eller barnehage) på si heller.

Jeg sier ikke provisjonsbasert lønn er så fælt, er bare positivt at de som yter ekstra får betalt for det. Det jeg ikke liker med opplegget er at det kan gå utover kunden som mauricio sier.

 

Også virker det som dere tror at elkjøp "hustler" dere med vilje, seff gjør de det............ NEI, de prøver faktisk å yte så god service som de kan, innenfor de rammene de har(penger, tid osv). Elkjøp er ikke noen liten sjappe der service står øverst, som dere så utmerket påpeker, men er mere enn "gå inn, plukk med deg det du skal ha, betal og gå ut igjen". Kanskje folk forlanger for mye av elkjøp?

Nå bor du sikkert ikke ved samme elkjøp butikk som jeg gjør.

Utifra hva jeg har lest noen andre brukere (og elkjøp ansatte) skriver så tror jeg min lokale butikk driver med litt egen prising av varer. Hvorfor de gjør det kan være så mangt men enkelte av prisene er til å le av, spesielt når de hevder de er så billig.

 

Kan jo ramse opp noen av eksemplene igjen, tatt fra min lokale elkjøp sjappe:

 

Sixaxis kontroller: 699,- (-200 andre steder)

PS3 remote 399,- (-100 andre steder)

Wiimote: 549,- (m/wiiplay, noe som er greit nok, men så koster den 499,- uten)

Nunchuck: 499,- (koster 299,- på lekebutikken rundt hjørnet)

Wii spill generelt koster 50-100kr mer enn hos lekebutikken.

Alien 1-4 boks: 499,- (~-300 andre steder)

++

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selgerene skriver varene opp på sitt navn av flere grunner;

1. dem må registrere det for at du kan få hente dem ute på lageret

2. Slik at toppene kan rangere litt hvordan de ulike selgerne gjør det.

3. Blir det ikke lagt inn på navn og du mister kvitteringen er det MYE lettere å finne fram kjøpet ditt i forhold til garanti/ reklamasjonssaker. blir mye mindre krangel med kunder og jeg mener det er god kundebehandling

 

Når det kommer til provisjonsbasert lønn så er det ikke noe direkte provisjon, men man har bonuser utfra hvor bra butikken gjør det og så hvor bra hver enkelt selger gjør det. Denne er på ingen måte så stor at selgere vil selge familien sin til enhver tid for å oppnå bonusen. Man blir ikke rik av den for å si det sånn.

 

En av grunnene til oppsalg fra de billigste modellene på elkjøp er rett og slett at man får hva man betaler for. Siden man har 30-dagers returrett så er det stor sannssynlighet for at man får retur på de billigste varene. Min erfaring er at det stort sett er "billig-modellene" man får i retur pga kundene rett og slett ikke er fornøyde. Når det kommer til vaskemaskin eksemplet ovenfor så vil den rimelige maskinen mest sannssynligvis bråke noe helt jævli, samt at det er brukt veldig mye plastdeler som gir en kortere forventet levetid. Vaskeevnen vil også være noe redusert.

 

Avion;

Elkjøp har et internt mål om at man ALLTID skal ha annonserte varer på lager. dessverre oppstår det forsinkelser i leveranser til hovedlager (annonsene lages jo lenge i forveien), og så er det ikke alltid like lett å forutse hvor mye et annonsert produkt vil slå an. Man har begrenset lagerkapasitet og må tilpasse seg litt deretter. Har bestilt en del varer til annonser selv og veit at dette er fryktelig vanskelig.

 

Og hvis derer ikke sjønner det så er jeg elkjøpselger =)

Endret av Loko
Lenke til kommentar
Avion;

Elkjøp har et internt mål om at man ALLTID skal ha annonserte varer på lager. dessverre oppstår det forsinkelser i leveranser til hovedlager (annonsene lages jo lenge i forveien), og så er det ikke alltid like lett å forutse hvor mye et annonsert produkt vil slå an. Man har begrenset lagerkapasitet og må tilpasse seg litt deretter. Har bestilt en del varer til annonser selv og veit at dette er fryktelig vanskelig.

 

Har jobbet på elkjøp i nesten 3 år selv, og vet hvordan det fungerer med annonserte varer på lager. Og ja jeg vet at de har ett mål om å ha det som er annonsert inne på lager. Uheldigvis så er det leveringsforsinkelser/problemer fra Hovedlager og/eller leverandør som gjør at det noen gang er vanskelig. men det som er så bra for kunden, er jo annonsegarantien som sikrer dem tilsvarende eller bedre produkt. Så det at elkjøp ikke har inne annonserte produkter, er eeegentlig bare bra for kundene ;)

 

Men jeg er lei av at elkjøp skal få så mye pes for alt de gjør og ikke gjør. Slutt å tro at de er svindlere og de lurendreiere, de gjør faktisk sitt beste som alle andre, som fortsatt, som alle andre er ikke det beste godt nok bestandig.

 

LØP OG KJØP! (det skal i allefall jeg, åpnet ny elkjøp i Hammerfest i dag) =)

Lenke til kommentar
Jeg skal ikke nekte på at 5000kroners maskinen er bedre, men er det verdt 2000kr ekstra?

 

En maskin til 5000 kr har fort 6-8 dB, altså 80-85% mindre støy. Har man da åpen kjøkken stue/løsning og man har maskinen i 15 år er nok de 2000 kronene verdt det bare på grunn av støyen. Og tro meg, på de billigste oppvaskmaskinene hjelper det ikke med ett par vegger mellom heller :whistle:

 

Det er ikke alt man tenker på når man skal kjøpe noe, derfor bør man la fagfolkene snakke før du tar ett 100% sikkert valg :yes:

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar
Jeg skal ikke nekte på at 5000kroners maskinen er bedre, men er det verdt 2000kr ekstra?

 

En maskin til 5000 kr har fort 6-8 dB, altså 80-85% mindre støy. Har man da åpen kjøkken stue/løsning og man har maskinen i 15 år er nok de 2000 kronene verdt det bare på grunn av støyen. Og tro meg, på de billigste oppvaskmaskinene hjelper det ikke med ett par vegger mellom heller :whistle:

 

Det er ikke alt man tenker på når man skal kjøpe noe, derfor bør man la fagfolkene snakke før du tar ett 100% sikkert valg :yes:

 

Er det noe jeg faktisk hadde lagt ekstra penger i så er det oppvask, tenker først på følgende ting..

 

- Hygiene, en oppvask med program opptil 95c for å drepe mest mulig bakterier etc, feks under vannkrisen i Oslo så var det utrolig hendig.

- Når ting gjerne må stå og tørke noen timer etter en oppvask så er dette også utrolig slitsomt. Sørg for å kjøpe en med turbovifte som det heter.

- Støy som du nevner, jeg har en miele oppvask som har 38dB støynivå, sannsynligvis den beste investeringen jeg har gjort:-)

- Ikke minst så er det store forskjeller på de praktiske løsningen innvendig og hvor godt de har utnyttet areal innvendig.

 

 

;-) ble litt revet med.

Lenke til kommentar

som elkjøp selger så får jeg dårlig samvittighet når det kommer kunder og kjøper kampanje tull... synd mange kunder føler at elkjøp er THE DEVIL, for det er utrolig mange selgere som bare vil at kunden skal få best mulig opplevelse med produktene han/hun kjøper. Jeg blir rett og slett oppgitt hver gang de typisk frekke kundene kommer å forteller meg ting som de VET, som ikke er i nærheten av sant.

 

- At vi aldri har hatt varer på lager (selvom det står i systemet at de ble solgt 8 stk de to dagene før)

- At jeg brude gi han rabatt fordi han vet vi tjener evig mye penger, så har jeg 3.5% brutto på en d80. Går jo ikke akkurat inn på rimi og ber om rabatt på alt. er en latterlig kunde trend egentlig, men er mye elkjøp sine selger som er skyld i det som er for snille med slikt.

- Kunder som kommer med returer uten kvitto som de VET er kjøpt på elkjøp, men ikke ligger i systemet engang, eller som blir forbanna på oss fordi de ikke har tatt vare på sin egen kvitering. urk.

 

hirrhirr, menmen om 2 uker er jeg ferdig på elkjøp så det er vel bare å holde ut!

 

Elkjøp er vel størst, best og billigst, så skulle bare mangle at det kommer noen klager, men en nevnte over så er det nok langt flere som er kjempe fornøyd med elkjøp, men de lager ikke like mye lyd fra seg.

Lenke til kommentar
Elkjøp er vel størst, best og billigst, så skulle bare mangle at det kommer noen klager, men en nevnte over så er det nok langt flere som er kjempe fornøyd med elkjøp, men de lager ikke like mye lyd fra seg.

 

Elkjøp er en fin butikk, og tilnærmet størst og til tider billigst. 2 av 3 ihvertfall :)

Men ja, når man har så mange kunder, vil det jo også være mange som klager, og det synes. I tillegg er det jo mye mer som eventuelt kan gå galt, ettersom alt er så, ja, stort.

 

Ikke min greie, tough, blir for sterilt! Men godt Elkjøp er her, for all del :)

Lenke til kommentar

Det høres ut som flotte butikker dere jobber i men det er nok ikke den jeg snakker om.

 

Når det gjelder vaskemaskinen så hadde den lavt støynivå. Det var eneste som ble sagt før temaet ble flyttet over på den dyre modellen som hadde lavt støynivå, regulerbare hyller og muligheten for å legge ned rillene som du setter fat imellom. Når jeg spurte mer om den billige maskinen så viste det seg at den kunne nesten det samme. Den billige maskinen var såtte ned fra 3500 til 3000 pga en bulk i toppen (som blir dekket av benkeplaten).

Lenke til kommentar
Det høres ut som flotte butikker dere jobber i men det er nok ikke den jeg snakker om.

 

Når det gjelder vaskemaskinen så hadde den lavt støynivå.

Billige maskiner har så å si aldre lavt støynivå. Vil man ha det billigste følger støyen med på kjøpet, mener du at den du ville ha kostet under 3000 kr og hadde lav støy så link til den vær så snill!

Lenke til kommentar

Trodde vi snakket om maskiner til under 3000 kr, denne koster nesten 4 og har likevel ett lydnivå som nesten er dobbelt så høyt som den jeg har kjøpt men hva som tolkes som "stillegående" er vel ikke likt for alle ser jeg. Er veldig glad jeg kjøpte den jeg har og ville verken tatt noe billig og støyende eller midt i mellom.

 

Må være ille å komme hjem med en maskin som du vet vil gå deg på nervene i 10-20 år frem i tiden 1. gang du setter den på. Kanskje må man stilletimeplanen på oppvaskmaskinen etter når man selv eller minstemann sover middag eller ett program som går på TV??

 

Nei, vil dessverre ikke ha ett liv som planlegges etter når det elektriske utstyret i huset skal slåes på!

 

Edit: Dette er selvsagt bare ett lite eksempel på hva selgeren vet og faktisk tenker på som ikke kundene tar i betrakning når de ser den billige prisen lyse mot seg i Reklamen!

 

Det er visst ikke bare kjærlighet som gjør blind, det gjør visst billige priser også...

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar

Zatuu: Nå må du ikke ta helt av her. Oppvaskmaskinen kostet 3000,- pga bvaresalg. 49 desibel er heller ikke det verste jeg har sett, maskinen så ut som mye for pengene.

 

Egentlig stusser jeg faktisk litt på selgerens fremtoning her, fordi det er alltid i butikkens interesse å bli kvitt bvarer :).

 

De fleste i prisklassen rundt 3000,- har forøvrig et støynivå på 52-55 desibel.

Lenke til kommentar
Zatuu: Nå må du ikke ta helt av her. Oppvaskmaskinen kostet 3000,- pga bvaresalg. 49 desibel er heller ikke det verste jeg har sett, maskinen så ut som mye for pengene.

 

Egentlig stusser jeg faktisk litt på selgerens fremtoning her, fordi det er alltid i butikkens interesse å bli kvitt bvarer :).

 

De fleste i prisklassen rundt 3000,- har forøvrig et støynivå på 52-55 desibel.

Hvis varen var helt fin og kostet 3000,- er det ett bra kjøp og ett støynivå på 49 Db til den prisen er bra, helt klart. Men det finnes bedre og ikke til så veldig mye ekstra og det bør kunden ihvertfall få hvite om. Har ikke kunden mer penger eller absolutt skal ha det billigste så er jo saken klar.

 

Viktig at kunden også forstår at en økning på 3 Db faktisk er en dobling av støynivå.

 

Uansett, det jeg ville frem til er at man må ikke se seg blind på prisen men faktisk gå litt over de forskjellige aktuelle modellene med selger før man bestemmer seg.

 

PS! Neida.... tar ikke av :blush:

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...