Gå til innhold

Heve kjøp bil


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte i slutten av Juli 2013 en pent brukt vw golf. Etter noen uker oppdaget jeg en bulk på kanalen som ble utbedret på reklamasjon etter som den var der fra før. Litt senere på året oppdaget jeg at bremseskivene bak var ødelagt. Fikk byttet de på garantien med liten egenandel. Noen uker senere røk mellomakslingen på bilen. Dette gikk på reklamasjonen. Så i dag har parkeringsvarmeren (samme som webasto, bare original vw) sluttet å virker. Alt dette har skjedd på 6mnd.

 

Hvor mye er det som må til for at man kan få hevet et kjøp? Hadde også en kjøper til bilen min i dag, men pga det her med webastoen blir det ikke noe av. Jeg taper masse på denne bilen.

 

Glemte å si at bilen ble levert med 40.000km eller 2års bruktbilgaranti.

Endret av Tullballj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge det er forskjellige feil, og alle feilene blir retta, så kan du etter det jeg har lest ikke kreve å få hevet kjøpet.

 

Hvis du beholder den så ville jeg tatt en NAF-test og gitt en evt. liste til forhandleren med krav om utbedring. Jeg sparte ganske mange tusen da jeg gjorde det med min bil. Tror testen kosta ca. 2500,- og fikk reparert for minst 4000,-

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Jeg er ikke så keen på å beholde bilen da jeg har kjøpt meg en elbil. Er på jakt etter en billigere bil som nr2 bil. Dyrt å betale oppunder 4000kr i mnd på lån og forsikring på en bil som bare står der mesteparten av tiden. Planen er å kjøpe en bil til 100-150k også ikke ha lån/nesten ikke ha og bruke den som nr2 og ferie bil.

 

Har vært inne på tanken med innbytte, men taper 20-30tusen på dette hos møller.

 

Liker bilen men blir dyrt å ha den pluss nå som det har dukket opp en feil til så vet ikke jeg om jeg stoler på bilen min. Hadde tenkt å ta en slik garanti utløpstest hos naf hvis jeg hadde hatt den lenger, men det er mye elektronik på bilen som ikke er lett å teste.

Endret av Tullballj
Lenke til kommentar

Jeg er ikke så keen på å beholde bilen da jeg har kjøpt meg en elbil. Er på jakt etter en billigere bil som nr2 bil. Dyrt å betale oppunder 4000kr i mnd på lån og forsikring på en bil som bare står der mesteparten av tiden. Planen er å kjøpe en bil til 100-150k også ikke ha lån/nesten ikke ha og bruke den som nr2 og ferie bil.

 

Har vært inne på tanken med innbytte, men taper 20-30tusen på dette hos møller.

 

Liker bilen men blir dyrt å ha den pluss nå som det har dukket opp en feil til så vet ikke jeg om jeg stoler på bilen min. Hadde tenkt å ta en slik garanti utløpstest hos naf hvis jeg hadde hatt den lenger, men det er mye elektronik på bilen som ikke er lett å teste.

Hei

At du ikke ønsker bilen fordi du har kjøpt EL-bil er uten relevans for saken.

Det er heller ikke av relevans hva du "ønsker" som bil nr. 2....

hvor mye du ønsker å bruke på bil er også uvesentlig for saken...

 

bare tenkte det var greit å nevne...

Lenke til kommentar

Er klar over at situasjonen min nå at jeg ønsker en annen bil ikke har noe å si i forhold til saken, men det må jo ha noe å si at bilen ikke er i den stand som jeg ble garantert? I løpet av de 6mnd jeg har eid bilen har den stått på verksted i til sammen 3 uker. Det er mer enn man kan forvente av en såpass ny bil med 2 års bruktbilgaranti.

Lenke til kommentar

Har den alt ute for salg. Forsøkte å snakke med finn.no om de kunne fryse annonsen. Det kunne de men de kunne ikke stoppe tiden. Hvorfor er det slik?. Det var de nesten 500kr for 4 dager på nettet.

 

Forhandleren kunne ikke sjekke ut bilen før om minst en uke i forbindelse med eu-kontrollen som jeg kunne tenke å ta før salg, selv om det er frist til mai.

 

Han sa de kanskje måtte ha bilen inn en gang for feilsøking og en gang for fiks. I verste fall 3 ganger.

Endret av Tullballj
Lenke til kommentar

Etter lovverket så har forhandler gjort det han skal.

Du har såvidt jeg kan se reklamert 2 ganger tidligere, og en gang til blir nå som parkeringsvarmeren er defekt. Hadde det vært samme feil som kom tilbake ved to tidligere anledninger ville det gitt hevingsgrunnlag basert på forbrukerkjøpsloven, men slik som saken står nå har (ut ifra informasjonen gitt) selger sitt på det tørre.

 

Verdt å merke seg at forbrukerrådet har uttalt 4-6 til uker som akseptert reparasjonstid i andre saker, men om dette også vil gjelde biler er jeg mer usikker på

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...