Gå til innhold

Kan banken gjøre slik?


Anbefalte innlegg

Forklarer kort hva som er saken her så håper jeg å få noen innspill i fra dere som kan dette.

 

I forbindelse med ny jobb så kan vi søke om visakort med kreditt, altså ett bedriftskort, eller ett personlig visakort med bedriftsavtale som de så fint kaller det. Dette for at reise i forbindelse med jobben ikke skal påvirke personlig økonomi frem til en får refundert reiseutgiftene i fra jobben.

 

Sammen med søknadsskjemaet så var der stiftet et ark med vilkår for bruk av kortet, nedbetaling osv.

 

Der står det tydelig at nedbetaling skal skje prosentvis, med minimum 4% av utestående beløp og aldri mindre enn 400,- kroner.

 

Nå kom første regningen på kortet, og da er hele beløpet til forfall, altså ikke prosentvis nedbetaling som står i vilkårene.

 

Det viser seg at bedriften har en fellesavtale som gjelder for disse kortene, som sier at hele utestående beløp skal betales ved forfall.

 

Banken sier da at det er ikke vilkårene jeg fikk tilsent med søknaden som gjelder, men avtalen de har med bedriften. Dette er jo forsåvidt greit, men da må de jo sende med riktige vilkår når en signerer avtalen.

 

Men kan de gjøre det på den måten? Jeg satt jo min signatur på søknaden etter å ha lest og godkjent vilkårene som står i avtalen jeg fikk med. Det er ikke blitt opplyst at noe annet gjelder, eller at der har vært noen endringer i avtalen siden jeg skrev under på den.

 

Så nå er dette mer enn noe annet blitt en prinsippsak som jeg irriterer meg over og lurer på om det er slik at når banken gjør slik så skal det gå utover kundene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...