Gå til innhold

Reklamasjon på iPhone 5


Anbefalte innlegg

Har de siste par månedene fått mer og mer problemer med slitt dvale-knapp på telefonen. Først ble den dårlig på høyre side, nå sprer det seg innover, så jeg må trykke på venstre side for at knappen skal reagere. Grei reklamasjonssak egentlig, en kompis av meg sendte inn sin i5 for tre uker siden med samme problem, og fikk ny etter en uke.

 

MEN..

 

Ca to uker etter jeg kjøpte telefonen (fra Apple Store) så klarte jeg å få en sprekk i skjermen, bare en brist i glasset ca 2x0,5cm øverst til venstre. Telefonen har altså fungert 100% med denne "skaden" i ca 11 måneder, uten noen problemer med knappene.

 

Er utslitt dvale-knapp så utbredt at Apple vil dekke det likevel, eller kommer de bare til å avvise saken ? Noen som vet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sprekk i glasset kan føre til at fukt trenger lettere inn i telefonen. Hvis det er årsak til feilen, blir det ikke dekket av garanti eller reklamasjon. Nettopp derfor bør man skifte skjermen på en telefon om det så bare blir en liten sprekk i den som man ellers tror ikke har noen innvirkning. En støtskade som fører til sprekk i glasset kan også føre til en svakhet som over tid til forverres og fører til følgeskader.

 

Ettersom telefonen også er over 6 måneder gammel, så er det i utgangspunktet ditt ansvar å sannsynliggjøre at problemene du opplever ikke er en følge av feil bruk.

Lenke til kommentar

Vær og obs på om du bytter glass før du sender inn blir det automatisk avslag på garanti

Forstår forsåvidt hvorfor du sier det. Apple er notoriske på å bruke garantivilkårene sine som avslagsgrunn, men TS spør egentlig om reklamasjon.

 

 

Jeg tror at apple kommer til å forsøke å sno seg unna, men jeg ville ha forsøkt å kreve reparasjon etter reklamasjonsretten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...