Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

OPPSUMMERING: Jenter har en emosjonell side som ofte kan overskygge de valg menn ville kalle fornuftige.

 

I praksis betyr dette at, hvis en mann klarer å kapre hjertet hennes, så er sjangsen stor for at du aldri vil se henne mere.  :(

8917190[/snapback]

Kapring på lukket fest - Featuring Databamse.

 

Såklart får du ikke se henne mer. Uten hjertet blir hun gravlagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OPPSUMMERING: Jenter har en emosjonell side som ofte kan overskygge de valg menn ville kalle fornuftige.

 

I praksis betyr dette at, hvis en mann klarer å kapre hjertet hennes, så er sjangsen stor for at du aldri vil se henne mere.  :(

8917190[/snapback]

 

Nei. Kvinner drives i større grad av emosjonelle drifter. Og ikke logiske.

"Change her mood, not her mind" er et utrykk vi bruker ofte innenfor PUAkretsene.

 

Det er ikke hjertet hennes du skal kapre, og heller ikke den logiske delen av hjernen hennes, men den emosjonelle.! For det er den som til syvende og sist vil styre handlingene hennes

Lenke til kommentar
Hvor mange ganger har du ikke hørt setningen "Det bare skjedde!". Det er et eksempel på at den emosjonelle, sublime delen av hjernen til en kvinne tar over, og den logiske er ikke sterk nok til å holde følge. Det er forresten grunnen til utroskap blant kvinner.

8916405[/snapback]

Den der gjaldt hvertfall for meg en gang. Var på "date" med en fyr en gang, var kjempekoselig og alt sånn. Var litt kontakt med han, men det dabbet av fra min side, noe skjedde(som du sier her), jeg ble usikker, min emosjonelle side tok over kan du si. Og jeg trakk meg unna. Selv har jeg ikke noe forklaring på hvorfor jeg gjorde det. "Det bare skjedde"

 

Edit: Jeg er jente ja

8917199[/snapback]

 

Wow!

 

Må si jeg virkelig ble overrasket over at du innser dette! Det krever mot av en jente til å innse noe slikt. Svært få er klar over dette..

 

:)

Lenke til kommentar
Wow!

 

Må si jeg virkelig ble overrasket over at du innser dette! Det krever mot av en jente til å innse noe slikt. Svært få er klar over dette..

 

:)

8917226[/snapback]

Asså, tiden etter daten var jeg bare kjempeusikker, og har ikke noe forklaring hvorfor. Kanskje jeg var redd? Hvertfall som du sier, min emosjonelle side tok over.

 

Får jo ikke gjort noe med dette nå. Nå kan jeg ikke gjøre annet enn å angre, for jeg såret han veldig med at jeg kuttet kontakten by no reason. Vi hadde hatt en del kontakt før vi møttes.

 

Ung og usikker?

8917267[/snapback]

Fin beskrivelse på meg den tia tenker jeg :)

Endret av -Redhead-
Lenke til kommentar

Så kommer spørsmålet, er den emosjonelle delen av hjernen like bra som den fornuftige delen. Hvis en kvinne, basert på sin emosjonelle del, føler at hun bør være trofast, fordi hun føler at hun er "attached" til sin gutt og at hun føler hun elsker han, mens en mann kanskje velger å være trofast fordi han tenker på ungene sin del (valg basert på fornuft)

 

Kanskje den kvinnelige "sensitivitet" er mere verdt enn den mannlige "fornuft"...

Lenke til kommentar
Wow!

 

Må si jeg virkelig ble overrasket over at du innser dette! Det krever mot av en jente til å innse noe slikt. Svært få er klar over dette..

 

:)

8917226[/snapback]

Asså, tiden etter daten var jeg bare kjempeusikker, og har ikke noe forklaring hvorfor. Kanskje jeg var redd? Hvertfall som du sier, min emosjonelle side tok over.

 

Får jo ikke gjort noe med dette nå. Nå kan jeg ikke gjøre annet enn å angre, for jeg såret han veldig med at jeg kuttet kontakten by no reason. Vi hadde hatt en del kontakt før vi møttes.

 

Ung og usikker?

8917267[/snapback]

Fin beskrivelse på meg den tia tenker jeg :)

8917278[/snapback]

 

Vel, nå vet du hvertfall at det ikke var din feil.. hvertfall ikke din logiske, bevisste feil.

Hvis man er mer klar over at man faktisk har primitive drifter, kan man endre utfallet neste gang.

Du var i det som man kaller en "High state of mind". det er noe av det samme som man føler når man er "på topp" på en kveld på byen. Du vet når bare ALT føles riktig ut? Det er da man også er mest sårbar for dette.

Så i etterkant, etter at du gjorde hva enn du gjorde, så har den staten droppet ned til det normale igjen, og logikken tar over. Dermed blir du usikker.

Helt normalt det.

Lenke til kommentar
Så kommer spørsmålet, er den emosjonelle delen av hjernen like bra som den fornuftige delen. Hvis en kvinne, basert på sin emosjonelle del, føler at hun bør være trofast, fordi hun føler at hun er "attached" til sin gutt og at hun føler hun elsker han, mens en mann kanskje velger å være trofast fordi han tenker på ungene sin del (valg basert på fornuft)

 

Kanskje den kvinnelige "sensitivitet" er mere verdt enn den mannlige "fornuft"...

8917281[/snapback]

 

Hva mener du med "like "Bra" som den fornuftige delen"?

Altså, det jeg mener er at uansett hvor bra en kvinne vil ha det med en mann, vil det alltid være en mulighet for å endre den emosjonelle tankegangen hennes.

Det kreves bare mer arbeid. Arbeidet øker proposjonalt med hvor "bra" hun har det om du vil.

Men når den emosjonelle delen tar over, er det absolutt ingenting hun kan gjøre imot det.

 

Bare les tråden på forsiden om han som tok dama si med broen sin her... godt eksempel på dette...

Bare tenk hvor ULOGISK det var, men at hun fremdeles gjorde det, beviser bare det jeg sier her.

Lenke til kommentar
*snip*

8917307[/snapback]

Jepp :)

Men det som er greit nå er jo at jeg er klar over dette. Og at man lett kan bli usikker etter et første møte(hvertfall jeg).

Så neste gang må jeg bare drite i denne usikkerheten etter første møte og hoppe i det, nemlig møte fyren en gang til uansett hvor usikker jeg er. Andre gang kan plutselig være mye bedre, man blir bedre kjent med personen, og kanskje usikkerheten forsvinner.

 

 

Ja, blei mye usikker-ord her nå.

Lenke til kommentar
Såklart får du ikke se henne mer. Uten hjertet blir hun gravlagt.

8917208[/snapback]

Såklart? Det at hun får følelser for andre betyr ikke at hun ikke har følelser for sin egen gutt, hva med trofasthet?

8917320[/snapback]

 

jeg vet ikke hvorfor, men når du sa det, fikk dte meg til å tenke på hvor lang tid det tar før noen lager en guide om hvordan man tiltrekker seg samme kjønn...

Lenke til kommentar
*snip*

8917307[/snapback]

Jepp :)

Men det som er greit nå er jo at jeg er klar over dette. Og at man lett kan bli usikker etter et første møte(hvertfall jeg).

Så neste gang må jeg bare drite i denne usikkerheten etter første møte og hoppe i det, nemlig møte fyren en gang til uansett hvor usikker jeg er. Andre gang kan plutselig være mye bedre, man blir bedre kjent med personen, og kanskje usikkerheten forsvinner.

 

 

Ja, blei mye usikker-ord her nå.

8917328[/snapback]

 

Så lenge du er bevisst klar over at du har en veldig kraftig, sublim, emosjonell del av hjernen din, er det mye lettere å kontrollere den.

Lenke til kommentar
Trofasthet er bare en illusjon.

8917331[/snapback]

Det var ikke MIN mening, det var bare et poeng til Neppe, for det KUNNE jo være at det var følelser for begge (både den hun er sammen med og den hun falt for)

 

Misforstå meg rett her. Og det samme poeng til Mr. Olsen, hva enn poenget hans var.

Lenke til kommentar
Alle har vel vært skikkelig "in to someone" men så ble flammen slukket altfor tidlig? Har skjedd 2 ganger i år. Skikkelig interessert i ei, men *poff*... og interessen forsvant.

8917259[/snapback]

 

Den der er noe jeg kjenner meg veldig godt igjen i. Problemet mitt er at med en gang en jente blir interessert i meg, så mister jeg all interessen.

 

Det blir egentlig sånn som mange av oss menn gjør feil. Blir skikkelig needy og greier, og når jenter gjør det, så mister jeg all interessen.

 

Fint initiativ PUA.

 

Siden du er mesteren og en gud på dette feltet. Kan du være snill med oss gutta og forklare hvordan og hvorfor folk blir inkongruente, slik at disse magiske linjene ikke fungerer. Jeg vet at når neste forumgutt kommer seilende inn i neste bar, og tror han skal ta alle jentene med storm, så går det fryktelig galt, fordi det ikke er noe samspill mellom handling og personlighet. Det hadde nok hjulpet endel for mange her inne.

 

Til alle dere wannabe-playere der ute. Casanova skrev en gang et memoar om sitt liv. Den kan hentes Her. Grunnen til at jeg anbefaler den, er at spesielt *Author's preface* gjennspeiler livsgleden, tankene og synet på verden, som legger til grunn for et utrolig spennende og meningsfylt liv. Be warned, hele selvbiografien er på 3500sider, men selv en liten del av boken er veldig lærerik og spennende.

 

[søk Memoirs of Casanova]

Endret av Daehli
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...