Gå til innhold

Bilder i gymsal


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg visste ikke helt hvor jeg kunne spørre om dette, men kanskje dette er rett plass? Jeg skal ta bilder av et kor, på en scene, med scenelys, i en gymsal. Hvilke instillinger bør jeg bruke da? Jeg har et Canon Eos 500D. Og etter, eller før konserten, skal vi ta bilder av koret når det er stilt opp. Jeg vet ikke helt om de skal stå på scenen da, men uansett.. De har egne plasser så de stiller seg opp selv, men har dere noen tips til hva som kan gjøre bilde "bedre"? At de ikke bare stiller opp å smiler. De er voksne altså,men jeg skal også ta bilder av et barnekor. Har dere noen tips til hva de kan gjøre? Hvordan instillinger bør jeg bruke da? Regner med at de blir å stå foran en ganske lys vegg i gymsalen.

 

Takk for svar! :) Håper dette er rette plassen å spørre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stor nok blenderåpning til at du får nok lys, men samtidig ønsket dybdreskarphet, høy nok ISO til at du får ønsket lukkertid uten at det blir for mye støy, og ja, rask nok lukkertid til at bildet blir skarpt.

 

Noe mer konkret er vanskelig å si uten å være der. Det samme gjelder når det kommer til oppstilling og lignende. Det må du nesten finne ut av selv når du er der og ser hvordan det ser ut osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...