Gå til innhold

Reparasjon av PS4


zh44

Anbefalte innlegg

Vifta på min 3 år gamle PS4 har tatt kveld. Den ga fra seg et hjerteskjærende hyl før den ble overopphetet, og slo seg av. Mener garantien kun varer i 24 måneder, så vil reklamere på den. Spørsmålet er om jeg skal kontakte Sony, eller Coop OBS der jeg kjøpte den?

Noen med erfaringer, og tiden det eventuelt tar før jeg har en frisk PS4 igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du leverer inn maskinen der du kjøpte den. Du har 5 års reklamasjonsrett som vil dekke dette så lenge det ikke er grunnet at viften er full av støv eller lignende.

Du kan også kontakte Sony direkte, de vil da sende deg passende embalasje og arrangere henting. Men normalt sett tar dette lenger tid enn å levere i butikken du kjøpte den i.

Lenke til kommentar

Ville nok satt inn en ny vifte selv, om reklamasjonen var utgått. Valget ble å kjøpe en brukt PS4 for å ha midlertidig mens min er på behandling.

 

Reklamasjonen har ikke gått ut.

5 års reklamasjon på slike saker.

 

Edit : Leste innlegget ditt en gang til , jeg antar du har forstått dette og valgte å kjøpe en for å ikke stå uten noe mens de fikser den andre.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Zeebra : En PS4 er ment å vare lenger enn 2-3 år, ergo går det på reklamasjon. Garanti med mindre oppgitt noe annet er som regel 1 år på slike produkter , men reklamasjonsretten vi har er som sagt 5 år.

 

At viften tok kvelden skal ikke ha så mye betydning , hadde for eksempel Blu ray drevet tatt kvelden hadde det fortsatt gått innenfor reklamasjon.

 

Snakker av erfaring da min PS3 fat tok kvelden 3 1/2 år gammel og siden jeg ikke kunne få en tilsvarende vare ( som støttet ps2 spill ) fikk jeg nesten alle pengene tilbake.

Hadde faktisk foretrukket at de reparerte feilen , men de greide å rote den bort :(

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...
Krist81 skrev (På 17.6.2016 den 7.42):

Du leverer inn maskinen der du kjøpte den. Du har 5 års reklamasjonsrett som vil dekke dette så lenge det ikke er grunnet at viften er full av støv eller lignende.

Du kan også kontakte Sony direkte, de vil da sende deg passende embalasje og arrangere henting. Men normalt sett tar dette lenger tid enn å levere i butikken du kjøpte den i.

Hei. Gjelder ikke garantien når det er støv som gjør at ps4 min bråker og slår seg av? Takker for svar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Knetten82x skrev (2 minutter siden):

Hei. Gjelder ikke garantien når det er støv som gjør at ps4 min bråker og slår seg av? Takker for svar.

Om det fremdeles er garanti på konsollen vil jeg tro det går på den. Men dette er noe man må ta opp med butikken man kjøpte den fra.

Som regel skal konsollen overleve i  5+ år selv om det er støv. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...