Gå til innhold

Full systemdisk(SSD) windows 8


Anbefalte innlegg

Har en MSI maskin med 120 GB SSD som systemdisk(C-disk), og i tillegg har den 1 TB som D-disk. I går så jeg at C-disken plutselig var "rød" og at det kun var ca 7 GB ledig på den. Jeg gikk inn og fikk flyttet en del musikk som lå i iTunes, og vips så var det 16 GB ledig. Nå når jeg skrur på i dag, så er jeg tilbake på rødt og ca 7 GB ledig!??

 

Alt jeg har av nedlasting, bilder, dokumenter etc skal ligger på D-disken.

Har tatt et innholdssøk på de ulike mappene og det som tar opp plass er:

brukere 34 GB, programfiler 12 GB, windows 18 GB, mens de andre mappene har ubetydelig innhold. Jeg bruker med andre ord ca 60-70 GB, men hvor har de andre ca 40 GB som ikke er ledig blitt av?

 

På mappen brukere så går jeg på meg selv og finner at musikk(der ligger iTunes/iPhone backup) har jeg 10 GB, mens resten av mappene har alle under 1 GB innhold, dvs at jeg kan gjøre rede for ca 16 GB av de 34 GB - hvor kan resten være??

 

Noen som kan komme med tips på hvordan jeg får frigjort plass på C-disken min, evt. finner ut hvor alle de usynlige GB har tatt veien?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjør Disk Cleanup og velg Clean up system files. Da sletter du kopi av gamle systemfiler og gamle systemopprettingspunkter. Her er litt info http://helpdeskgeek.com/windows-8/how-to-run-disk-cleanup-in-windows-8/

 

Edit:

CCleaner kan være greit å kjøre ukentlig https://www.piriform.com/ccleaner/download

Det rydder opp etter nettbruken din, cookies, historikk etc.

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar

Takk for tipsene. Jeg har fulgt rådene, men det kom dessverre ikke mye ut av en CCleaner rens.

Jeg har valgt å slette iTunes og alle app'ene for å komme meg over på akseptabel nivå(15 GB), men er redd dette ikke holder lenge. Da tenker jeg spesielt på at jeg slettet relativt mye fra iTunes i går(hadde 16 GB da), men i dag var jeg tilbake på 7 GB...?!?

 

Jeg lastet ned threesize også, ,men er usikker på hvor jeg skal gripe dette an da jeg muligens sletter filer jeg ikke burde. Ser blant annet at det ligger 16 GB under Apple computer(herunder ligger det mobilsync og iTunes(som jeg har slettet)). Er dette noe jeg kan slette tro?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...