Gå til innhold

Hvordan å stemme gitaren!


T.O.E

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du må rett og slett høre etter og prøve deg frem. Eller søke opp tablaturen til låta på nettet og se stemming der.

Kan du gi meg et eksempel?

vet ikke hva jeg skal se etter jeg, men hvis det for eksempel står at den skal stemmes i "A", så vet ikke jeg hvordan jeg skal få det til. Kan ikke noter heller.

EDIT: på Coil sangen av Opeth så står det

Tuning: Standard (EADGBe)

 

Doesnt say a shit :p

Endret av Magnus :)
Lenke til kommentar

De fleste sanger er stemt i de "offisielle" tonene som du finner på alle tunere. Men jeg liker å bruke denne online tuneren:

 

http://www.gieson.com/Library/projects/utilities/tuner/

 

Merk deg at noen sanger har e strengen droppet ned til D, da er det bare å sammenligne 12 båndet på den dypeste e-strengen ( som er E, en oktav opp) med D på a- strengen slik at de høres likt ut ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
De fleste sanger er stemt i de "offisielle" tonene som du finner på alle tunere. Men jeg liker å bruke denne online tuneren:

 

http://www.gieson.com/Library/projects/utilities/tuner/

 

Merk deg at noen sanger har e strengen droppet ned til D, da er det bare å sammenligne 12 båndet på den dypeste e-strengen ( som er E, en oktav opp) med D på a- strengen slik at de høres likt ut ;)

Eller sammenlikne 7-båndet med A-strengen.. :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...