Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Klump på hodet uten hår


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg merket for ca. en ukes tid siden at jeg hadde en klump på hodet og tenkte bare at det kanskje var en slags kvise. Jeg merket også at jeg mistet mer hår enn vanlig når jeg tok tak i håret i dusjen. Så bare på henda mine at jeg hadde masse hårstrå mellom fingrene, ikke sånn at det var noe særlig synlig at jeg hadde mistet masse hår, men hendene mine kunne lett dra med seg titalls av strå bare ved å dra det gjennom og skrubbe litt.

Også andre steder på kroppen synes jeg at håret faller nogenlunde lett av. 

Men jeg tror (og håper) håravfallet kommer av at jeg ikke spiser så veldig mye mat for tiden. Jeg trener masse og tar noen kosttilskudd som gjør at jeg ikke mister matlysten.

 

Men tilbake til klumpen. I går tenkte jeg at jeg skulle lokalisere den og se den i speilet og da så jeg at det knapt er hår på den og område rundt. Klumpen er ganske liten, men hard og øm. Det gjør litt vondt å ta på den. La også merke til at jeg er litt tynnere i håret enkelte steder, ref. kosthold ^.

Er det bare en betent hårsekk? Trenger jeg å dra til legen?

 

Takk på forhånd.

 



Anonymous poster hash: a5c2f...4e2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kompis av meg for noen år siden fikk klumper på toppen av hodet som gjorde at håret falt av der. Var vel omtrent like store som ytterste ledd på pekefingern, kanskje litt større. Det startet vel med en klump og ble fler etterhvert. Han fikk noen medisiner for det og jeg mener å huske at det ikke var noe farlig. Husker ikke hva navnet på de greiene var.

 

Jeg har hatt inngrodde hårsekker en god del ganger og de er små, håret på hevelsen faller heller ikke av. De er også rødaktige og man ser at det er et hårstrå som er i "sentrum". Jeg har aldri hatt inngrodde hårstrå på hodet, bare på håret rundt lillemann, låret og håret rundt munnen.

 

Uansett så er det som sagt over bare spekulasjoner man kan gjøre på nett så å gå til legen siden det er det eneste fornuftige man kan gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...