Gå til innhold

Samletråd om Canal digital sin PVR HD-dekoder


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Jeg har parabol og den nye hd pvr dekoderen og Har et spørsmål om undertekster.

 

Er det meningen at undertekstene på ikke-hd kanalene skal være så ufattelig mye styggere enn undertekstene på hd-kanalene?

 

Undertekstene på ikke-hd kanalene ser styggere ut på den nye dekoderen enn det de gjorde på den gamle dekoderen.

 

Finnes det noen måter å få dem til å se bedre ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har deltatt i denne tråden over flere ganger med mine problemer med CD. Kjøpte til slutt den nye boksen fra CD.Den fungerte da nogenlunde.

Men gud i himlen det har kostet penger og TID!!!!. 4 utskiftninger av Sagem boksen, kjøp av alm HD modem, kjøp av den nye boksen. Havarerte HDMI innganger på TV`n etter oppdatering. (Garantien dekket) men med beskjed om at det ikke var første gangen de var ute og måtte skifte printplaten til HDMI inngangene etter oppdatering fra CD..

Der jeg bodde var jeg tvangsbunden til CD, og HALLELUJA jeg flyttet her for nå litt over en halvt år siden.

JEG HAR FÅTT GET! Alt fungerer. Jeg setter til opptak, og det funker! Selv når jeg reiser hjemmefra i 3 uker.

Nei, dette er IKKE en reklame for Get. Bare et uttrykk for hvor elendig CD har fungert for meg.

GUD ER GOD!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Vært borti både altibox, viasat og canal digital. Canal digital hadde best bilde og lyd, og veldig brukervennlig, men etterhvert (hadde HD PVT dekoderen fra sagem) fjernet de mange funksjoner.

 

Har altibox nå, og det er TREGT, og låser seg flere ganger i uka. Mange intr. funksjoner, men dekoderne har så lite ram at de ikke klarer å kjøre dem (f.eks innebygget nettleser). Greit med VG TV osv innebygget, men mange videoer mangler bilde (kun lyd) og låser seg ofte etter avspilinger (for lite ram?). Altibox krever også internett, så feil på nettet gjør at både TV og internett faller ut (om man har internett gjennom altibox). Routerne fra altibox har kort rekkevidde, dekker ikke mer en halve huset.

 

Canal digital er rådyrt, er vel 5-600,- i måneden nå om man skal ha filmpakken med, men til gjengjeld får man ganske nye filmer og høy kvalitet på dokumentarer.

 

Viasat ble før brukt fordi de hadde TV3, når CD også fikk det så forsvant behovet. Gjennomgående satt jeg med følelsen av at viasat sine kanaler var dårligere enn tilsvarende på canal digital. Er hektet på dokumentarkanaler, og discovery (med science osv), history, national georgraphics osv hadde høyere kvalitet enn det viaset tilbød. Men det går vel på interresser. En annen forskjell var erotikkkanalene. Viasat hadde mer mykere kanaler, med mildere innhold og faktisk høyere kvalitet (mer jentefokusert) mens canal digital hadde mye hardere og grovere filmer hvor jentene ble brutalt brettet ut og gutta knapt hadde dusjet de siste to ukene. Vi gadd ikke se mange slike filmer på canal digital pga skuspillerne var for jævlig stygge, men så tilsvarende mer på viasat sitt tilbud som var mer klasse og still.

 

Altibox tilbyr mye samlet, uten å gjøre noe veldig bra. Bildet blir ikke skikkelig skarpt, selv på HD, ikke 3D innhold, trege menyer, og lite polert. Det kunne forsåvidt vært morsomt å sjekke ping, hastighet osv men slike ting er det ikke. Epost fungerer, men er tungvindt og mangler spamfilter. Det er lite utnyttet, og systemet sender ikke feilmeldinger når ting krasjer osv. Eposter er kun tilbud om leiefilmer og reklamefjas.

Batteriene i fjernkontrollen varer også kun en brøkdel av canal digital sin, selv om begge bruker knappeceller. Canal digital sin holdt ut i ett år selv med mye bruk, altibox holder ut fire måneder, 1/3 av canal digital sin. Mye skyldes nok at altibox har satt inn en strømslukende lysdiode som blinker når fjernkontrollen brukes.

Lenke til kommentar

Hjemme hos foreldrene mine er det svært stor forskjell i volumnivå på NRK-kanalene (som har dolby-lyd) og alle andre kanaler. Det gjør at når man switcher til NRK blir lyden ubehagelig høy.

 

Er det noen som har samme problemet, eventuelt en løsning på dette?

 

EDIT: Gjelder den nye dekoderen med parabol

Endret av Mixy
Lenke til kommentar

Slå av Dolby lyden. Dolby lydnivået "ignorerer" lydnivået satt av dekoderen og baserer seg på nivået på anlegget eller det som "spiller lyden" isteden. Derfor opplever man den store forskjellen dersom man kun kjører det på en TV som i utgangspunktet ikke "støtter" Dolby lyd

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jeg vil jo anta at det er mulig å justere lyden på dekoderen slik at den matcher lyden fra anlegget slk at overgangen ikke blir så stor. Husk også at lyd gjennom anlegg har to justeringer, både fra dekoder og fra anlegg.

Lenke til kommentar

Jeg har byttet ut min gamle Canal Digital parabol dekoder med en HD-PVR 5720-SX, kjøpt brukt,men får ikke det gamle kortet til å fungere i den. Dekoderen fungerer på kanaler som ikke trenger kort. Må kortet oppdateres på noe vis eller må det byttes kort? Kortet fungerer jo i den gamle dekoderen.

Endret av pjuik
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hei. Har da den fantastiske HD-pvr dekoderen 102 ct som så kjent er ganske dårlig...

 

igår så fikk den problemer med kortet, og det flikkret en beskjed på skjermen hvor det sto noe sånn som "sørg for at kortet er i kortleseren, trykk Ok!" Før jeg rekker å trykke "Ok" så blir vinduet bortet, men det kommer tilbake med en gang og blir borte like fort. Med andre ord så flikret beskjeden på skjermen før hele boksen klikka og bildet frøs etter en god stund. Nå i dag så får jeg den ikke på i det heletatt, står bare "nute" eller "mute"? på displayet og ingen ting skjer..

 

Noen som vet hva problemet kan være? Har lest at det er mye problemer med disse boksene.

 

 

:)

D02

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 år senere...

min dekoder fra canal digital er HORRIBELT treig. når jeg mener treig så mener jeg ikke at den kunne vært raskere, jeg mener, det tar MINST 7 sekunder fra du ttrykker på hva som helst til noe skjer. skifte kanaler tar evigheter og siden knappene sitter så stramt er det vanskelig å skjønne om du har trykket - det er registrert eller om den bare kukker rundt igjen.

 

ringte nettopp kundeservicen og reinstallerte den til fabrikkinstillingene = funka ikke

prøvde å oppdatere software = funka ikke.

 

dama på telefonen nevnte en oppgraderingskampanje der jeg må betale 900 om jeg vil ha ny. WTF?

 

flere som opplever dette eller skal/bør jeg kreve at de tar regninga for en ny en? - om det så er siste modell eller ei.

Lenke til kommentar

min dekoder fra canal digital er HORRIBELT treig. når jeg mener treig så mener jeg ikke at den kunne vært raskere, jeg mener, det tar MINST 7 sekunder fra du ttrykker på hva som helst til noe skjer. skifte kanaler tar evigheter og siden knappene sitter så stramt er det vanskelig å skjønne om du har trykket - det er registrert eller om den bare kukker rundt igjen.

 

ringte nettopp kundeservicen og reinstallerte den til fabrikkinstillingene = funka ikke

prøvde å oppdatere software = funka ikke.

 

dama på telefonen nevnte en oppgraderingskampanje der jeg må betale 900 om jeg vil ha ny. WTF?

 

flere som opplever dette eller skal/bør jeg kreve at de tar regninga for en ny en? - om det så er siste modell eller ei.

Hvis du ikke har siste utgave vil jeg påstå at 900kr for den nye er verdt det. Stor forskjell på disse boksene og mine foreldre har vært veldig fornøyde med sin da de kjøpte ny, selv om de betalte full pris. Mulig du kan få reklamert og få en ny av den du har nå men det er altså stor forskjell på den nye og den gamle.
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...