Gå til innhold

Dedikert fotoskriver - 10x15cm (sublimering?) evt. maks A4


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ute etter en dedikert fotoskriver. Jeg har en Epson 730wd, men denne får jeg ikke til å skrive ut særlig bra. Feilskjær i farger og undereksponert. Årsaken er sikkert at jeg bruker piratblekk, men da jeg printer 98% dokumenter/tekst føler jeg ikke det er verdt å kjøpe originalblekk kun for bildeutskrift en sjelden gang.

 

For mange år tilbake hadde jeg en sublimeringsprinter (10x15cm) fra Dell som fungerte greit. Er disse å få tak i fremdeles? Hva er å anbefale dersom jeg i utgangspunktet kun trenger en printer til 10x15 størrelse for best mulig fotokvalitet og korrekte farger etter korrigering i Lightroom på min iMac 27" late -13? Dedikert A4 fotoprinter?

 

Pris ca 1500kr.

 

Takk for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hvordan vet jeg at utskriftene da blir akkurat som jeg ser dem på min iMac skjerm? (om jeg leverer inn / fremkalling)

Har man kalibrert skjerm; og bruker seriøse aktører for å skrive ut så skal dette blir veldig nært. Avviket blir vanligvis mye større når man roter med fargeprofiler til egen skriver; det er et komplisert fagfelt, og de seriøse aktørene bruker svært dyrt utstyr som blir kalibrert regelmessig av folk som kan dette. Du vil antagelig skrive ut ganske mye før du kommer i nærheten selv (om du noensinne kommer i nærheten).

Lenke til kommentar

Canon har /har hatt flere dedikerte kompakte skrivere "100 x 148mm" til dette formålet og skal du ha utskrift mer lang levetid og best mulig farge-gjengivelse så bruk originalt blekk.

Vet du hvor mange fotopapir det er plass til i arkmateren i disse? Jeg er på jakt etter en dedikert 10x15 skriver med plass til flest mulig ark. Trenger ikke å være dedikert 10x15 men helst ganske kompakt. 

Lenke til kommentar

 

Canon har /har hatt flere dedikerte kompakte skrivere "100 x 148mm" til dette formålet og skal du ha utskrift mer lang levetid og best mulig farge-gjengivelse så bruk originalt blekk.

Vet du hvor mange fotopapir det er plass til i arkmateren i disse? Jeg er på jakt etter en dedikert 10x15 skriver med plass til flest mulig ark. Trenger ikke å være dedikert 10x15 men helst ganske kompakt. 

 

54

http://www.bhphotovideo.com/c/product/1056714-REG/canon_8568b001_rp_108_color_ink_paper_set_108.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...