Gå til innhold

Republikanske motkandidater til Obama, 2012? Hvem?


Anbefalte innlegg

Du tar det for gitt at NSDAP var "høyre".

 

Nei, jeg tar ikke det som "gitt", tvert imot. Det bør vel også observere at deres høyre-venstre inndeling baserer seg på noe udefinert, dvs dere har ingen objektive kriterier for plasering på aksen og da blir det kun personlig synsing.

 

Som jeg tidligere har påpekt så tapte fascismen krigen, men vant freden. Dvs, deres standpunkter er idag ikke bare akseptable, men helt mainstream.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dvs dere har ingen objektive kriterier for plassering på aksen og da blir det kun personlig synsing.

 

Gulp :(

 

Her er "objektive kriterier"

 

(ikke glem at det er du som er "sagmuggen" = null doktorgrad)

 

Venstre = folket

Høyre = eliten

 

Hvis man representerer elite (1%) og ikke elite (10%) da er man mere "høyre"

Hvis man representerer folket/velgerne (90%) og ikke folket/velgerne (50%) da er man mere "venstre"

 

Kommunistpartier som representerer 1-5% av eliten er "høyre"

Endret av Rosario
Lenke til kommentar
Du må utdype hva du egentlig mener. At nazismen har flere positive sider enn negative? I så fall tar du grundig feil.

 

Nei, hvor får du "Flere posetive enn negative" når jeg kun har sagt "Nazismen har sine gode sider"?

 

Viste du at Nazistene endte opp med å føre en av tidenes største anti tobakk kampanjer? En sentralstyrt økonomi? Dyrevern? Nazismen har gjordt mye, og det er mye som andre stater adopterte etter hvert, men som tar for gitt. Hva sier dette om Nazismen? Ikke annet enn at den har side objektivt gode og onde sider.

Lenke til kommentar

De som gjør noe feil, er de som ikke spiller med åpne kort, nemlig Mahmoud Ahmadinejad og hans regjering. Du burde lese deg opp på hva han har sagt, ment og gjort, så kan vi snakkes etterpå.

 

Hvem som gjør noe feil er helt subjektivt. Jeg skal ikke påstå at det ikke er problemer med regimet i Iran, men det gir oss INGEN rett til å styrte regimet eller (som det ofte blir i praksis) skade befolkningen i landet. Det mest omstridte (som jeg vet om) Ahmadinejad har sagt var (han siterte Ayatollahen) at regimet som okkuperte Jerusalem måtte kollapse. Oversettelsen har ofte blitt forvridd slik at det kan antyde at han ville utslette Israel, når det er tydelig at han ikke støtter de forbrytelsene det sionistiske regimet gjør mot Palestinerne.

 

Hans uttalelser om jøder er problematiske, ingen tvil om det.

Lenke til kommentar
Venstre = folket

Høyre = eliten

 

Hvis man representerer elite (1%) og ikke elite (10%) da er man mere "høyre"

Hvis man representerer folket/velgerne (90%) og ikke folket/velgerne (50%) da er man mere "venstre"

 

Kommunistpartier som representerer 1-5% av eliten er "høyre"

Hmm, ettersom jeg kun representerer meg selv, altså en urliten % så er jeg da per def i super-eliten :)

Lenke til kommentar

At nazismen har flere positive sider enn negative? I så fall tar du grundig feil.

 

Det er jeg enig i, men tar man bort førerprinsippet(kanskje ikke helt), de økonomiske problemene til staten Tyskland på den tiden, og den gangs tro på etnisk renhet(som var vanlig i hele Europa), så sitter man igjen med et helt vanlig politisk parti som kan stille til valg og vinne i Norge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror nok det er en viss fare for en form for større militær opptrapping sammenlignet med den aktiviteten USA har gående i midtøsten. Republikanerne har en mangelfull virkelighetsforståelse og vil kutte, men det vil ikke gi økonomien noe løft, men isteden bare et dragsug som gjør at de tilslutt må snu. Det er nødvendig for å rense systemet for dårlig gjeld, men noe slik ville gitt et generasjonsskifte, og erfaringene fra Japan tilsier at det ikke kommer til å skje den type massekonkurser som var under depresjonen i USA. De som har makt vil heller ha 10 dårlige år, enn en ordentlig korreksjon. Nå er det fortsatt nødvendig å øke underskuddene enormt, slik at den dårlige perioden som har vært siden år 2000 blir fullført. Likevel ønsker republikanerne å senke underskuddene. Det hadde vært greid dersom den private sektoren var klare til å ta opp stafettpinnen, men det er de ikke.

Lenke til kommentar

Noen som kan si meg litt om republikanernes innvandringspolitikk? Har hørt at de sliter med å begeistre "hispanics" siden de har en strengere innvandringspolitikk enn demokratene.

 

Hispanics har empati for de mange ulovlige innvandrere som bor i USA og flere ledere i partiet vil behandle dem som kriminelle forbrytere og send them back. Det andre er det republikanske romantiske syn at de vil ha tilbake 1950 Amerika som inkludere ikke hispanic innvandrere og gir inntrykk at multikulturelle USA ønskes ikke, selv om 99% av amerikanere er/var innvandrere

Lenke til kommentar

Hispanics har empati for de mange ulovlige innvandrere som bor i USA og flere ledere i partiet vil behandle dem som kriminelle forbrytere og send them back. Det andre er det republikanske romantiske syn at de vil ha tilbake 1950 Amerika som inkludere ikke hispanic innvandrere og gir inntrykk at multikulturelle USA ønskes ikke, selv om 99% av amerikanere er/var innvandrere

Takker, men hva er det som er så streng med republikanernes innvandringspolitikk da? Er det bare at de vil behandle de som kriminelle forbrytere og sende dem tilbake, eller er det noen tiltak de hadde lyst til å iverksette?

Lenke til kommentar

 

http://m.rasmussenreports.com/public_content/politics/elections/election_2012/election_2012_presidential_election/texas/2012_texas_republican_primarynernes innvandringspolitikk da? Er det bare at de vil behandle de som kriminelle forbrytere og sende dem tilbake, eller er det noen tiltak de hadde lyst til å iverksette?

 

Det viktigste tiltak var en lov som obama støttet som ville gi statsborgerskap til innvandrere(ulovlige) som fikk bachelorsgrad og brøt ingen lover. Republikanere støtte ingen tiltak som gir ulovlige innvandrere sjansen til å få statsborgerskap OG ville jage alle ulovlige innvandrere ogsende dem tilbake. Det betyr også atl lovlige innvandrere som er hispanic amerikaner blir stoppet av politi og gir inntrykk at de ikke ønskes i landet

Lenke til kommentar
snartenkt: Og jeg sa "negative sider". Vi er opplært i dette.

 

Så spørsmålet er "hva er galt med nazismen bortsett fra det som er galt"? Ehh...

 

Obama er en elefant i en porselensbutikk, og er en ekstremistisk USA-fundamentalist som gjerne pulveriserer resten av verden for at hans rike, amerikanske venner skal tjene seg enda rikere.

 

Same shit, different colour!

 

Det er riktig at han ikke er på venstresiden, men han er et tusen ganger bedre valg enn Romney.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...