Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Far vil ikke ha samvær med barnet


Anbefalte innlegg

Ja. Jeg har jo som sagt selv vært barn i en slik situasjon - nå er riktig nok ikke denne ungen så gammel at hun selv tar noen særlige valg, men jeg opplevde ofte at mamma blei dritforbanna fordi at jeg ville være noen ekstra dager hos pappa. Det var sånn hver onsdag, annenhver helg-opplegg. Hvorfor er det så, unnskyld uttrykket, jævla viktig at ungen kommer hjem akkurat den dagen. Er det ikke bare positivt at far vil ha noen ekstra dager sammen med barnet, når han tross alt ikke har sett henne siden september? Er det ikke rett og slett bare positivt at han faktisk tar ansvar og vil ha henne hos seg noen dager?

Om barnet er såpass stort at hun kan selv gi uttrykk for om hun vil være et par dager til eller ikke så synes eg at begge foreldrene skal være åpne for dette, og strekke seg for å prøve imøtekomme det. Men faste byttetidspunkter er en positiv ting da det er lett for foreldrene å innrette seg etter noe fast, og barnet får en stabil tilværelse(hun vet hvor hun skal være til hvilke tidspunkter).

 

En sak har alltid to sider, jeg tror neppe det er slik at far IKKE vil ha omsorg for barnet i vinterhalvåret, men finner det komplisert i forhold til sin ustabile arbeidstid. Jeg vet ikke hvor langt unna hverandre dere bor, men hva med en løsning hvor han kan "levere" barnet hos deg om han plutselig må ut på jobb?

Enig her. En sak har minst to sider(her er det mor, far og viktigst, barnet).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok...

 

Er det greit å ha med seg ei jente på 2 år på jobb for å kjøre snø å JOBBE hver dag i en uke når hun kunne vært i bhg???

For han hadde nemlig tenkt å ha henne med seg på jobb!!!!

Vi har en avtale om at dersom han ikke har fri ferier han har henne, så skal han ikke ha henne......

Dessuten bor han langt unna vennene sine, å familie har han som sagt ikke. å hva så om han hadde hatt henne, hva er vitsen med å ha henne hvis han ikke kan bruke tid med henne da?? det er jo liksom det som er poenget da.....

 

Vi bor 2 timer unna hverandre, det er ikke bare å levere henne her først!

Jeg er ikke en hysterisk mor, selvfølgelig vil jeg at hun skal få være sammen med faren sin, det har ingenting med det å gjøre.... å jeg maste på han om han snart skulle ha henne de mnd fra sept til nå!

Men når man ikke får noe svar, å VET at når han hadde henne i jula så blei hu bare satt igjen hos "tanta" hans, som hun ikke hadde sett siden hun var 2 mnd, er det da lett å stole på at han ikke setter henne igjen hos noen andre ukjente???

Lenke til kommentar

*Hvem er det som er årsaken til at dere bor så langt fra hverandre? Dersom dere bodde nærmere ville ikke dette vært et problem.

 

*Avhengig av hvor du bor i landet, kan det være at det blir mindre snø neste år og han jobber mye sjeldnere. Denne vinteren er svært spesiell mange steder.

 

*De fleste menn jobber veldig mye, og når han i tillegg ikke bor i nærheten, er det litt urealistisk å forvente at han skal kunne ta seg av et lite barn på en fullgod måte. I mange slike tilfeller er det en stemor til stede som tar seg av stebarnet mens faren er på jobb. Ville du synes det var bedre om det hadde vært en stemor som tok seg av din datter? Du kan ikke tvinge ham til å jobbe mindre. Husker selv fra min barndom at far var ute og jobbet mye av tida, mens det var mor som tok seg av oss barna (de var gift på den tida).

 

*Begreper som barnefar og biomor er unødvendige. Det holder lenge å si far og mor.

Lenke til kommentar

Ok...

 

Er det greit å ha med seg ei jente på 2 år på jobb for å kjøre snø å JOBBE hver dag i en uke når hun kunne vært i bhg???

For han hadde nemlig tenkt å ha henne med seg på jobb!!!!

Hvis det innebærer å stappe ungen inn i en traktor mens han skuffer snø, så synes ikke jeg at det er helt forsvarlig.

 

å hva så om han hadde hatt henne, hva er vitsen med å ha henne hvis han ikke kan bruke tid med henne da?? det er jo liksom det som er poenget da.....

Det kan han vel, men ikke samtidig som han jobber. Et rasjonellt menneske ville forstått det. Det er ikke alle som er i en livssituasjon hvor de bare kan drite i jobben fordi at de har et barn. Det vanlige er at barnet er i barnehagen mens foreldrene er på jobb. Dessverre er det ikke så vanlig med døgnåpne barnehager.

 

Jeg ser at du har store problemer med å sette deg inn i fars situasjon og øyner at dette kanskje er hovedproblemet i denne konflikten. Far har en jobb som består i at han har vakt 24t i døgnet. Faller det snø fra himmelen, så må far ut å flytte denne snøen unna veien, slik at folk som ferdes på veien kan gjøre dette så trygt som mulig. De som fjerner snøen fra våre veier har en meget VIKTIG funksjon for infrastrukturen i samfunnet. Uten snømåkere, så ville fanken ikke jeg kommet meg på jobb mange dager denne vinteren. Jeg håper ikke du forventer at far skal kontrollere været ...

 

Jeg tror du bør bekymre deg litt mindre for hva far gjør og heller bekymre deg for at barnet har det bra.

 

 

å jeg maste på han om han snart skulle ha henne de mnd fra sept til nå!

Men når man ikke får noe svar, å VET at når han hadde henne i jula så blei hu bare satt igjen hos "tanta" hans, som hun ikke hadde sett siden hun var 2 mnd, er det da lett å stole på at han ikke setter henne igjen hos noen andre ukjente???

Ja, og når han nå ville ha henne et par dager ekstra, siden han faktisk ikke hadde sett henne siden september, så brøt helvete løs og advokattrussler og fandens oldemor.

 

Hva er årsaken til at far brakte barnet til sin tante i jula? Hadde det noe med at han måtte på jobb, for å skufle unna snø? Satte han henne hos tanta for å dra på fylla? Jeg vil tro at far gjør så godt han kan, jeg tror nemlig ikke det værste om folk til en hver tid. Men hva pokker skulle far ha gjort om det er slik at det kom et lass med snø fra oven og han har vakt? A) La ungen ligge hjemme alene?

B) Overlate ansvaret til noen han stoler på, mens han var på jobb?

C) Ta med seg ungen i traktoren?

D) Kjøre 2 timer på snøfylte veier, levere ungen hos deg, kjøre 2 timer tilbake for å komme seg på jobb?

 

Jeg antar at tanta bor LITT nærmere enn det du gjør, siden han valgte alternativ B.

 

Du sier at han ikke har familie, likevel påstår du hardnakket at han overlot ungen til tanta. Er det den tanta som ikke eksisterer, eller eksisterer denne tanta? Eller er det ikke ei tante?

 

Jeg må si jeg har store vanskeligheter med å forstå sammenhengen i det du skriver, fordi historien inneholder så mange hull, selvmotsigelser, irrasjonelle påstander at jeg rett og slett bare ikke forstår noe som helst.

Lenke til kommentar

Han har skrevet under å at hvis han jobber, å kanskje må jobbe, så skal han ikke ha henne!

Og hvis han da må på jobb når han har henne, MÅ han si at han ikke kan fordi han har datteren sin!

I følge han var det nemlig ikke no prob!

 

Han har ikke dame, som jeg vet om da!

 

Men tror ikke dere helt skjønner detta..

Jeg er nok litt dårlig på å forklare, men alikevel....

Lenke til kommentar

Jeg ser at du ikke akter å svare på spørsmål som blir stilt heller, så du er vel mer opptatt av å fortelle omverden om hvor forferdelig ekstypen din er og hvor dårlig far han er og kanskje du også forventer uforbeholden støtte i dine ensporede holdninger. Sorry, du får nok ingen medfølelse fra meg, ganske enkelt fordi at du fremstår som bare mer og mer kontrollerende og fanatisk for hver post jeg ser deg poste. Ingen evne til å være diplomatisk i det hele tatt, noe som er en svært dårlig egenskap, som jeg håper du lar være å overføre til din datter. Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Gjest Likedan

Er i en nokså lik situasjon og har valgt å kutte kontakten fullstendig med min datter pga jeg er ikke i stand til å ivareta min datters liv og interesser.

Dette mye pågrunn av vilkårene jeg har fra familien (manglende familie) og pga problemer med samfunnet ellers (domfelt).

Derfor har jeg sagt fra meg alt med vedkommende (ex&datter) å gjøre.

Kall meg hard og ufølsom, men har man ikke mulighetene til å oppdra et barn, så velger jeg heller å IKKE gjøre det.

Lenke til kommentar

Ok...

 

Er det greit å ha med seg ei jente på 2 år på jobb for å kjøre snø å JOBBE hver dag i en uke når hun kunne vært i bhg???

For han hadde nemlig tenkt å ha henne med seg på jobb!!!!

Vi har en avtale om at dersom han ikke har fri ferier han har henne, så skal han ikke ha henne......

Avhengig av hvor han skal brøyte, så er det vel ikke det store problemet å ta med poden på litt jobb heller. Guttungen min på 3 har allerede opplevd både traktor, gravemaskin og lastebil. Han hadde valgt det glatt over barnehage for å si det sånn. Nå er det vel litt forskjell på jenter og gutter (ja, tenk det dere!), men de fleste barn hadde vel syntes sånn var gøy.

 

Men, et av kjernespørsmålene her, er om far faktisk ønsker kontakt med dattera eller om han bare "må". Og hvor glad i faren sin jenta er. Selv ser jeg lite til sønnen min disse dagene pga jobb og både fruen og jeg merker at han savner meg...

Lenke til kommentar

Jeg ser at du ikke akter å svare på spørsmål som blir stilt heller, så du er vel mer opptatt av å fortelle omverden om hvor forferdelig ekstypen din er og hvor dårlig far han er og kanskje du også forventer uforbeholden støtte i dine ensporede holdninger. Sorry, du får nok ingen medfølelse fra meg, ganske enkelt fordi at du fremstår som bare mer og mer kontrollerende og fanatisk for hver post jeg ser deg poste. Ingen evne til å være diplomatisk i det hele tatt, noe som er en svært dårlig egenskap, som jeg håper du lar være å overføre til din datter. Ha en fin kveld.

 

 

Synes rett å slett du ikke skal uttale deg i det hele tatt jeg!

For det første har du ikke barn, å for det andre, skjønner du ingenting!

Hadde du visst hva slags person min ex er, hadde du ikke skrevet det du skriver!

Lenke til kommentar

NikkaYoichi, kan du legge til side kvinnehatet ditt litt, og lese det hun skriver? Hun skrev "tante", ikke tante. I det ligger det gjerne at det for eksempel ikke er tanten hans, men at hun en gang hadde en tanterolle for ham. For eksempel. Julen var ett nødstilfelle, så da klarte han det. Men det betyr da for faen ikke at man skal planlegge å lage nødstilfeller.

 

Det hadde vært uansvarlig å ha henne en uke, uten sjangs til å sende henne i barnehagen, når han muligens måtte løpe ut døra for å skufle snø når som helst, det må da de fleste se. Å ha en 2-åring med ut i traktor i ett par timer, det virker bare moro. Å kjøre rundt i 10 timer, not so much.

 

Jeg er forsåvidt enig i at han sikkert vil se sin datter, men ikke får det til med jobb. Men da må han enten fikse problemet med jobben (noe som absolutt er den beste løsningen), la være å se jenta si en periode (en dårlig løsning) eller drite i at han kanskje må avgårde og skufle snø i mange timer (den absolutt dårligste løsningen, og den det virker som om han ville prøve seg med i vinterferien).

Lenke til kommentar

Altså...

 

JA, jeg har nok en tendens til å overdrive til tider, men jeg er ikke perfekt jeg heller, det er det ingen som er...

Jeg tror jo selvfølgelig det at datteren min har det bra når hu først ER sammen med faren sin, for selv om han ikke er så alright mot meg, så er han nok det mot henne....

 

jeg vil jo at han skal ha henne, men at han må se hva som er til barnets beste da... det er viktig for meg...

 

Og bare så det er sagt så denne tanten han satt igjen jentungen hos, var oxo en hardt rammet slagpasient....

Lenke til kommentar

NikkaYoichi, kan du legge til side kvinnehatet ditt litt, og lese det hun skriver? Hun skrev "tante", ikke tante. I det ligger det gjerne at det for eksempel ikke er tanten hans, men at hun en gang hadde en tanterolle for ham. For eksempel. Julen var ett nødstilfelle, så da klarte han det. Men det betyr da for faen ikke at man skal planlegge å lage nødstilfeller.

 

Det hadde vært uansvarlig å ha henne en uke, uten sjangs til å sende henne i barnehagen, når han muligens måtte løpe ut døra for å skufle snø når som helst, det må da de fleste se. Å ha en 2-åring med ut i traktor i ett par timer, det virker bare moro. Å kjøre rundt i 10 timer, not so much.

 

Jeg er forsåvidt enig i at han sikkert vil se sin datter, men ikke får det til med jobb. Men da må han enten fikse problemet med jobben (noe som absolutt er den beste løsningen), la være å se jenta si en periode (en dårlig løsning) eller drite i at han kanskje må avgårde og skufle snø i mange timer (den absolutt dårligste løsningen, og den det virker som om han ville prøve seg med i vinterferien).

 

Takk for at jeg får litt forståelse her oxo=)

Lenke til kommentar

Ser framleis ikkje kvifor du ser di side av saka som den einaste gjeldande.

(Det synes meg slik.)

Framfor å kverulera på eit forum om saka, og fronte denne idioten av ein ex, kan du heller finpusse litt på foredraget på eigen hand, fram til mekling? Eg vonar han maktar bryte inn i monologen eg ser for meg...

 

Og ver så snill. La SMS-språket halda seg inni telefonen. Oxo er ikkje eit ord...

Lenke til kommentar

Ser framleis ikkje kvifor du ser di side av saka som den einaste gjeldande.

(Det synes meg slik.)

Framfor å kverulera på eit forum om saka, og fronte denne idioten av ein ex, kan du heller finpusse litt på foredraget på eigen hand, fram til mekling? Eg vonar han maktar bryte inn i monologen eg ser for meg...

 

Og ver så snill. La SMS-språket halda seg inni telefonen. Oxo er ikkje eit ord...

 

Snakk om å henge seg opp i det ord a! Haha

Lenke til kommentar

NikkaYoichi, kan du legge til side kvinnehatet ditt litt, og lese det hun skriver? Hun skrev "tante", ikke tante. I det ligger det gjerne at det for eksempel ikke er tanten hans, men at hun en gang hadde en tanterolle for ham. For eksempel. Julen var ett nødstilfelle, så da klarte han det. Men det betyr da for faen ikke at man skal planlegge å lage nødstilfeller.

Jeg har ikke noe hat mot kvinner jeg og jeg forsøker å lese det hun skriver, men hun skriver usammenhengende og snur kappa etter vinden og klarer ikke å bestemme seg. Hvis hun var god nok til å ta seg av ham, er det da noen grunn til å anta at hun ikke klarer å ta seg av denne ungen mens barnefaren er på jobb?

 

Det hadde vært uansvarlig å ha henne en uke, uten sjangs til å sende henne i barnehagen, når han muligens måtte løpe ut døra for å skufle snø når som helst, det må da de fleste se.

Likefullt er det akkurat DET mor krever her. Og hyler og bærer seg over at faren ikke tar ansvar.

 

Jeg er forsåvidt enig i at han sikkert vil se sin datter, men ikke får det til med jobb. Men da må han enten fikse problemet med jobben (noe som absolutt er den beste løsningen),

Og hvilken arbeidsgiver er det som gir deg muligheten til å la være å dukke opp på jobb i tide og utide? Du skjønner, vanlige folk har 5-ukers ferie ila av et år. Utover det så forventes det at man kommer på jobb. Dine personlige anliggende er det jaggu ikke mange arbeidsgivere som tar hensyn til, da finner de noen som kan utføre jobben og gir deg sparken.

 

la være å se jenta si en periode (en dårlig løsning)

Det er selvsagt en dårlig løsning, men når mor i dette lar helvete bryte løs over at han har skaffet barnevakt(uvisst av hvilken grunn enda) når han hadde jentungen på besøk, så forstår jeg godt om far faktisk ser seg nødt til å velge den løsningen.

 

eller drite i at han kanskje må avgårde og skufle snø i mange timer (den absolutt dårligste løsningen, og den det virker som om han ville prøve seg med i vinterferien).

Han skal altså si opp jobben sin for at han skal kunne ha jentungen? Folk må jobbe, det vanlige er at ungene er på skole eller barnehage mens foreldrene er på jobb. I dette tilfellet så har far vaktjobb, som gjør at han i praksis er nødt til å være tilgjengelig 24t i døgnet. Den beste løsningen er derfor at far har ungen på besøk, men at han kan benytte barnevakt om han må på jobb.

 

Et hvert normalt menneske ville klare å innse akkurat det, men nei - det virker faktisk som at mor forsøker å fremstille far som en uansvarlig gærning som bare overlater ungen sin til hvem som helst.

 

Beklager Nie om jeg ikke tar hennes side i en sak, hvor hun kommer med alle fakta og ikke svarer på enkle spørsmål som ville virke oppklarende. Hun har en meget ensidig fremstilling av saken og krisemaksimerer så det holder. Det er ikke noe kvinnehat som gjør at jeg evner å se to sider av saken, det er rett og slett sunn fornuft. Det virker som dette kvinnemennesket er en kontrollfreak som skal kontrollere hvordan eksen faktisk lever livet sitt og hva han gjør/ikke gjør når deres felles barn er i hans varetekt.

 

Enten så må hun stole på at han faktisk tar seg av ungen til ungens beste, eller så må hun rett og slett få en rettslig kjennelse på at han ikke er skikket til å ta ansvar for ungen. Jeg tviler på at han ikke er istand til det, jeg har ingen grunn til å tro at han ikke skulle være skikket. Hun må rett og slett lære seg å godta at hun ikke kan overvåke eksen sin og styre hans liv, for det virker som at det er DET som er sakens kjerne her.

Lenke til kommentar

Er nok enig i noe som blir sagt.. samtidig som jeg tror enkelte her henger seg litt for mye opp i at trådstarter kanskjer ikke er så flink til å formulere seg på et forum så alt hun skriver blir vrengt og snudd på hode og melket til FARS fordel.

Og han skal jo ha noen fordeler siden han ikke er med i diskusjonen og kan tale sin sak. Men det får da være måte på.

 

Men trådstarter spør: hva skal jeg gjøre?

 

uansett så er det jo virkerlig for trådstarter detta her.. hu opplever ting som hun skriver det. Hun føler at som mamma så ER det barnets beste hu tenker på når hu ikke vil at ungen skal sitta i en traktor. Om det er skadelig for ungen veit jeg nå ikke helt, da jeg selv har sitti x antal timer i en brøykebil (ikke traktor)

har jeg tatt skade av det?? Nei trur nok ikke det, men om trådstarter som mor syns det er ille at barnet skal sitte å brøyte snø en ukes tid så ville hun vært en dårlig mor om hun ikke SA i fra at : detta går ikke. Så da har hu valget da.. å ikke si noe og la det stå til og være en dårlig mor som ikke evner å si imot det HUN som mor ikke syns er bra for sitt barn, eller bli sett på som en dårlig mor som ikke klarer å samarbeide med far og sier ifra at detta er hun ikke enig i.

 

Altså... hun blir sett på som den store stygge ulven unasett.

HU er en maktsjuk kontrollerende kjærring som bare et er ute etter å ødelegge for far med en gang hu sier i fra som MOR.

 

Hva er mamma rollen forno nå om dagen?? haha det er en vits.. for uansett hva man sier som mamma så er man rasshøl den ene eller andre veien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...