Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Eksen har tatt med seg rubbel og bit - hva nå?


Anbefalte innlegg

Dette gjelder en bekjent av meg som gikk fra samboeren sin i fjor sommer.

 

De eide hus sammen, dette skal selges, og i dag dro han dit for å hente sin del av møblene og annet innbo. Overraskelsen var stor da så godt som alt var tatt av eksen hans.

 

Han har vært i kontakt med politiet som sier han må komme med kvitteringer for å bevise hva som er hans, men det er ikke så enkelt når permen med kvitteringer ble - voila - tatt av eksen den også.

 

Skal han virkelig måtte sitte med hendene i fanget og se på at eksen hans har tatt med seg alle eiendelene hans?

Eller finnes det noen muligheter for ham til - med loven i hånd - å få tilbake sine ting?

Om han skal måtte bevise at tingene er hans skulle man da trodd hun hadde like stor bevisbyrde for å bevise at det motsatte stemmer? Eller er det "førstemann til mølla" i slike saker?

 

Han har dratt lasset økonmisk hele veien, og synes det høres helt på trynet ut at han skal sitte igjen helt uten eiendeler og bare med milliongjeld pga en ekssamboer som levde utsvevende på kreditt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette må dokumenteres, godt. Din venn kommer sikkert til en eller annen enighet, men om det kan dokumenteres at din venn har kjøpt og betalt alt, mens hun ikke har bidratt på noen måte, kan jeg ikke se noen grunn til at hun skal kunne tusle unna med mer enn omtrent 20% om man går rettens vei. Ellers gjelder vel 50/50 regelen om det ikke finnes en særeiekontrakt.

 

Uansett bør dette politianmeldes hvis motparten har tatt med seg mye av inventaret uten samtykke. Da er det tyveri. Det finnes ofte ting med stor affeksjonsverdi, og en samboer slipper sjelden unna med "jeg visste ikke" når det kommer til sånne ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...