Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dere som bor alene/med kjæreste, hvor mye bruker dere på mat i måneden?


Anbefalte innlegg

Maks 800 kr måneden (uten å regne med proteinpulver). Mest går det med til melk. Eller så kjøper jeg en del produkter fra AXA som varer en stund, f. eks. havregryn og rosiner (begge deler veldig billige og varer i en uke ca). Også eter jeg en del fisk som jeg kan ha to dager + ris (også veldig billig). + frukt og annet selvsagt. Og ja, jeg trener aktivt og får i meg akkurat det jeg skal få i meg og litt til :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har en regningskonto. På den setter vi inn 3000 kr hver, dvs 6000 til sammen. Av dette går 4100 kr i husleie, resten til mat. Vi lever ganske godt på dette, dvs rundt 2-3000 kr i mnd på mat for to personer, men vi har ofte kun én dag i uken som vi handler inn, og vi har noen viktige regler som vi følger for å spare mest mulig og fremdeles kunne spise godt;

- Kjøper store kvantum, f. eks 2 kg kjøttdeig fra First Price er billigere enn småpakkene fra Gilde.

- Kjøper First Price og andre billigprodukter. Kyllingfiléter og andre produkter vi bruker mye er ofte like gode som f. eks produkter fra Prior.

- Setter opp ukemenyer med oversikt over middag for hele uken. Gjør at vi som oftest ikke kjøper inn masse unyttig hver uke, og vi holder oss til det.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...