Gå til innhold

Hvordan sette opp en Minecraft-server og andre serverrelaterte spørsmål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får ikke til non hamachi og att den er oppe 24/7

 

Og dette kommer når jeg har en hamachi server

 

[iNFO] Starting minecraft server version 1.3.1

[iNFO] Loading properties

[iNFO] Default game type: SURVIVAL

[iNFO] Generating keypair

[iNFO] Starting Minecraft server on *:25565

[WARNING] **** FAILED TO BIND TO PORT!

[WARNING] The exception was: java.net.BindException: Address already in use: JVM_Bind

[WARNING] Perhaps a server is already running on that port?

 

Når du får den feilen har du to serveren kjørnede samtidig.

 

For å ha den oppe 24/7 er det bare å la serveren og pcen serveren kjører på stå på hele tiden.

 

For å kjøre en server uten Hamachi er det bare å laste ned server filen fra minecraft.net og kjøre den, men for at andre skal kunne koble til må du port-forwarde port 25565.

Lenke til kommentar



  1. Får ikke til non hamachi og att den er oppe 24/7
     
    Og dette kommer når jeg har en hamachi server
     
    [iNFO] Starting minecraft server version 1.3.1
    [iNFO] Loading properties
    [iNFO] Default game type: SURVIVAL
    [iNFO] Generating keypair
    [iNFO] Starting Minecraft server on *:25565
    [WARNING] **** FAILED TO BIND TO PORT!
    [WARNING] The exception was: java.net.BindException: Address already in use: JVM_Bind
    [WARNING] Perhaps a server is already running on that port?
     
    Når du får den feilen har du to serveren kjørnede samtidig.
     
    For å ha den oppe 24/7 er det bare å la serveren og pcen serveren kjører på stå på hele tiden.
     
    For å kjøre en server uten Hamachi er det bare å laste ned server filen fra minecraft.net og kjøre den, men for at andre skal kunne koble til må du port-forwarde port 25565.

Men kjører ikke to servere bare 1...

Lenke til kommentar

Prøver meg nok en gang på bukkit, og nok en gang får jeg det ikke til..

 

 

 

 

Jeg har en mappe på skrivebordet (bruker Windows) med craftbukkit-1.3.1-R1.0 og run.bat filen.

Jeg har prøvd begge kodene

 

@ECHO OFF

SET BINDIR=%~dp0

CD /D "%BINDIR%"

"%ProgramFiles%\Java\jre6\bin\java.exe" -Xmx1024M -Xms1024M -jar craftbukkit.jar

PAUSE

og

 

@ECHO OFF

SET BINDIR=%~dp0

CD /D "%BINDIR%"

"%ProgramFiles%\Java\jre7\bin\java.exe" -Xmx1024M -Xms1024M -jar craftbukkit.jar

PAUSE

 

 

og ingen funker. Når jeg dobbel-trykker på filen så får jeg meldinga

Error: Unable to access jarfile craftbukkit.jar

 

 

Jeg har ikke åpnet craftbukkit.jar filen enda, burde jeg gjøre det og så prøve run.bat ?

 

Noen som vet hva jeg må gjøre ?

 

Takker for all hjelp :)

 

EDIT : Klarte det med litt

:D

 

Edit 2: Jeg lagger ekstremt på serveren, kun jeg, ikke mine venner. Noen som vet hvorfor ? Kommer ned i 10-20 fps, vanligvis har jeg rundt 100 :/

Endret av Hunterra
Lenke til kommentar

Prøver meg nok en gang på bukkit, og nok en gang får jeg det ikke til..

 

 

 

 

Jeg har en mappe på skrivebordet (bruker Windows) med craftbukkit-1.3.1-R1.0 og run.bat filen.

Jeg har prøvd begge kodene

 

@ECHO OFF

SET BINDIR=%~dp0

CD /D "%BINDIR%"

"%ProgramFiles%\Java\jre6\bin\java.exe" -Xmx1024M -Xms1024M -jar craftbukkit.jar

PAUSE

og

 

@ECHO OFF

SET BINDIR=%~dp0

CD /D "%BINDIR%"

"%ProgramFiles%\Java\jre7\bin\java.exe" -Xmx1024M -Xms1024M -jar craftbukkit.jar

PAUSE

 

 

og ingen funker. Når jeg dobbel-trykker på filen så får jeg meldinga

Error: Unable to access jarfile craftbukkit.jar

 

 

Jeg har ikke åpnet craftbukkit.jar filen enda, burde jeg gjøre det og så prøve run.bat ?

 

Noen som vet hva jeg må gjøre ?

 

Takker for all hjelp :)

 

EDIT : Klarte det med litt

:D

 

Edit 2: Jeg lagger ekstremt på serveren, kun jeg, ikke mine venner. Noen som vet hvorfor ? Kommer ned i 10-20 fps, vanligvis har jeg rundt 100 :/

 

Spiller du på samme pc som serveren? Hvis ja, så krever det da mer av dataen og det kan lagge. Du burde ha en data til å ha serveren på, og en annen til å spille med.

Lenke til kommentar

Prøver meg nok en gang på bukkit, og nok en gang får jeg det ikke til..

 

 

 

 

Jeg har en mappe på skrivebordet (bruker Windows) med craftbukkit-1.3.1-R1.0 og run.bat filen.

Jeg har prøvd begge kodene

 

@ECHO OFF

SET BINDIR=%~dp0

CD /D "%BINDIR%"

"%ProgramFiles%\Java\jre6\bin\java.exe" -Xmx1024M -Xms1024M -jar craftbukkit.jar

PAUSE

og

 

@ECHO OFF

SET BINDIR=%~dp0

CD /D "%BINDIR%"

"%ProgramFiles%\Java\jre7\bin\java.exe" -Xmx1024M -Xms1024M -jar craftbukkit.jar

PAUSE

 

 

og ingen funker. Når jeg dobbel-trykker på filen så får jeg meldinga

Error: Unable to access jarfile craftbukkit.jar

 

 

Jeg har ikke åpnet craftbukkit.jar filen enda, burde jeg gjøre det og så prøve run.bat ?

 

Noen som vet hva jeg må gjøre ?

 

Takker for all hjelp :)

 

EDIT : Klarte det med litt

:D

 

Edit 2: Jeg lagger ekstremt på serveren, kun jeg, ikke mine venner. Noen som vet hvorfor ? Kommer ned i 10-20 fps, vanligvis har jeg rundt 100 :/

 

Spiller du på samme pc som serveren? Hvis ja, så krever det da mer av dataen og det kan lagge. Du burde ha en data til å ha serveren på, og en annen til å spille med.

 

Jeg har ingen andre dataer :( Samtidig så er dataen min god, 8 gb ram, nvidia geforce gt 540 2 gb, intel core i7 2670 qm 2,2 ghz og 750 gb hardisk.

Er det mulig og gi meg selv og serveren mer ram?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Hvilken opp og ned hastighet har du? 25MB/s internett er ikke veldig forklarende. BTW, tror du mener 25Mbps og ikke 25MB/s. I såfall misunner jeg deg om du sitter på 25MB/s.

 

Så lenge du ikke gir ut ip-adressen din kan bare de du vil komme inn på serveren. Last ned "minecraft_server.exe" fra minecraft.net og kjør den. Da vil du ha en basic server oppe å kjøre. Om du skriver "op <navnet ditt>" i server vinduet vil du gjøre deg selv til op på serveren og ha muligheter til å bruke creative mode, etc. Mer informasjon kan du finne i førstepost eller på minecraft sin wiki.

Whitelist

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Veldig lenge siden jeg holdt på med dette nå, men husker jeg hadde et meget enkelt server admin program. Kunne legge til/fjerne og oppdatere plugins veldig enkelt. Var ganske sikker på at det var bukkit. Men sitter her og knoter med det og får ikke opp noe visuelt gui. Er bare i CMD. Blander jeg bukkit med noe annet?

 

Edit: Kan se ut som jeg muligens brukte noe ala. Visual_Admin den gang? Men dette er jo ikke oppdatert siden 2010.

Endret av Dj Frost
Lenke til kommentar

Hei Fred16. Dersom dere begge er på samme nettverk, eller for å si det enklere. Dersom dere bor under samme tak så kan den ene personen starte en verden i Minecraft, trykke ESC for å åpne menyen og velge "Open to LAN"

 

2zBIk.png

 

Deretter går den andre personen inn i Multiplayer og finner serveren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...