Gå til innhold

Scanne pass kopi til pcen?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg må ha noen dokumenter scannet som skal sendes via mail, men jeg får ikke lov å bruke mobil telefonen til det.
Det store spørsmålet er kan man gjøre dette med en skanner som da flytter over pass kopiet direkte til pcen?
Eller fungerer det ikke slik?

 

Jeg har ikke peiling og lurte på hvordan dette fungerer, tenker kanskje bibliotek har slike tjenester?


Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg går utifra at du har tilgang til en scanner, og det kunne sikkert ha forenklet fremgangsmåten du må bruke hvis du skriver hvilken scanner "merke/modellnummer" du har tilgang på.

 

Gennerelt så starter man scanneren, går inn i scannerprogrammet på pc'en og scanner dokumentene og etterpå lagrer de i en mappe som du klarer og finne i etterkant "gi mappa et navn", og når du skriver mailen så klikker du på "vedlegg" og finner igjen mappen/dokumentene.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Jeg går utifra at du har tilgang til en scanner, og det kunne sikkert ha forenklet fremgangsmåten du må bruke hvis du skriver hvilken scanner du har tilgang på.

 

Gennerelt så starter man scanneren, går inn i scannerprogrammet på pc'en og scanner dokumentene og etterpå lagrer de i en mappe som du klarer og finne i etterkant "gi mappa et navn", og når du skriver mailen så klikker du på "vedlegg" og finner igjen mappen/dokumentene.

jeg har ikke tilgang til en skanner, derfor jeg lurte på hvor man kan fikse dette.

Men regner med biblioteker har denne tjenesten.

Med andre ord det er veldig simpelt.

 

Lenke til kommentar

og grunnen til at du ikke får lov å bruke mobilen til dette er ? Får du ikke lov a kim fra nord korea?

 

Genius scan for android , beste som finnes. Droppa scanneren helt ut etter jeg fant det programmet

Grunnen må du nesten spørre de som jobber med disse behandlingene, jeg ga han kopi etter jeg tok bilde med mobilen, og det var ikke lov/mulig å behandle det på den måten...

Lenke til kommentar

og grunnen til at du ikke får lov å bruke mobilen til dette er ? Får du ikke lov a kim fra nord korea?

 

Genius scan for android , beste som finnes. Droppa scanneren helt ut etter jeg fant det programmet

Paypal, BH-photo og sikkert mange andre forlanger scannet istedenfor fotograferte dokumenter/gyldig ID. Men en app som gir samme inntrykk/utseende burde nok fungere sålenge du får dokumentene ut som en PDF-fil.

Lenke til kommentar

 

og grunnen til at du ikke får lov å bruke mobilen til dette er ? Får du ikke lov a kim fra nord korea?

 

Genius scan for android , beste som finnes. Droppa scanneren helt ut etter jeg fant det programmet

Paypal, BH-photo og sikkert mange andre forlanger scannet istedenfor fotograferte dokumenter/gyldig ID. Men en app som gir samme inntrykk/utseende burde nok fungere sålenge du får dokumentene ut som en PDF-fil.

 

takk ,skal sjekke

er snakk om visum i dette tilfellet, så vil ikke ta noen sjanser. Like greit å gjøre det på den ordentlige måten om de skulle finne noen feil ved bilde.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg må ha noen dokumenter scannet som skal sendes via mail, men jeg får ikke lov å bruke mobil telefonen til det.

Det store spørsmålet er kan man gjøre dette med en skanner som da flytter over pass kopiet direkte til pcen?

Eller fungerer det ikke slik?

 

Jeg har ikke peiling og lurte på hvordan dette fungerer, tenker kanskje bibliotek har slike tjenester?

 

Det er faktisk en artikkel angående dette i dagbladet i dag, kanskje dette kan hjelpe deg.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...