Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

D2S Xenon pære hjelp!


vingebil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Byttet begge mine Xenonpærer (4300k) idag, men til min store forskrekkelse blei begge lysene gulaktig og ikkje kvite :S Prøvde så den gamlepæra igjenn og den lyste kvitt. Er det slik at nye pærer blir kvitere etter ei stund?

 

takker for innspill :)

Er det merkepærer eller kinapærer?

 

 

Dei nye kjøpte eg på Autolights.no Veit ikkje kem som har produsert dei.

Lenke til kommentar

La de brenne i vertfall i 100 timer før du tenker på å sammenligne farge.

 

Det er normalt at pærene går fra å være ganske gule (4300K er ganske gult, bare så det er sagt), til å bli blåaktige igjennom levetiden, så mest sansynlig så er det de gamle pærene som har "feil" farge.

 

Skal du ha noe skikkelige pærer anbefaler jeg at du kjøper Osram Cool Blue Intense-pærer. Originalpærer på 4200K-ish blir ganske gule og svake i forhold.

Endret av gxi
Lenke til kommentar

Har bestilt 2 stk philips d2s pærer, håper philips har gode xenon pærer :)

fra powerbulbs?

 

Er også tilbud på osram xenonpærer på torshov nå. 600 kr pr stk. Ikke så ille når de koster nermere 1500 kr pr stk ellers

6000 kevlar?

 

Fant nokon billige philips på ebay :) Funker ikkje dei, blir det 5000k frå powerbulbs :) takker for linken :)

Endret av vingebil
Lenke til kommentar

ohh crapy. jeg bestilte 4 ganger fra ebay og alle gangene var dritt. kjøpte da fra powerbulbs

 

og phillipspærene er litt gulskjær i. men det har ikke osram.

 

Fanken:s dette begynner bli dyrt :p blir nok pærer frå powerbulbs då. Hehe

haha. skulle spurt først da vettu.

 

du får det du betaler for. men selv vill jeg ha bestilt osram.

 

glad jeg ikke har xenon på bilen min.

 

har 4 stk originallykter med 100 watt pærer. nær lys i 2 av dem så dobbelpære. og da får jeg langlys i alle 4. + at jeg har 2 feite tusnmetringer i tilleg. mye bedre enn xenon og pærene koster latterlig 30 kr stk til originallyktene ;)

Lenke til kommentar

ohh crapy. jeg bestilte 4 ganger fra ebay og alle gangene var dritt. kjøpte da fra powerbulbs

 

og phillipspærene er litt gulskjær i. men det har ikke osram.

 

Fanken:s dette begynner bli dyrt :p blir nok pærer frå powerbulbs då. Hehe

haha. skulle spurt først da vettu.

 

du får det du betaler for. men selv vill jeg ha bestilt osram.

 

glad jeg ikke har xenon på bilen min.

 

har 4 stk originallykter med 100 watt pærer. nær lys i 2 av dem så dobbelpære. og da får jeg langlys i alle 4. + at jeg har 2 feite tusnmetringer i tilleg. mye bedre enn xenon og pærene koster latterlig 30 kr stk til originallyktene ;)

Du om det :dribble: Etter at jeg fikk en Opel Vectra på tunet, som har "AFL" xenon-lys, kommer jeg aldri til å handle bil uten tilsvarende teknologi. Her har jeg seriøst mye mer lys enn med halogen, og den følger svingene veldig bra, helt genialt her på vestlandet iallfall. Et såpass bra utstyr at det burde være rabatt på forsikringen, IMHO. :thumbup:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...