Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

13.09 står det . Det er 13.september. Kan du ha sett feil?misforstått?

 

Det er mulig de har forandret på det. Jeg fant det på en pris liste på amobil. Der sto det forventet på lager om 13 dager. Mens de fleste andre hadde 30+ dager.

 

Her er mailen jeg sendte:

Hei!

Jeg venter spent på at Nokia N8 skal komme ut for salg å la merke til at den er forventet på lager hos dere den 13.06.10.

Det er tidligere enn mange andre butikker så jeg bare lurte på om dette er bekreftet dato? Så det er garantert at den kommer inn da?

 

Takker for svar!

 

 

SVAR:

hei hvis du forhånds bestiller da kan du få den 13.06 hvis ikke så tar det ca 1 uke extra...

 

mvh

singh

 

Ettersom de også sier 13.06 så har jeg nok ikke sett feil tror jeg. Men det er så klart mulig. Eventuellt har de forandret på dato i ettertid,da de fant ut at det var feil dato. Det er flere butikker som har hatt 16.06 som dato men de har gått over til 13.09 de også. Så det er nok 13.09 som er rett dato for alle.

Endret av Engern
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fant dette bildet på en netsiden. Skal vist være tatt med nokia n8. Rå bildekvalitet:)

Skalerer jeg bildene som jeg har tatt med min XPERIA X10 ned til samme størrelse som det bildet der, så ser bildene like bra ut på XPERIA X10.

 

Jeg vil heller se full oppløsning bildet av det bildet der.

 

 

Fant dette i full størrelse. Har flere untouched video samples også liggende, hvis folk vil laste

post-176020-1277230872,2797_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Fant dette bildet på en netsiden. Skal vist være tatt med nokia n8. Rå bildekvalitet:)

Skalerer jeg bildene som jeg har tatt med min XPERIA X10 ned til samme størrelse som det bildet der, så ser bildene like bra ut på XPERIA X10.

 

Jeg vil heller se full oppløsning bildet av det bildet der.

 

 

Fant dette i full størrelse. Har flere untouched video samples også liggende, hvis folk vil laste

Vel, nå tar min XPERIA X10 så si like gode bilder.

 

Bare sjekk dette bildet: http://dl.dropbox.co...53/DSC_0009.jpg

 

Vel, nå er det slikt at hvis du bruker bildestabilisatoren på XPERIA X10, så blir bildene bitte litt mere uklar. Så hadde jeg ikke brukt det der så hadde bildet sett en del bedre ut.

 

Her kan du se et eksempel på et bilde som er tatt med XPERIA X10 som er uten bildestabilisatoren på: http://i46.tinypic.com/2sacfon.jpg%29 mens her er samme bilde med bildestabilisatoren på: http://i45.tinypic.com/2w4y595.jpg%29

 

Nå vil jeg kalle det første bildet der for ekstremt bra.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar
Vel, nå tar min XPERIA X10 så si like gode bilder.

 

Bare sjekk dette bildet: http://dl.dropbox.com/u/7309753/DSC_0009.jpg

 

Vel, nå er det slikt at hvis du bruker bildestabilisatoren på XPERIA X10, så blir bildene bitte litt mere uklar. Så hadde jeg ikke brukt det der så hadde bildet sett en del bedre ut.

det bilde der var jo helt ræva :!:

 

N8 tar bedre bilde, ikke fordi den har flere megapixel men fordi den har langt større bildebrikke.

Lenke til kommentar

Bildet fra N8 så MYE bedre ut enn bildet fra X10 mener nå jeg. Bare se på skarpheten, det er stor forskjell.

 

Hele bildet fra X10 ser grumsete ut, mens bildet fra N8 faktisk er nokså skarpt og har flere detaljer i området som er i fokus.

Fikk dere med dere hva jeg skreiv?, jeg sa at når bildestabilisatoren er på, så blir bildene mere uklar.

 

Jeg kan gå ut nå å ta et nytt bilde for å vise hva jeg mener når jeg snakker om god kvalitet.

Lenke til kommentar

Bildet fra N8 så MYE bedre ut enn bildet fra X10 mener nå jeg. Bare se på skarpheten, det er stor forskjell.

 

Hele bildet fra X10 ser grumsete ut, mens bildet fra N8 faktisk er nokså skarpt og har flere detaljer i området som er i fokus.

Fikk dere med dere hva jeg skreiv?, jeg sa at når bildestabilisatoren er på, så blir bildene mere uklar.

 

Jeg kan gå ut nå å ta et nytt bilde for å vise hva jeg mener når jeg snakker om god kvalitet.

Hvis du ser på bildet med bildestabilisator på, så ser du at juicekartongen er en del skarpere.. Så det du snakker om er nok bare det at kamera har fokusert på et annet punkt, ikke at bildekvaliteten nødvendigvis er bedre. Og last opp i full oppløsning neste gang er du snill  :)

Lenke til kommentar

Ok, her er 2 nye bilder som jeg tok i sta.

 

http://dl.dropbox.com/u/7309753/DSC_0008.jpg

 

http://dl.dropbox.com/u/7309753/DSC_0019.jpg

 

Hvis dere sier at det siste bildet er noe dårlig, da tror jeg dere er skikkelig på villspor.

 

Så jeg sier fortsatt at bildene som XPERIA X10 tar er ganske gode når du sammenligner dem med bildene tatt med Nokia N8.

 

Jeg vet at Nokia N8 tar litt bedre bilder enn XPERIA X10, men forskjellen er ikke stor.

Lenke til kommentar

Står fortsatt på det jeg sa om skarphet. Sier ikke at X10 tar dårlige bilder, langt derifra (med tanke på at det er en mobil), men N8 har en sensor som er en god del større, sannsynligvis skarpere optikk og høyere oppløsning. Dette vil jo logisk nok resultere i flere detaljer.

 

Det første bildet er mest grøt, det andre er bedre, men fortsatt ikke som N8.

 

Men innerst inne skulle jeg ønske alle mobiler og kompaktkamera stoppet et sted mellom 5-8mp..  

Lenke til kommentar

Står fortsatt på det jeg sa om skarphet. Sier ikke at X10 tar dårlige bilder, langt derifra (med tanke på at det er en mobil), men N8 har en sensor som er en god del større, sannsynligvis skarpere optikk og høyere oppløsning. Dette vil jo logisk nok resultere i flere detaljer.

 

Det første bildet er mest grøt, det andre er bedre, men fortsatt ikke som N8.

 

Men innerst inne skulle jeg ønske alle mobiler og kompaktkamera stoppet et sted mellom 5-8mp..

Jeg skal være enig at Nokia N8 er meget bra på kvaliteten når den tar bilder i 12 mpix størrelse. Men tar du oppløsningen ned til 3-6 mpix så ser ikke bildene på Nokia N8 noe bedre ut enn det det gjør på XPERIA X10.

 

Det er i veldig høye oppløsninger Nokia N8 er veldig bra.

Lenke til kommentar

Jepp, men hvis mobilprodusentene hadde begrenset seg til en lavere oppløsning så ville vi fått bilder med mye mindre støy (og grums, som er mye pga støyfjerning). 

 

Konklusjonen: N8 har sannsynligvis det beste mobilkameraet som finnes i dag, men hvis det hadde vært litt lavere oppløsning så ville bildene blitt enda bedre. Samme grunn som at Canon G11 har lavere oppløsning enn forgjengeren G10.

Lenke til kommentar

Jepp, men hvis mobilprodusentene hadde begrenset seg til en lavere oppløsning så ville vi fått bilder med mye mindre støy (og grums, som er mye pga støyfjerning). 

 

Konklusjonen: N8 har sannsynligvis det beste mobilkameraet som finnes i dag, men hvis det hadde vært litt lavere oppløsning så ville bildene blitt enda bedre. Samme grunn som at Canon G11 har lavere oppløsning enn forgjengeren G10.

 

I august eller september kan vi teste ut kamera på egenhånd. Så merker vi fort hvor bra det egentlig er. Så lenge det ikke tar dårligere bilder enn omnia hd, skal ikke eg klage, men det vil nok mest sannsynlig ta hakke bedre bilder. Spesielt under dårlige lysforhold. Er egentlig mer spendt på video opptak. Bra framerate. Kanon lyd. Helt avgjørende spør du meg

Lenke til kommentar

sier: ikke dra dra inn x10 mini og iphone her

 

 

Jeg som starta denne tråden, mr.***

 

Her diskuterer vi mobilteknologi og i dette tilfelle den kommende Nokia n8. Og det er faktsk lov å trekke inn andre produkter, slik at vi kan sammenligne mobiler opp i mot hverandre. Men hvis du ikke takler det, ønsker eg deg lykke til videre på jakt etter en annen tråd på diskosjon.no.

Lenke til kommentar

Siden mitt forrige innlegg har blitt "borte" så prøver jeg meg igjen, denne gangen med et sitat fra testen Krankenstein la ut:

 

"As for the disadvantages, the S^3 is none other than an evolutionary development of S60 5th edition with a few minor features added (e.g. an updated player, single tap, pinch-to-zoom, HDMI output, several widget desktops). The situation is analogous to the Android updates from version 2.0 to 2.2 through 2.1, which happened within half a year or slightly more than that. What was added is a new gallery with support for geo-tags (version 2.1) plus minor updates to other functions, as well as extra speed in version 2.2. It took Symbian about two years to do exactly the same.

 

Unfortunately, the browser didn't undergo any significant changes and yet remains Symbian's weak spot, as well as the icon appearance, interface and its animation. The widgets and the way the desktops are organized are both beneath criticism, too. The developers must have concentrated on the unsuccessful Nokia N97 experience overlooking more fruitful solutions. Does the interface bring anything new to the market? No it doesn't. Are there any comparative advantages? There are none. For example, by adopting the idea of a video editor from the Samsung i8910, Nokia did add extra functionality to the S^3. Yet that is a single example of such successful adoption, there's hardly any other to mention. Improving the music player to the level of 2007's Apple iPhone can't be considered an advantage; it's an attempt to catch up with the competitor but not to claim the leadership."

 

 

Jeg garanterer at etter noen uker med denne telefonen så tenker man veldig lite på hvor bra kameraet er og veldig mye på hvor dårlig symbian er og hvor mange bugs Nokia aldri klarer å få ut av systemet sitt. Nokia har i tillegg annonsert at dette er den siste telefonen deres med Symbian3 (og første vel...), når vi ser på "supporten" av N97 så virker det ikke videre smart å kjøpe en telefon som Nokia allerede har sagt de ikke skal satse videre på.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...