Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Finner ingen Lydutdataenhet...


Anbefalte innlegg

Hei.

Får ikke lyd på PC-en, hadde det i går men i dag når jeg kom hjem å skulle se en film så fikk jeg meldingen "finner ingen lydutdataenhet". det er et integrert lyd kort.

Hovedkorte mitt er MSI K8N Diamond Plus, og bruker Vista business 32bit.

 

Har prøvd å gjennopprette til et tidspunkt jeg vet d funket,

er d noen som har hatt det samma problemet å fått løst det?

Vill gjerne ungå å kjøpe nytt lyd kort.

Endret av Bishy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Får ikke lyd på PC-en, hadde det i går men i dag når jeg kom hjem å skulle se en film så fikk jeg meldingen "finner ingen lydutdataenhet". det er et integrert lyd kort.

Hovedkorte mitt er MSI K8N Diamond Plus, og bruker Vista business 32bit.

 

Har prøvd å gjennopprette til et tidspunkt jeg vet d funket,

er d noen som har hatt det samma problemet å fått løst det?

Vill gjerne ungå å kjøpe nytt lyd kort.

 

Er det ikke så enkelt som at du installerer lydkortet på nytt gjennom cden du fikk sammen med hovedkortet?

Lenke til kommentar

Det er Realtek du har eller? Tror det er de som leverte til MSI en gang i tiden. Prøv å disable (skru av) lydkortet i BIOS, last Windows, FJERN ALLE DRIVERE til lydkortet, enable (slå på) lydkotet i BIOS igjen og start maskinen. Da er det bare og installere drivere på nytt (fra medfølgende CD eller Web) og lydkortet skal fungere.

 

Kanskje en lang vei å gå, men da skal det i alle fall fungere :) Dessuten er ikke en liten "rens" i ny og ne dumt.

 

Keep us informed!

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...