Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg har t0 "firkanter" i nettsiden, og jeg har plassert den innerste firkanten i midten, men det er helt opp i den andre firkanten, men jeg vil ha den helt nedi.

 

Jeg vil ha det slik som den nederste firkanten på bildet:

attachicon.gifshaitdeluxe.png

 

Hvordan kan det gjøres?

 

Litt sent ute, men her er min løsning: http://jsfiddle.net/ycf9v/2/

 

 

Ikke verst! Jeg trodde position:absolute ikke fungerte inni en annen enhet men overstyrte alt, da vet jeg det til neste gang. Takk :)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hei, jeg har et lite problem... Bruker bootstrap på en nettside. Der har jeg en "alert" som sier at man har logget inn. Den vil jeg at skal forsvinne etterhvert. Har fått til noe som ligner på det jeg vil ha, men så var problemet at alt annet på siden også blir borte! Her er et lite utdrag: http://jsfiddle.net/m6cvr2hx/

 

Tips til å få dette til? Kan også ta imot forslag til andre måter å gjøre dette på :)

 

Mvh. Zezner

Lenke til kommentar

Hei, jeg har et lite problem... Bruker bootstrap på en nettside. Der har jeg en "alert" som sier at man har logget inn. Den vil jeg at skal forsvinne etterhvert. Har fått til noe som ligner på det jeg vil ha, men så var problemet at alt annet på siden også blir borte! Her er et lite utdrag: http://jsfiddle.net/m6cvr2hx/

 

Tips til å få dette til? Kan også ta imot forslag til andre måter å gjøre dette på :)

 

Mvh. Zezner

 

Hva med noe slik som dette? Hvis du vil at det skal fade inn også, må du skjule elementet først, ellers vil det vises ved load.

 

http://jsfiddle.net/m6cvr2hx/1/

Lenke til kommentar

 

Hei, jeg har et lite problem... Bruker bootstrap på en nettside. Der har jeg en "alert" som sier at man har logget inn. Den vil jeg at skal forsvinne etterhvert. Har fått til noe som ligner på det jeg vil ha, men så var problemet at alt annet på siden også blir borte! Her er et lite utdrag: http://jsfiddle.net/m6cvr2hx/

 

Tips til å få dette til? Kan også ta imot forslag til andre måter å gjøre dette på :)

 

Mvh. Zezner

 

Hva med noe slik som dette? Hvis du vil at det skal fade inn også, må du skjule elementet først, ellers vil det vises ved load.

 

http://jsfiddle.net/m6cvr2hx/1/

 

Tusen takk, da fungerte det :)

Lenke til kommentar

At bildene skulle være like høye, var det jeg tenkte som en løsning, men vill høre om det var noe annet man kunne gjøre med det :)

 

Div med fast høyde skal jeg teste ut!

 

Trenger at relasjonen blir værende, så det vil nok ikke fungere for min del.

 

Takk for svar, begge to !

Lenke til kommentar

Jeg jobber med en innlevering, og har møtt på et problem som jeg ikke klarer å løse...av hensyn til at det skal leveres inn vil jeg ikke poste koden her.

 

Jeg har laget en javascript funksjon som skriver ut firkanter, eller sirkler basert på ulike bruker input. Deretter har jeg laget en funskjon som lar bruke slette alle divene igjen. Denne funksjoen finner diver ved hjelp av getElementByTagName("div"), og legger dette i en array.

Deretter har en løkke som går gjennom hele listen, og sletter ved hjelp av .remove();

Problemet er at denne ikke sletter alle divene, hvis jeg skriver ut 12 diver, sletter denne kun f.eks 3 om gangen.

Uten at jeg har postet koden, er det noen som aner hva det kan være?

Endret av chri-ot
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen som har noen småprosjekter på gang? ^^

 

Jeg driver å lager et interaktivt kart. Har ikke drevet med mye css/js/html annet enn noen små kurs på w3cschools og litt småfiklerier, så har blitt mye googling.

 

Begynner å få tak på ting nå :)

 

Eneste jeg finner vanskelig er å holde orden i kodingen.. Er oppe i 963 linjer, har aldri lagd noe lengre ^^ Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei webcafé! Har et lite spørsmål, garantert en kjempebagatell, men har bare holdt på med dette "ordentlig" et par uker.

Jeg har en html-fil som jeg holder på å leke litt rundt på, så langt har jeg bare header og en "main-div" (om man kan kalle det dèt). Anywho, headeren er en div som tar opp hele horizontalen og 100px vertikalt, med en midtstilt div sentrert rett under som skal ha selve innholdet på siden. Problemet er da, at når jeg prøver å flytte main-div´en i underkant av headeren( ved hjelp av margin-top), så følger headeren med ned. Silly, I know, men destod mer plagsomt for en newb som meg.

#header {
width: 100%;
height: 100px;
background-color: #CCCCCC;
border-radius: 2px;
position: fixed;
margin-top: -8px;
opacity: 0.8;
}


#main {
width: 70%;
height: 3000px;
border: 1px dotted black;
margin: auto;
margin-top: 110px;
}



Slik ser i hvert fall koden ut, om noen kan forklare meg hvorfor det blir slik som det blir og kanskje utdype litt rundt hva jeg eventuelt har gjort feil hadde jeg blitt takknemlig for det.

 

 

P.S. La spørsmålet inn her siden jeg ikke følte det var helt verdt å opprette en ny tråd for.

Lenke til kommentar

er ikke så mye mer kode enn det egentlig. jeg vil helst ha en header som er tilgjengelig hele tiden og ikke scrolles bort siden det blir en høvelig lang side. Vet ikke noen andre funksjoner for dette enda desverre, men tar gjerne imot tips om bedre løsninger!

 

 

 

header {

width: 100%;

height: 100px;

background-color: #CCCCCC;

border-radius: 2px;

position: fixed;

margin-top: -8px;

opacity: 0.8;

}

 

h1 {

color: white;

font-size: 50px;

font-family: Verdana;

margin-bottom: 0px;

}

 

#main {

width: 70%;

height: 3000px;

border: 1px dotted black;

margin: auto;

background-image: url();

}

 

body {

background-image: ;

}

 

Dette er faktisk all koden jeg har til nå..

Endret av justsomething
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Om noen hadde kunne tatt seg til til å henvise til en side som viser hvordan man kan bruke en ekstern fil til javascript for et html-dokument hadde jeg vært svært takknemlig. Får ikke dette til. Bruker brackets.io, og ekstrern CSS fil funker. Vet ikke om problemet er i fil-linkingen til js-filen eller om det er syntaksen i koden som er feil. Skriver koder i jQuery, og såvidt jeg har forstått kan jeg skrive dette rett frem i javascript. Legger ved slik jeg har gjort det til nå:

 

 

<head>

<title>

</title>

<script type="text/javascript" src="adresse til js-fil"></script>

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="adresse til CSS-fil">

 

</head>

<body>

<div id="test"></div>

 

</body>

 

$(document).ready(function () {

$('.test').click(function () {

$('.test').fadeTo('fast', 0.1);

});

});

 

 

Noen som ser hva som er feil/mangler ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...