Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!


Roberto

Anbefalte innlegg

Dere som har TwoCards: Har dere sett på det nye "fordels"-programmet? Tidligere var dette enkelt og greit, og bytte mellom kategorier kunne enkelt gjøres fra appen. Det er det ikke lenger. Hva synes dere? Er det på tide å finne noe annet? Jeg trenger rabatt på flyreiser og elektronikk.

 

Elektronikk blir et problem nå som TwoCards er ute av bildet, men Ikano har gjerne 5% på elektronikk en måned i året. Når det gjelder flyreiser så gir Naf Xtra 4% på dette hele året. Ellers har vel Flexivisa de samme kategorier som Twocards (minus hotell), men her kan du bytte kategori kun en gang i måneden, men på dette kan du jo ha bonus på elektronikk (4%) hele året hvis du ønsker.

Endret av Nåla-i-veggen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som om FlexiVISA og Re:member blir det jeg går for. Da får jeg 4% på enten elektronikk eller flyreiser (med bytte max 1 g/mnd), og for eks 12% på hoteller gjennom Expedia. ... og 3% på mpx.no når jeg har flyreiser på FlexiVISA. Kan også anbefale OBOS MasterCard, som gir 4% på alt av møbler, interiør, byggevarer og Clas Ohlson.

Lenke til kommentar

Ser ut som om FlexiVISA og Re:member blir det jeg går for. Da får jeg 4% på enten elektronikk eller flyreiser (med bytte max 1 g/mnd), og for eks 12% på hoteller gjennom Expedia. ... og 3% på mpx.no når jeg har flyreiser på FlexiVISA. Kan også anbefale OBOS MasterCard, som gir 4% på alt av møbler, interiør, byggevarer og Clas Ohlson.

 

De fleste Clas Ohlson er registrert som elektronikk og vil ikke gi bonus med Obos mastercard.

Lenke til kommentar

Takk for ny info. Dette er forøvrig et problem med alle (?) kort med bransjebonus: Man kan vanskelig se av kontoutskriften hvor man har fått bransjerabatt.

 

De fleste amerikanske kredittkort opplyser brukerstedets mcc-kode enten på fakturaen man får eller i nettbanken. Ingen norske kort gjør dette. Skyldes nok at i USA må enkelte innkjøp rapporteres til skattemyndighetene, og dette gjøres basert på mcc-kode.

Lenke til kommentar

 

Hei, hvor lang tid tar det å få tilsendt nytt bankkort? har bank i nordea og bor for tiden i utlandet (Tyskland)!

Norske banker sender vel kun til norsk adresse.

 

 

Mener alle bankene sender til folkeregistrert adresse selv om den er i utlandet men er vel ikke noe som rekommanderte sendinger kan fikse lett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et kort med ny rabattgruppe hver måned er ikke mye verdt for meg. Jeg kjøper ikke på innfall, og har heller ikke shopping som hobby. Jeg skjønner at man kan planlegge litt hvis man vet rabatten i forkant, men så spørs det om man taper på å vente med å kjøpe noe man uansett trenger og da ikke får benyttet i mellomtiden.

 

Anyway, bare litt utblåsning, men har alltid irritert meg over disse periodiske ordningene. :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ja, hvis du f.eks. har klær som bonus på Flexivisa så vil då få denne rabatten i tillegg til kickback hvis butikken er registrert hos Visa som en klesbutikk. Men det er ikke noe krav om å bruke Flexivisa når du handler via Santander Kickback, jeg har i hvert fall mange ganger brukt andre kort til å betale med når disse gir bedre bonus enn Flexivisa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...