Gå til innhold

[Løst] Mulig defekt hovedkort?


Anbefalte innlegg

Hei

 

I går så fikk jeg endelig inn alle delene mine fra Komplett.no. Trodde alt skulle bli dans på roser når jeg hadde fått inn alle komponentene, men nei. Hovedkortet mitt er MSI Motherboard Z97-G43.

 

Problemet er:

Jeg får ikke signal på skjermen (Har prøvd med både med og uten grafikk kortet)

 

Jeg får til å starte maskinen, grafikk kortet (MSI Geforce GTX 960 Gaming 2GB) går. CPU vifta går. Testet også ut USB om den reagerer, og det virker som. Men jeg får ikke skjermbilde i det hele tatt. Hva kan være problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste datamaskiner har en BIOS som lager lyd når den starter. Det er ofte en bestemt rytme som kan brukes til å sjekke hva som skjer feil. I manualen som fulgte med, så vil det stå nøyaktig hva disse lydene betyr, og jeg er ganske sikker det kan brukes til å sjekke om det er morkortet ditt som ikke går.

 

Tviler sterkt på at morkortet er bare dødt, for å være helt ærlig, spessielt siden du nevner at usben ser ut til å virke.

 

Håper det hjelper i det hele tatt!

 

-Nils F

Lenke til kommentar

De fleste datamaskiner har en BIOS som lager lyd når den starter. Det er ofte en bestemt rytme som kan brukes til å sjekke hva som skjer feil. I manualen som fulgte med, så vil det stå nøyaktig hva disse lydene betyr, og jeg er ganske sikker det kan brukes til å sjekke om det er morkortet ditt som ikke går.

 

Tviler sterkt på at morkortet er bare dødt, for å være helt ærlig, spessielt siden du nevner at usben ser ut til å virke.

 

Håper det hjelper i det hele tatt!

 

-Nils F

 

Er litt vanskelig å feilsøke dette når den ikke gir ut lyd i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Noen kort gir ikke lyd fra seg, men det kan da til gjengjeld være noen lamper bak ved alle kontaktene. 

Er du sikker på at du har koblet i alle kablene til HK? kan være du har glemt å koble til den kabelen som skal gi strøm til pci-express sporene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...