Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan godt hende, om du setter ned oppløsningen kraftig :p

 

Du kan jo lese litt om hvordan forskjellige skjermkort for bærbare (og stasjonære) yter i GTA V her:

 

http://www.notebookcheck.net/GTA-V-Benchmarked.140881.0.html

 

Som du ser så er selv stasjonærkortet GTX980 knapt nok kraftig nok til god nok flyt på max grafikk i fullhd oppløsning med 45fps i snitt.

 

Med GTX860M så må du sette ned oppløsningen og sette grafikk til "normal" for å få god nok flyt, kan nok finjustere litt for å finne et kompromiss med litt bedre grafikk og fremdeles god nok flyt (jeg regner 50fps+ i snitt som god nok flyt). Men mye detaljer og fullhd oppløsning vil ikke være spillbart.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Ikke hør på komplett, det er ikke sant. Muligens medium i native oppløsning. 

 

Selv har jeg en msi bærbar med 16gb ram og 980m. Den tar GTA V på very high med anti-aliasing i native 1920x1080. Da ligger jeg på stabilt 60 fps. Og 980m er et merkbart bedre kort.

 

Kan anbefale den maskinen på det sterkeste (msi gt72), men den er en prisklasse høyere (ca 17-18k).

Lenke til kommentar

Hvis hovedfokus er gaming mener jeg GTX970M er minimum. Asus G751JT er en av de beste kandidatene, men koster ca 13500,- på de rimeligste plassene for rimeligste utgave. http://www.prisjakt.no/product.php?p=2836201

 

Om du følger med litt på tilbud kan du nok spare rundt 500,-

 

Om du skal ha en maskin som du kan spille litt på, men aksepterer lavere innstillinger i spill, så er maskiner baser på GTX860M/GTX960M helt ok.

Lenke til kommentar

Ville kjöpt den med 16GB RAM. Trenger ikke mer enn 16GB idag og kommer behovet senere er det bare å bestille to 8GB brikker og sette inn i maskinen. Koster i dag 1400 kroner. 256GB SSD er nok for meg og mine programmer og spill i allefall og 1TB HDD holder i masse til film og bilder... Men hvis du har behov for mer plass, så kjöp den dyrere modellen. Dette er noe du selv må finne ut av.

 

PCen er kjempeherlig kan jeg si deg og den drar ALT av spill på high i 1080p opplösning.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...