Gå til innhold

Finne den perfekte store PC-sekk for daglig bruk overalt.


Anbefalte innlegg

Etter en halv dagstur på et av Norges største kjøpesenter og mange timer googling er nok tida kommet for å spørre forumet. Det jeg leter etter er kort sagt en gigantisk PC-sekk (tenker 40+ liter). Det er ikke fordi PCen er stor, men fordi jeg ønsker god plass til andre ting.

 

Sålangt sliter jeg med å finne noe like bra som min 5 år gamle utslitte Backmann-sekk. Men siden jeg har noen faste ting jeg vil/må ha uansett hvor jeg går (blant annet medisiner), så ønsker jeg den perfekte sekken for alle bruksområder. Dermed kan jeg unngå å flytte/(glemme) de faste tingene mellom ulike sekker for ulike formål.

 

Sekken skal jeg ha med overalt hvor jeg ferdes. De eneste unntakene jeg kan komme på er lengre treningsturer og turer med stor rissiko for at bagasjen blir oversvømt eller havner i sjøen.

 

Ting jeg ønsker av sekken:

- Stor plass

- Mulighet for å feste regntrekk slik at den tåler pøsregn

- Laptop-lommen bør ikke være i det store hovedrommet fordi der samler det seg så mye graps.

- Mulighet for å henge bæreposer og/eller jakke utenpå for å få enda bedre plass.

- Ikke nødvendig, men hadde vært greit med mulighet for å gjøre den litt mindre de gangene jeg ikke trenger så mye plass.

- Noen praktiske rom for diverse kabler/overganger minnepenn, briller, pizzakutter, batteripakke, harddisk, medisiner osv.

- Stor åpning slik at det er lett å komme til også det som ligger nederst i sekken.

- Den bør vare noen år, pris er ikke viktig

 

Laptopen er en 15,4" Thinkpad w500 med utvidet batteri som gjør den omtrent like dyp som en 17". Hadde ikke vært dumt om det også er plass til en til 15" laptop, trenger ikke være i PC-lomma, men helst i samme rom som PC-lomma

 

De nærmeste jeg har funnet i forhold til ønskene mine er Bergans Xo 35L som jeg synes var for liten, og Clas Ohlson sin største laptopsekk som jeg er skeptisk til kvaliteten og følte det ville være vanskelig å feste regntrekk ordentlig

Endret av Kongeskipet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snublet over denne her om dagen. Den koster en del (ca.1550NOK + frakt), så det kommer jo litt an på hvor seriøst du ønsker å bruke sekken (eller hvor bortskjemt du er  ;) ), men den har mange smarte løsninger i form av mange praktiske rom og dingsebomser, eget pc-rom og stor plass. Den er designet for reisere, så alt er meget praktisk og smart. Det finnes tre forskjellige varianter, men dersom prisen ikke skremmer deg, så er nok "Tortuga"-modellen fit for deg :)

Men minus er jo prisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...