Gå til innhold

Asus G751 overklokking av skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hos meg er det gjort på fölgende måte: Stille inn cursom resolution i nvidia control panel. Der velger man 75Hz i stedet for 60Hz som er standard, innebygget oppdateringsfrekvens. Det fungerer i mange spill, men ikke alle. Det siste jeg prövde hvor det fungerer er Battlefield 4. Et det ikke fungerte i er NFS: Undercover.

Lenke til kommentar

Hos meg er det gjort på fölgende måte: Stille inn cursom resolution i nvidia control panel. Der velger man 75Hz i stedet for 60Hz som er standard, innebygget oppdateringsfrekvens. Det fungerer i mange spill, men ikke alle. Det siste jeg prövde hvor det fungerer er Battlefield 4. Et det ikke fungerte i er NFS: Undercover.

For dere som trenger en yuotube guide:

 

https://www.youtube.com/watch?v=HlERjmkBoHg

 

Satt min på 100hz, rock solid so far. Har leste flere asusrog forum poster om folk som har gjort dette siden pc'en ble lansert i høst 2014. Ingen issues. Deilig med 100hz skjerm! IPS!

Lenke til kommentar

Kjörte 3DMark på pcen nå etter at alt er overklokket og tunet til max. OC på prosessor og skjermkort og skjerm.

 

Max overklokk på skjermkortets core (+135Mhz) og ~5700MHz på minnet. 100Hz på skjermen og turbofrekvens på 3,6GHz på prosessoren og 3W ekstra turbofrekvens max strömforbruk. 100MHz ekstra på cacheminnet også.

 

FireStrike ga 9566 poeng (dette med alt av bakgrunnsprogrammer kjörende (AV, Firewall, Sync, osv.) Dette er en score jeg er fornöyd med. Kunne kanskje hentet noen poeng ekstra ved å slå av bakgrunnsprogrammer, men de kjörer nå når jeg gamer også, så hvorfor ikke ha en 'rett' test? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...