Gå til innhold

ASUS G501JW 15.6"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer litt på å bestille jeg også, men tenker jeg venter til reviews er ute. Er spent på om den klarer å holde seg kjølig nok til å unngå throttling. Har ventet lenge på en liten og lett gaming pc som også har god byggekvalitet, så håper denne svarer til forventningene.

Lenke til kommentar

Har lest meg litt opp på nettet av det som finnes av info. Har funnet ut at G501 dessverre bare kommer med 60WHr batteri noe som betyr at batteritiden bare blir gjennomsnittlig (Asus G551JM har 56WHr f.eks). Den har dog plass til både SSD og 2.5" HDD.

 

UX501 som er samme maskin bare i sølv alu finish kommer med 96WHr batteri, for å få til dette så har de tatt bort muligheten for 2.5" HDD. Så UX501 har bare SSD, men større batteri.

 

Ellers er UX501 og G501 bygget på samme kabinett/design.

 

Og ja vi får håpe asus har klart å få til bra design på kjøleløsningen, slik at den ikke overoppheter.

Lenke til kommentar

Hadde håpet på bedre byggekvalitet enn dette.

 

 

0:22

 

Ble plutselig litt usikker på om jeg skal gå for denne likevel..

Ble litt usikker selv etter denne videoen, men jeg lurer på om dette er en prototype?

 

edit: Ser at det er den endelige modellen de har brukt.. fuck it, jeg går for den uansett!

Endret av Tafjords
Lenke til kommentar

 

Hadde håpet på bedre byggekvalitet enn dette.

0:22

Ble plutselig litt usikker på om jeg skal gå for denne likevel..

 

Ble litt usikker selv etter denne videoen, men jeg lurer på om dette er en prototype?
Nei, det er dessverre ikke en prototype.

 

Videoen er av Laptopmedia, som har den inne til testing nå. En full test har ikke blitt publisert enda, men de har bl.a. nylig publisert denne videoen og noen benchmarks fra noen spill.

Lenke til kommentar

Skal innrømme at jeg har mer lyst på UX501 istedet. Uhd skjerm trodde jeg kun touch modellen hadde, og ekstra batteri. Lagringsfordelen til G501 betyr ingen ting for meg, selv om 2g ekstra vram er jo en liten fordel...?

Er det noen som vet om hvordan man oppgraderer ram på UX501?
8 GB ( 1 x 4 GB + 4 GB (loddet) )

Betyr det at det er et ledig minnepsor?

Lenke til kommentar

Nei, inget ledigt minnespor. Kun ett spor pluss en brikke loddet. Total Ram blir da 12GB maks. 4GB loddet + 8GB i slot... G501 har 8GB loddet og leveres med 8GB i sporet. Ser ut som en kjempepc dette. Litt mindre batteri tror jeg ikke gjör så mye. Hvor ofte er man uten strömkontakt og hvor lenge? Den leveres også med UHD, men komplett ser ikke ut til å ha tatt inn de modellene ennå. Utseendemessig er vel börstet aluminium, röd og svart bedre enn plastikk hvit? 2TB med film og musikk er jo helt digg da, pluss en superkjapp M2 PCIe SSD for spill og OS... Selv gikk jeg for G751 etter å ha sittet i tenkeboksen litt. Måtte avbestille denne. Nå vil jeg ha 980M og kjöre alle spill på maks, etter å ha sittet med Intel HD 4000 chip i to år...

Lenke til kommentar

Inget problem med ulik størrelse på brikkene. Det var i gamle dager det kunne føre til ustabilitet. Jeg vet ikke men jeg går ut ifra at det er lekende lett å bytte ut/sette inn ny ram brikke i maskinen. Fikk min g751 idag og sitter nå og spiller attila total war. Spillflyten er fantastisk. Grym pc som de sier på svenska, men den veier et tonn da....

Lenke til kommentar

 

 

Lagerstatus: 

UnconfirmedPurchase.gif Ikke på lager. 50+ stk. Ubekreftet 17.apr.2015

 

:(

 

Men det har jo ux501 vert hele tiden. Så tipper 17 stemmer:) Jeg har enda ikke bestemt meg. Vurderer ux med mer ram.

 

komplett, mpx osv hadde ubekreftet 10.apr.2015 før det ble forandret til 17.apr.2015 idag. Denne har jo 16gb ram, trenger du mer enn det? 

 

https://www.komplett.no/asus-g501jw-156-full-hd-matt/836889

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...