Gå til innhold

Epson skriver vil ikke printe


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en Epson skriver som er passe ny, ikke lenge siden jeg kjøpte den...

 

Den har funket helt perfekt, helt til jeg formaterte pcen. Jeg innstallerte programvaren som fulgte med, men den vil ikke printe noe ut. Den registrerer ikke at den har blekk, eller at den virkelig er der. Men jeg finner den på pcen..

 

Hva kan være feilen her ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er du 100% siker på at du har installert all som skal installeres ?

 

hva er det som egentlig skjer når du velger å skrive ut noe ?

 

 

hvis du går til kontrollpanel ( windows), velger skrivere og telefakser .

så velger du egenskaper om skriveren.

omtrent nederst på den dialogboksen skal det være en knapp som er merket "skriv ut testside".

hva skjer når du forsøker det ?

Lenke til kommentar

du skriver at det ikke skjer noen.

kommer det ikke opp noe som indikerer at pc-en forsøker å sende data til skriveren eller skriverkøen ?

 

i såfall så ser jeg ingen annen mulighet en at det er skjedd noe med instiligene eller filene og du må avinstalere og instalere alt som har med skriveren på nytt.

 

hvis skriveren er koblet til med usb så må du kontrolere om usb kontaktene fungerer

det er også lurt å ha de siste opdaterte progrmmene og driverne ( for din versjon av windows) til skriveren instalert

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

da må du finne ut om det er forbindelse mellom skriverenn og maskinen din. nå vet jeg ikke hvordan Epson gjør det . jeg kjenner ikke dette merket så godt .

slik jeg har forstått det så har du ikke forbindelse mellom skriveren og pen.

da er spørsmålet om det kan være neo feil med kabelen eller kontaktene på pcen eller skriveren .

 

bruker du usb kontakten ?

da kan du prøve en av de andre usb kontaktene?

eller forsøke med en annen kabel.

 

har du centronic kabelen ( den brede) så bør du kontrollere om det er feil med den ved å

- prøve en annen kabel

- prøve kabelen på en annen maskin

 

i kontroll panelet til windwos xp ( menyen på høyre knappen) har man valget om den skal være frakoblet eller ikke.

skriveren er ikke frakoblet ?

 

jeg har xp og vet ikke hvordan det er i vista men det kan ikke være så radikalt forskjellig

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hm.. Har nå prøvd med en ny kabel og en annen pc, men den fungerer fortsatt ikke. Når jeg innstallerer priteren så står den og skal skjekke om jeg har kobla til. Så kommer det "The product can be recogniced. Please wait..." Også venter jeg, men da kommer det etterpå etter en lang tid: "The product cannot be recogniced". Også "Try again".

 

Den vil bare ikke ha kontakt med pcen min. Hva kan være problemet ?

 

Btw, jeg har hatt den innstallert før på denne pcen. Men etter jeg formaterte vil den ikke. Pluss at jeg har flyttet på den, men vet ikke om det var etter flyttinga eller formateringa den ikke ville lenger.

Endret av MrUrge
Lenke til kommentar

det kan høres ut som om det er noe galt med selve skriveren.

av hva som kan være galt er det mange årsaker .

 

2 muligheter :

enten tuller elektronikken eller at det er kontaktfeil ( i tilkoblingen )

 

hvis du har installert den på eksakt samme måte som før problemene så burde det fungere

 

brukte du vista før du fikk problemer også ?

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

jeg skrev lit feil i et av spørsmålene mine .

det jeg lurer på er om du har brukt vista hele tiden, og ikke xp først og så lagt inn vista og fått problemer da.

 

det eneste jeg har funnet ut med google søk om om feilmeldingen er at T0713 er betegnelsen for en patron med farge Magenta.

 

 

den skriveren har nok en såpass alvorlig feil at det er mest lønnsomt å kasere den og få en nye en på garantien

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...