Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Adobe and Industry Leaders Establish Open Screen Project

Open Screen Project

Open at Adobe: The Open Screen Project (Adobe-blogg-ting)

 

Specifically, this work will include:
  • Removing restrictions on use of the SWF and FLV/F4V specifications
  • Publishing the device porting layer APIs for Adobe Flash Player
  • Publishing the Adobe Flash® Cast™ protocol and the AMF protocol for robust data services
  • Removing licensing fees – making next major releases of Adobe Flash Player and Adobe AIR for devices free

Er da en begynnelse, om ikke annet.

Endret av PT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var jeg som leste litt feil sist jeg leste på toll.no

 

Forsendelser som inneholder både avgiftsfrie og avgiftspliktige varer

Bestiller du avgiftsfrie og avgiftspliktige varer i én sending, må du fortolle forsendelsen dersom den overstiger en samlet verdi på kr 200,-.

 

Eksempel:

En sending inneholder en avgiftsfri bok med til kr 150,- og en avgiftspliktig CD til kr 100,-. Ettersom sendingens samlede vareverdi er på kr 250,- må den fortolles. I dette tilfelle beregnes det avgift på CD-en og for CD-ens andel av frakten.

http://www.toll.no/templates_TAD/Article.a...;parentid=66240

Lenke til kommentar

antar de tar stikkprøver? Eller er det slik at gaver er untatt for moms og sånt? Kan ikke reglene godt nok jeg.. Om pakken skulle bli ødelagt/borte får du dårlig med erstatning om du har angitt at det er en gave med verdi på godt under kr 200,- Men den sjansen er man gjerne villig til å ta?

Lenke til kommentar
Æsj! Hva hvis den ble sendt som en gave, og jeg sier at den kun inneholder bøker. Hva vil skje da? :whistle:

Du kan motta gaver opp til 1000 kr uten moms, men det gjelder kun fra privatpersoner. Amazon går nok ikke under privatperson :whistle: . Har bestillt mye over 200kr fra utlandet og har aldri hatt problemer, men har en kamerat som bestillte nøyaktig det samme som meg, og han måtte betale moms, og jeg slapp merkelig nok.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...