Gå til innhold

Nokia Lumia 800


Anbefalte innlegg

Kjøpte dingsen (Lumia 800) i går og er på sett og vis skuffa!

 

1. Å få lukka nettlesaren og andre program, e da ein intuitiv måte å gjera detta på?

2. Kvifor kan eg ikkje bruka mp3 filer som ringetonar og varslingslydar? (ja eg veit 1mb/40sek)

3. Eg er sær, eg vil ha OPERA på telefonen min, kvifor ikkje?

4. Geniet som bestemte at ein ikkje skulle ha meir enn ein "undermeny" kven er han?

5. Kvifor må eg vera frustrert over dette?

6. Hadde dei ikkje moglegheiten til å laga eit brukbart filsystem som eg blåaugd kan entra via ein usb kabel? (Hugsar gode gamle dagar, eller fredag 17.02.12 om du vil, då kunne eg gjere dette med den gamle nokiaen min)

7. Zune, til deg som fant på dette: korleis søv du om natta?

8. Da e fint at microsoft har ein stad ein kan etterlysa slike ting.

 

Bortsett frå dette er den fin og blank:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte dingsen (Lumia 800) i går og er på sett og vis skuffa!

 

1. Å få lukka nettlesaren og andre program, e da ein intuitiv måte å gjera detta på?

2. Kvifor kan eg ikkje bruka mp3 filer som ringetonar og varslingslydar? (ja eg veit 1mb/40sek)

3. Eg er sær, eg vil ha OPERA på telefonen min, kvifor ikkje?

4. Geniet som bestemte at ein ikkje skulle ha meir enn ein "undermeny" kven er han?

5. Kvifor må eg vera frustrert over dette?

6. Hadde dei ikkje moglegheiten til å laga eit brukbart filsystem som eg blåaugd kan entra via ein usb kabel? (Hugsar gode gamle dagar, eller fredag 17.02.12 om du vil, då kunne eg gjere dette med den gamle nokiaen min)

7. Zune, til deg som fant på dette: korleis søv du om natta?

8. Da e fint at microsoft har ein stad ein kan etterlysa slike ting.

 

Bortsett frå dette er den fin og blank:)

Virker som at du heller skulle kjøpt deg en Androidtelefon, kan ikke se at du hadde opplevd noe av den problematikken da.

 

 

Lenke til kommentar

Kjøpte dingsen (Lumia 800) i går og er på sett og vis skuffa!

 

1. Å få lukka nettlesaren og andre program, e da ein intuitiv måte å gjera detta på?

2. Kvifor kan eg ikkje bruka mp3 filer som ringetonar og varslingslydar? (ja eg veit 1mb/40sek)

3. Eg er sær, eg vil ha OPERA på telefonen min, kvifor ikkje?

4. Geniet som bestemte at ein ikkje skulle ha meir enn ein "undermeny" kven er han?

5. Kvifor må eg vera frustrert over dette?

6. Hadde dei ikkje moglegheiten til å laga eit brukbart filsystem som eg blåaugd kan entra via ein usb kabel? (Hugsar gode gamle dagar, eller fredag 17.02.12 om du vil, då kunne eg gjere dette med den gamle nokiaen min)

7. Zune, til deg som fant på dette: korleis søv du om natta?

8. Da e fint at microsoft har ein stad ein kan etterlysa slike ting.

 

Bortsett frå dette er den fin og blank:)

Virker som at du heller skulle kjøpt deg en Androidtelefon, kan ikke se at du hadde opplevd noe av den problematikken da.

 

Virker heller som at han skulle leid en tjener til å styre mobilen hans, for en oppegående person hadde sjekket ut alt det han klager over FØR han kjøper telefonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1. Å få lukka nettlesaren og andre program, e da ein intuitiv måte å gjera detta på?

2. Kvifor kan eg ikkje bruka mp3 filer som ringetonar og varslingslydar? (ja eg veit 1mb/40sek)

3. Eg er sær, eg vil ha OPERA på telefonen min, kvifor ikkje?

4. Geniet som bestemte at ein ikkje skulle ha meir enn ein "undermeny" kven er han?

5. Kvifor må eg vera frustrert over dette?

6. Hadde dei ikkje moglegheiten til å laga eit brukbart filsystem som eg blåaugd kan entra via ein usb kabel? (Hugsar gode gamle dagar, eller fredag 17.02.12 om du vil, då kunne eg gjere dette med den gamle nokiaen min)

7. Zune, til deg som fant på dette: korleis søv du om natta?

8. Da e fint at microsoft har ein stad ein kan etterlysa slike ting.

 

1. trykk på windowstasten så er det lukket nok, det blir vel såvidt jeg vet fryst i bakgrunnen og drar ikke ressurser på denne måten. Å drive og tukle med å lukke alt vil såvidt jeg vet bruke MER batteri, dersom appen ikke kjører i bakgrunnen (noe jeg ikke tror de fleste gjør).

2. Det kan du. Litt styr, men mulig som du vet. Enig i at det er veldig tungvindt.

3. Fordi de ikke har laget en Opera-app til Windows Phone.

4. En av designerne av UIet til Windows Phone antar jeg. Mest sannsynligvis kan du finne ut mer via google. Feks dette. Jeg vet ikke mer.

5. Du må ikke. Du velger å være det.

6. Jo, det hadde de.

7. Tror ikke han er registrert bruker her, men igjen kan nok et kjapt Googlesøk hjelpe deg å oppnå kontakt.

8. Enig, det er bra. Nå fikses jo alt du har nevnt i WP8, så du kan spare deg bryet tror jeg.

Lenke til kommentar
1. Å få lukka nettlesaren og andre program, e da ein intuitiv måte å gjera detta på?

2. Kvifor kan eg ikkje bruka mp3 filer som ringetonar og varslingslydar? (ja eg veit 1mb/40sek)

3. Eg er sær, eg vil ha OPERA på telefonen min, kvifor ikkje?

4. Geniet som bestemte at ein ikkje skulle ha meir enn ein "undermeny" kven er han?

5. Kvifor må eg vera frustrert over dette?

6. Hadde dei ikkje moglegheiten til å laga eit brukbart filsystem som eg blåaugd kan entra via ein usb kabel? (Hugsar gode gamle dagar, eller fredag 17.02.12 om du vil, då kunne eg gjere dette med den gamle nokiaen min)

7. Zune, til deg som fant på dette: korleis søv du om natta?

8. Da e fint at microsoft har ein stad ein kan etterlysa slike ting.

 

1. trykk på windowstasten så er det lukket nok, det blir vel såvidt jeg vet fryst i bakgrunnen og drar ikke ressurser på denne måten. Å drive og tukle med å lukke alt vil såvidt jeg vet bruke MER batteri, dersom appen ikke kjører i bakgrunnen (noe jeg ikke tror de fleste gjør).

2. Det kan du. Litt styr, men mulig som du vet. Enig i at det er veldig tungvindt.

3. Fordi de ikke har laget en Opera-app til Windows Phone.

4. En av designerne av UIet til Windows Phone antar jeg. Mest sannsynligvis kan du finne ut mer via google. Feks dette. Jeg vet ikke mer.

5. Du må ikke. Du velger å være det.

6. Jo, det hadde de.

7. Tror ikke han er registrert bruker her, men igjen kan nok et kjapt Googlesøk hjelpe deg å oppnå kontakt.

8. Enig, det er bra. Nå fikses jo alt du har nevnt i WP8, så du kan spare deg bryet tror jeg.

 

 

Takkar for eit litt meir seriøst svar på utblåsinga mi, du har nok desverre for min del litt meir rett på nr. 5 enn eg lika.

Lenke til kommentar

Ja, kobler den til Zune og den har ihvertfall ikke noen oppdateringer til meg. Står også at jeg har samme version som det Nokia henviser til på oppdateringsinformasjonssiden deres.

 

Kan umulig se for meg at det kommer så mye bra ut av en reklamasjon, har fem kollegaer med samme telefon, og med like crappy batteritid. Får jeg en omlevering så vil jo den telefonen også ha like dårlig batterilevetid.

 

Sant skal sies, jeg har pushmail, wifi, bluetooth og windos phone-finder slått på, men syntes 8 timer med medium bruk er alikevel altfor lite....

 

PS! Et stort minus er at man ikke kan definere topptid/bunntid på mail for exchange på telefonen. Hater at det tikker inn mail hele døgnet.

 

 

Lenke til kommentar

Veldig snodig. Eneste jeg kan tenke meg til er å kjøre en reset av mobilen, evt sjekke om du lider av denne batteri-bugen det er snakk om, eller at du ikke har siste versjon på en eller annen måte.

 

Jau, løsningen på dette med eposten så langt blir vel å huke av mobilt internett når du ikke ønsker mail.

 

Det er ikke bare alt for lite, det er veldig lite. Jeg har mailsync hver time, mobildata på, phonefinder på, fb/twitter oppdateres ganske så ofte, og jeg har overnevnte batteritid.

 

Reklamasjon bør jo funke siden mange ikke har batteritiden du opplever. Men det komme kanskje an på bruken, vanskelig sammenligne uten å ha mer info.

 

Jeg gikk i hvertfall fra under 1 dags batteritid til like under 2 dagers batteritid etter jeg fikk OS versjon 7.10.8107.79 og FW versjon 1600.2483.8106.11500. Og tok en reset device etter oppdateringen.

Lenke til kommentar

Ja, kobler den til Zune og den har ihvertfall ikke noen oppdateringer til meg. Står også at jeg har samme version som det Nokia henviser til på oppdateringsinformasjonssiden deres.

 

Kan umulig se for meg at det kommer så mye bra ut av en reklamasjon, har fem kollegaer med samme telefon, og med like crappy batteritid. Får jeg en omlevering så vil jo den telefonen også ha like dårlig batterilevetid.

 

Sant skal sies, jeg har pushmail, wifi, bluetooth og windos phone-finder slått på, men syntes 8 timer med medium bruk er alikevel altfor lite....

 

PS! Et stort minus er at man ikke kan definere topptid/bunntid på mail for exchange på telefonen. Hater at det tikker inn mail hele døgnet.

 

 

Hvilken operatør er det dere bruker?

Lenke til kommentar

får kommentere litt på batteri tid på lumia 800

 

har nå snart hatt i ein og halv uke nå.

Nå syns eg batteri tiden begynner forbedre seg

på siste ladning holdt den i litt over 2 og halvt døgn

med exchange på push, facebook sync på, hotmail på per 15 min sync

mobildata alltid på dog kun Edge, wlan litt av og på, litt spilling, nettsurfing, og noen samtaler i litt varierende lengde og ellers den vanlige trykkingen

min telefon ble levert med software v 7.10.8107.79 og FW versjon 1600.2483.8106.11501

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...