Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Anbefalte innlegg

Jeg har i mange år nå hatt en skallebank som f**n ikke lar seg stagge.

Den kommer heldigvis ikke for ofte, 1-2 ganger i måneden men når den kommer tar den igjen for tapt tid.

 

Det starter alltid på kvelden, rundt kl 20.00 til 23.00 og kan vare i timer, til og med et par dager på det verste.

 

Denne skallebanken oppholder seg på venstre side av hodet, går fra øyet og til toppen av hodet.

 

Har prøvd alt fra paracet til zomig og den bare ler rått av smertestilldende hver eneste gang.

Alt som hjelper er å drikke vann til det skvalper i meg og pisse som en foss.

Etter hver vannlating blir skallebanken som regel mindre intens men den varer uansett som regel hele natta.

 

Er det noen som har lignende plager og vet noe som helst av råd for å stoppe dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd alt fra paracet til zomig

Hva i mellom?

 

(Det at det hjelper med å drikke mye kan tyde på at du ikke drikker nok ellers. Sørg for at urinen alltid er nesten blank.)

 

Kanskje du skulle hatt noe forebyggende. Hvis ikke fastlegen er stødig på dette må du til spesialist (nevrolog).

 

IMO skulle du hatt både en forebyggende medisin (som reduserer antall anfall og styrken på dem) og en bedre anfallsmedisin. Det er MANGE medisiner å velge mellom.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Det kan være migrene kanskje?

 

Jeg hadde smerter i samme område ca annenhver uke da jeg var liten, fikk noe medisiner mot migrene som hjalp, men etter noen år gikk det vekk av seg selv.

Lenke til kommentar

Det kan være migrene kanskje?

 

Jeg hadde smerter i samme område ca annenhver uke da jeg var liten, fikk noe medisiner mot migrene som hjalp, men etter noen år gikk det vekk av seg selv.

Det er hva legen sa men det jeg fikk mot det har ingen effekt overhodet bortsett fra å gjøre meg dårlig. : /

Lenke til kommentar

Dette høres veldig ut som migrene. Men kan også være en mildere form av Hortons hodepine.

Uansett, er det din fastlege som er første instans. Her må du bare mase intenst. Dersom ikke det ene hjelper, må det prøves ut noe annet. Alternativt må du kanskje be legen om en henvisning til smerteklinikken på sykehus.

Hvis ikke din lege responderer, bytt lege fordi; hvis det er migrene du har, kommer du potensielt sett å ha bruk for en god lege i mange år fremover.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...