Gå til innhold

Porcupine Tree - Albumguide og diskusjon!


Whalecore

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Heisann!

Ny her på diskusjon.no, men har vært Porcupine Tree-fan i en del år.:) Så dere snakket om Blackfield og no-man tidligere, tenkte jeg kanskje skulle nevne IEM, som også er en Steven Wilson-greie. Samleboks tilgjengelig på swhq.co.uk. for £35.

 

Ser frem til den 10.juni, ser dårlig ut med tanke på tur til Bergen dagen før.:/

Endret av tugr
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Blir tur til Bergen 9.juni. Er det garantert at de vil spille hele TI + "noen andre"?

Er egentlig ikke fan av den plata, men det jeg selv synes er "dårlig PT" er jo uansett fantastisk musikk :) Stas blir det uansett.

 

Regner nok med det blir hovedfokus på den, men selv håper jeg på noen gode slagere fra In Absentia og Lightbulb Sun (kjekt med litt ønsketenkning :D).

 

Etter en god del gjennomlyttinger på The Incident-skiven, er jeg faktisk helt oppslukt av den, så jeg gleder meg noe hinsides til min første Porcupine Tree-konsert noensinne :D Eneste minuset med den er at jeg sliter med å forstå/tyde helheter i de diffuse lyrikkene, men sånn er det vel med de meste de gir ut :p

 

Gosh, can't wait!

Lenke til kommentar

Forstå eller oppfatte? Eg pleier å lese/synge med teksten når eg lyttar av og til for å lære meg den. Kan sjølvsagt ikkje heile TI, men refrengene og ein god del av versene går greit. Dei vanlegaste på konsertar som Trains, Sound of Muzak, Lazarus, Normal etc. har eg lært heilt.

 

Ellers er dei no i gang med å sende ut Anesthetize frå Burning Shed, min blir sikkert sendt i løpet av veka. Limited Edition, type grå med Blu-Ray og full pakke!

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Konserten i Bergen var storartet! Vi tre som dro dit sammen var også så heldig at vi møtte på Wilson, Edwin, Barbieri og Harrison tidligere på dagen og fikk tatt bilde! :D

 

Gavin Harrison ville ikke være med i bildet da... Likevel, stort øyeblikk i livet. :)

Hadde gitt mykje for det gitt, kvar møtte du dei?

 

Veldig nøgd med konserten i Bergen, setlista var knallbra og bandet leverte. Sto heilt framme, så lyden vil jo alltid være så som så, høyrte stort sett monitorene framfor Steven. Har vore på to PT-konsertar no der eg står rett framfor bandet, neste gong trur eg det blir litt lengre bak for å oppleve musikken litt meir. Kan desverre ikkje få i pose og sekk. Lyden er sjølvsagt viktig, men det er noko spesielt med å stå to meter frå scenekanten.

 

Einaste eg har å trekke er ekstranumrene. På setlista sto det I Drive The Hearse, Blackest Eyes og Halo. Etter dei kom tilbake fekk me berre Blackest Eyes, uvisst av kva grunn.

Lenke til kommentar

Mente tolke, herregud så dårlig formulert av meg :p På tide å begynne på skolen igjen no, ;)

 

The Incident-konserten på Ole Bull Scene var helt superb. De spilte både mykt og hardt på høyeste nivå. Maks digg!

 

Start of Something Beautiful, Hatesong (feteste introen dah! :D), ANESTHETIZE + Stars Die var mine høydepunkter, men alt fra den nye skiven var også fantastisk! Elsket, elsket hele konserten!

 

Det kjipeste var at lyden fra de fete riffpartiene i Time Flies og Anesthetize havnet litt bakom alt det andre :(

 

Edit: pluss at de ikke spilte I Drive the Hearse synes jeg også var litt nedsig! :(

Endret av sch0n
Lenke til kommentar

Konserten i Bergen var storartet! Vi tre som dro dit sammen var også så heldig at vi møtte på Wilson, Edwin, Barbieri og Harrison tidligere på dagen og fikk tatt bilde! :D

 

Gavin Harrison ville ikke være med i bildet da... Likevel, stort øyeblikk i livet. :)

Hadde gitt mykje for det gitt, kvar møtte du dei?

Vi satt ute på Lovehaven, plutselig sto de på andre siden av gata utenom Ole Bull Scene.

 

Angående setlista, så synes jeg det var litt merkelig med den korte encoren. Hadde forventet at de spilte Trains. Stars Die var det veldig kult at de spilte, og Anesthetize gjør seg veldig bra live! :D

Endret av Sodd Ball
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Aaaah, jeg må bare få prist dette bandet atter en gang i denne tråden.

 

Jeg har i lang tid funnet min nisje i "post-In Absentia" PT, men har nå gått til anskaffelse av to nye, eller "gamle", vinyler: The Sky Moves Sideways og Signify. Førstnevnte har jeg ikke hørt spesielt til - utenom Stars Die (magisk,magisk,magisk) fra konserten i Bergen - mens Signify har jeg touchet litt for så legge det til side uten å la det gro på meg. Nå har jeg kjøpt det, så nå har jeg ikke noe valg. Gleder meg til de kommer i posten! Mangler da bare Deadwing og Stupid Dream for å få vinylsamlingen komplett (med unntak av de to aller første platene)! :D Håper kscope får fingen ut og legger de ut på vinyl en dag :D

 

I tillegg har jeg kjøpt Arriving somewhere... - liveDVDen, etter å ha kikket Anesthetize i hjel i lang tid er det på tide å skaffe seg den i tillegg. :D

 

Lurer også på å kjøpe Steven Wilsons soloskive Grace for Drowning, skal visst være nokså solid dét og! xD Han skal forresten ha 2 konserter i Norge i slutten av April, en i Oslo og en i Bergen. Sikkert verdt å sjekke ut. :D

Endret av sch0n
Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Deilig å finne en entusiastisk Porcupine Tree tråd her på forumet.

 

"Oppdaget" gruppen selv kun for et par år siden - etter å ha blitt frelst på multikanals musikk. Hvor Steven Wilson er meget habil multikanals mixer selv.

 

Har skaffet meg de fleste 5.1 utgavene av Porcupine Tree, No-Man, Blackfield, Opeth og Steven Wilson solo - i tillegg til blu rays og dvd's.

 

Akkurat nå nyter jeg Anesthetize blu rayen, fenomenale saker, herlig musikk i hi rez 5.1.

 

Den gamle Arriving Somewhere dvden blir sluppet på blu ray om ikke lenge, ikke noe bilde oppgradering, men lyden kommer å bli lossless - jeg har selvsagt forhåndsbestilt.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...