Gå til innhold

Hvilken konsoll til 7-åring?


Anbefalte innlegg

 

 

Ok, så wii er ut.

 

Men finnes Mario-spillene kun på wii u, og ikke på ps3/ps4?

 

 

Jupp, Mario er eid av Nintendo som lager Wii U så de spillene finnes kun på Nintendo konsoller. (Altså ikke på hverken ps3/ps4 eller xbox 360/xbox one)

 

 

Ville du da valgt wii u pga. det med Mario-spillene, eller er det andre og bedre spill til ps3/4?

 

 

Personlig så her jeg ikke særlig stor fan av Mario i det hele tatt. Var en Sega kid :p Men så er ikke jeg 7 år heller så ikke den beste å spørre der. Vil nok tro at en 7 åring vil kunne finne Mario ganske så gøy for det.

 

Beste alternativ jeg kan komme på i farten som også finnes på de andre konsollene er Rayman Legends. (Finnes på praktisk talt alt av plattformer). Kan se for meg at det muligens kan være litt vanskelig for en 7 åring, dog?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå for en PS4. Da har du en konsoll som gir best grafikk (bilde) og har et stort og variert utvalg av spill. Han vil da også ha en konsoll som vil passe bra i flere år ettersom han sin spill smak forandrer seg. Samt PS4 er veldig populært i Norge. Stor sjans for å ha andre som har samme konsoll og som en kan byttelpne spill osv..

 

Og vil mor og far spille mer voksen spill så er mulighetene mye større.

 

Og til neste år så kommer virtuell reality til PS4.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Ps4 er nyest og får dermed spill fremover, mens utgiverstøtten til ps3 blir stadig dårligere. Det summeres i grunn ned til en konsoll som har hatt sin glanstid og en som har enda 3-4 år igjen før den blir erstattet av noe nytt. Ut av de 2 ville gått for ps4 da det rett og slett er en mye bedre maskin

Lenke til kommentar

Skal kjøpe konsoll til 7-åringen min, som har veldig lyst på LEGO Jurassic World-spillet. Fant ut at dette spillet er tilgjengelig for mange konsoller.

 

Hva burde jeg velge av Playstation 3, Playstation 4, WII? Jeg vet så lite om dette, og trenger noen råd.

 

Jeg vet imidlertid at singstar finnes på playstation (3 eller 4?), et spill jeg også kunne tenke meg å kjøpe.

 

Hvilken konsoll burde jeg velge?

WiiU uten tvil. Mario spill samt mange andre barnevennlige spill som en 7 åring definitivt vil ha mer glede av enn PS4 eller Xbox. Voksne har også mye glede av Nintendo, så i ditt tilfelle er det Nintendo du skal ha.

Lenke til kommentar

Vi har wii u, og den er masse i bruk av vår 7 åring. Hun spiller super mario og mario cart og er bedre enn mor i huset :p Når det er sagt så spiller hun også en del minecraft på pc. Legospillene kan vel kjøpes til PC også? I såfall trenger du jo strengt tatt ikke en egen konsoll, hvis din 7 åring er komfortabel med å spille på PC :)

 

Det som er greit med wii u er at man ikke trenger å spille på TV'n da hovedkontrollen er som en forvokst ds :p

Lenke til kommentar

Selv om jeg selv foretrekker ps4/xbox one så ville jeg anbefalt wii u til en 7 åring ene og alene fordi den har de beste spillene for barn.

 

Donkey kong, mario kart, super smash bros melee, mario party, Mario 3d world, New super mario bros, rayman legends, pikmin, legospillene, Disney infinity, skylanders og harvest moon er de jeg kommer på i farten. Om det er barnespill som gjelder kommer ikke de to andre i nærheten. Amiibofigurene til Nintendo kan gjøre det enda morsommere for barn (jeg misliker dem selv da, men barn virker å like det). I tillegg så er den bakoverkompatibel med Nintendo Wii så alle wii spill kan spilles på den, og da har du virkelig mange spill som barn kan like.

 

MEN om konsollen også er ment til pappa så stiller det seg litt annerledes. PS4 er kraftigere men har ikke bedre barnespill. Ikke i nærheten engang.

Lenke til kommentar

WiiU er definitivt den mest familievennlige konsollen. Det er absolutt ingen grunn til å vurdere de mer aggro-/sports-sentrerte konsollene XOne og PS4 hvis målgruppen er en syvåring. Det utgis færre spill på WiiU, så hvis utvalg er viktig bør du heller gi poden litt PC-trening og lage en familiekonto på Steam. Ingen konsoll kan konkurrere med Steam når det gjelder utvalg.

Lenke til kommentar

Xbox One!!!

 

Minecraft er veldig populært blant kids.

Lego spillene er en slager.

Så har du spill som Disney Infinity, Skylander. Lego Portal kommer.

 

Har du en Windows 10 maskin (PC, Lapto, Nettbrett, Telefon) i huset kan poden streame spillet til denne, hvis TVen i huset er i bruk.

 

Den beste kontrolleren på markedet. (Ja, det er bare min subjektive mening ;) )

 

Det ryktes at Nintendo kommer med ny konsoll neste høst, vet ikke hvor fremtidsrettet den er???

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Har forrige Xbox 360 ogWii.

Sist kjøpt PS4 - stort sett bare PS4'n som brukes nå (av barna).

 

Wii virker som et fint konsept til å begynne med - men det er ikke like mange spill, grafikken er enklere og man går etterhvert lei.  For aldersgruppen under 10 kan det nok være "godt nok".  Men barna får fort andre prioriteringer.  

 

Det kan også være lurt å sjekke hva vennegjengen har, og kjøpe det samme, slik at det er enkelt å spille mot hverandre eller spille på lag (etterhvert veldig mange spill som har dette som mulighet).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Wii U må da være det eneste logiske valget for en 7-åring, med tanke på spillene som finnes. At den ut av esken kan spilles kun på kontrollerens skjerm er også en stor fordel om konsollen skal brukes med en TV som også brukes av andre, en funksjon som både Xbox One og PS4 trenger ekstrautstyr for. Har en Ps4 selv og kunne aldri falle meg inn å kjøpe den over Wii U til en 7-åring. 

Lenke til kommentar

Skal kjøpe konsoll til 7-åringen min, som har veldig lyst på LEGO Jurassic World-spillet. Fant ut at dette spillet er tilgjengelig for mange konsoller.

 

Hva burde jeg velge av Playstation 3, Playstation 4, WII? Jeg vet så lite om dette, og trenger noen råd.

 

Jeg vet imidlertid at singstar finnes på playstation (3 eller 4?), et spill jeg også kunne tenke meg å kjøpe.

 

Hvilken konsoll burde jeg velge?

 

Ut fra desse kreteria ville eg vurdert PS4. Mange fine barnespill som bare kommer på PS4 og stort sett alt av multispill(spill som burde komme til alle konsoller) vil dukke opp på PS4. Egentlig beste konsollen pr dags dato og kan med VR neste år sette standarden for konsollspillinga denne generasjonen. :)

Lenke til kommentar

Som så mange andre sier her har WiiU flere spill for barn. Det som kan være en ulempe er at det ryktes at Nintendo er på gang med en ny konsoll.

Når det er sagt, vet ingen når denne utgis, kan være 1 år eller 2år.

 

Sony og Microsoft har rettet sine konsoller mot 16åring og oppover med sine siste generasjons konsoller. Sony var bedre på å lage barnevennlige spill til 1 gen og 2 gen tho..

Endret av SpongeFrog
Lenke til kommentar

PlayStation har definitivt gitt meg utrolig mye glede gjennom barndommen. :D En konsoll kan du ha i mange, mange år, og etterhvert som gutten blir eldre kan det være greit å ha tilgang til et større utvalg av spill. PS4 er jo faktisk ganske billig også, så ville nok gått for den.

 

EDIT: Og om du går for Xbox One eller PS4 er vel egentlig ett fett, for øvrig

Endret av Gomby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...