Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snakket selvsagt om reklamasjon, ikke garanti. Får vel fjernet root uten store problemer, men flashcounteren blir nok igjen. Software kan jo ikke påvirke fysiske kontakter, så jeg er nok på trygg grunn der.

Er vel nettopp det den kan med root..  

 

Har du root kan man teoretisk sett lage en app som får telefonen til å selvantenne ettersom du kan ta kontroll over ting som hvor mye strøm som sendes rundt i telefonens forskjellige kretser og kontakter. 

Lenke til kommentar

Neida, men er også andre grunner til at de ikke ønsker ta service på modifiserte telefoner. En service er også ofte avhengig av at telefonen blant annet oppdateres til siste firmware versjon fra produsenten, og har man root/custom-rom vil da ofte ikke produsenten verktøy for å feilsøke og stille en diagnose virke, og i verste fall kan det ta livet av telefonen. 

 

Poenget mitt er vel egentlig bare at det ikke er noe automatikk i at reklamasjonsretten gjelder alle hardware feil dersom man har modifisert telefonens firmware. Ellers både tror og håper jeg du får en god service opplevelse i dette tilfellet  :)

Endret av esoteric
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Hadde det vært så enkelt...

 

Hvis du summerer bruk, burde jeg ha mange GB ledig :(

Har flyttet alt jeg kan flytte. Har også slettet apper, siste jeg slettet var facebook fordi jeg ikke kunne motta sms lengre. O.o

 

... Og nå, en dag senere har jeg fått opp meldingen om at minnet er fullt igjen og at jeg ikke kan motta SMS ...

Endret av Itek
Lenke til kommentar

Hvis du summerer bruk, burde jeg ha mange GB ledig :(

 

Ja, nå forstår jeg, tror jeg. Jeg har også CM(11) på en i9305 og hos meg ser tallene ut til å stemme. Ville forsøkt å sjekke minnet i en filutforsker og se etter (skjulte?) mapper/filer som ikke ser ut til å høre hjemme der. Veldig merkelig at regnestykket blir feil, ja..

Lenke til kommentar

Hadde det vært så enkelt...

 

Hvis du summerer bruk, burde jeg ha mange GB ledig :(

Har flyttet alt jeg kan flytte. Har også slettet apper, siste jeg slettet var facebook fordi jeg ikke kunne motta sms lengre. O.o

 

... Og nå, en dag senere har jeg fått opp meldingen om at minnet er fullt igjen og at jeg ikke kan motta SMS ...

Hadde samme problemet mens jeg hadde S3, husker ikke "oppskriften" men var en eller annen system mappe som måtte tømmes. skal prøve å finne den

 

edit:

 

Fant det:

 

Just dial *#9900# on the phone and then select from menu - delete dumpstate/logcat.

Endret av technicality
Lenke til kommentar

Hei, takker for tipsene!

 

Har avinstallert en haug med apper for å kunne installere noen som kan rydde litt. Så på en app som gav bra oversikt over forbruk av plass, den gav med lite nyttig info.

 

Installerte også en "cleaner" som visstnok fjernet 120Mb med data. Men merkelig nok uten at det var synlig :p

 

Så... ingen av de fungerte. *#9900# fungerte heller ikke...

 

Dette går mot reset som eneste løsning.

Endret av Itek
Lenke til kommentar

Hei, takker for tipsene!

 

Har avinstallert en haug med apper for å kunne installere noen som kan rydde litt. Så på en app som gav bra oversikt over forbruk av plass, den gav med lite nyttig info.

 

Installerte også en "cleaner" som visstnok fjernet 120Mb med data. Men merkelig nok uten at det var synlig :p

 

Så... ingen av de fungerte. *#9900# fungerte heller ikke...

 

Dette går mot reset som eneste løsning.

Det var leit å høre, det hjalp på min

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Jeg ser etter den beste Custom rom'en for min gamle S3 i9300. Har testet CM13, Android 6.01 men den var ustabil og har så langt gått for Android 5.11 fra crDroid som er stabil men den er nokså batterikrevende uten batterisparer installert. Noen som har god erfaring med andre rom som er minst Android 4.4.4 eller senere ? Kanskje en god batterisparingsapp er tingen ? Btw så er telefonen root'et.

Jeg ser etter den beste Custom rom'en for min gamle S3 i9300. Har testet CM13, Android 6.01 men den var ustabil og har så langt gått for Android 5.11 fra crDroid som er stabil men den er nokså batterikrevende uten batteripakker installert. Noen som har god erfaring med andre rom som er minst Android 4.4.4 eller senere ? Kanskje en god batterisparingsapp er tingen ? Btw så er telefonen root'et.

Endret av Jossva
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...