Gå til innhold

Heving av kjøp, spill kjøpt digitalt


MiRaCL

Anbefalte innlegg

Hei

 

For 3 uker siden så florhåndskjøpte jeg Driveclub på playstation store. Kostet 339.-

 

Nå 2 uker etter spillet ble sluppet så virker det fortsatt ikke. Får spilt lokalt på maskinen her, men multiplayer over nett virker ikke.

 

Utvikler poster på facebook støtt og stadig at det nå skal virke uten at det gjør det for noen. Tålmodigheten min begynner å bli tynn.

 

I henhold til retningslinjer for PSN så er "all sales final", men hvordan stiller dette seg opp mot norsk lov?

 

Jeg har helt klart betalt 339.- for et uferdig og defekt produkt som ikke virker som reklamert på forhånd.

 

Driter i pengene, men er prinsippet som gjelder. Begynner å bli lei alle disse spill utvikleren som leverer uferdige spill til full pris.

Kan ikke skjønne at man som forbruker ikke skal ha noen reklamasjonsrett rundt dette.

 

Noen som har noen innspill?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Steam har også en "all sales are final"-policy som innebærer at man i utgangspunktet ikke kan reklamere/få refundert på et spill/kjøp som ikke virker.

Jeg gjorde det en gang, da begrunnet jeg det med at spillet ikke virket på W7 (det framkom ikke av informasjonen om at spillet ikke støttet W7, det sto kun at W8 ikke var støttet). Da fikk jeg som en "one-time deal" pengene refundert til wallet og spillet fjernet fra kontoen.

 

Du kan kanskje prøve å sende en mail til support først og finne ut om det faktisk er noe du kan gjøre for å få det til å virke, der etter kan du eventuelt fremme et krav om refusjon siden spillet ikke virker slik som annonsert.

Lenke til kommentar

Lol. Expert gir jo til og med 30 dagers åpent kjøp på brukte produkter med manglende embalasje. Dette er jo laaaaaaangt over hva forbrukerkjøpsloven pålegger dem. Det samme gjelder lefdal og elkjøp. Jeg vet ikke hva du farer med her, men det høres ut som en individuell erfaring som nødvendigvis ikke er i tråd med praksisen.

Lenke til kommentar

Tror det blir vanskelig. Angrerettsloven gjelder heller ikke avtaler om levering av programvare dersom leveringen ikke skjer på et fysisk medium. Dessuten er du over fristen for angrerett.

 

Uansett gjelder dette alle som har kjøpt spillet. Om du har krav på pengene tilbake, så er det millioner av andre mennesker som også har det.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Lol. Expert gir jo til og med 30 dagers åpent kjøp på brukte produkter med manglende embalasje. Dette er jo laaaaaaangt over hva forbrukerkjøpsloven pålegger dem. Det samme gjelder lefdal og elkjøp. Jeg vet ikke hva du farer med her, men det høres ut som en individuell erfaring som nødvendigvis ikke er i tråd med praksisen.

Jeg har jobbet både i butikk og på kundesenter på 2 av kjedene du har nevnt, veldig uvanlig å ta i mot på åpent kjøp med manglende emballasje, men noen butikker gjør det, og da ble det ansett som rutinesvikt pga cd nøkler og slikt.

Endret av JanTerjeRiisOttoJohansen
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...