Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilradiospesialisten Forus/Sandnes - erfaringer?


MrLee

Anbefalte innlegg

I forbindelse med at nyinnkjøpt bil har litt begredelig originalt anlegg vurderer jeg å gå til innkjøp av ny head unit, nye høytalere og evt. forsterker. Subkasse blir det nok ikke med mindre den er utrolig liten. Jeg vil kunne spille musikken min pent og bittelitt høyt, men vil ikke ha noe overdrevent :)

 

Men det er litt ved siden av spørsmålet. Jeg har hørt fra bekjente, litt opp og ned ang. jobben Bilradiospesialisten på Forus (nær Stavanger/Sandnes) utfører monteringsarbeid. I den anledning ønsket jeg å høre om noen her har erfaringer, både gode og evt. dårlige med dem?

 

evt. om noen kan anbefale en annen sjappe for slikt i ca samme område?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sett "mye rart" montert av bilradiospesialisten - men også mye bra. Montering av høyttalere tar tid og jo penere/flush det skal se ut jo dyrere blir det. Har inntrykk av det slurves ofte på kvaliteten for å gi en billig pris på monteringsjobben. Mengden komponenter du har sett deg ut er såpass liten at jeg ville foreslå du fikk med deg en kompis og monterte dette selv på en lørdag? Garantert lærerikt, og er langt lettere enn man skulle tro.

Lenke til kommentar

Det er en Kebabtralle modell 120d det skal inn i. Headunit glemmer jeg, for det var for mye stress med omkoding av bilen og greier.

 

Men jeg har absolutt ikke lyst til å gjøre det selv. det er 1.5 mnd ventetid på bilradiospes. men jeg fikk ok inntrykk av folka der og fikk diskutert noen av ønskene mine på en fin måte. Så jeg står i kø nå, hehe :)

Lenke til kommentar

hvis jeg skulle bytte headunit fra original, skulle bavaria ha 1200kr for å kode om bilen... + ca 3500kr for å få headunit som passer inn med resten. det var litt mer penger enn jeg hadde tenkt meg så nå blir det bare høytalere (mellomtone og diskanter) og en Blaupunkt PnP amp som skal inn. så driver den originale subs under setene og høytalere... 1700kr for installering var iallefall litt mindre enn de 5000 bavaria ville ha for alt :p

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...