Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Betale husleie hjemme


Anbefalte innlegg

Om noen syns 2000,- i mnd. er mye så kan man gjerne prøve selv og bo alene.

I tillegg til husleie: Strøm, forsikringer, mat og drikke, toalettsaker, mulig TV-lisens/andre ab. internett, osv..

Typiske frynsegods; klær og sko, vask av disse, ferdig mat, kjøring og henting hvis man ikke har lappen på kjøretøyer osv.

 

Ofta er det også slik at den samme hånden som tar, gir en del tilbake i form av andre ytelser. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det er forsåvidt rimelig å betale for seg hjemme om man er over 18 og har egen inntekt. Jeg bor fortsatt hjemme (har ikke råd til noe eget enda), og har blitt enig med mamma om å betale for meg hjemme fra og med denne måneden. Er ikke snakk om store summen, men det dekker noe av forbruket mitt her hjemme, og er bare en brøkdel av hva en leilighet eller hus lån koster i måneden.

 

Men hvis du bare skal bo et par måneder til hjemme, så virker det litt kjipt og unødvendig av foreldrene dine.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Synes det var rart, i og med at du skal flytte ut. Og om to tusen er mye kommer helt ann på om du har en liten del av huset eller noe, eller om du kun har rommet ditt, og selfølgelig om du spiser hjemme. Dersom mammaen min hadde bedt om de pengene hadde jeg nok fått bakoversveis. Ikke fordi jeg synes det er mye, men fordi jeg studerer. Studerer du og bor hjemme får man ikke stipend heller. Da ville jeg heller valgt å flytte helt ut tror jeg, for følger jo med en del fordeler med å bo alene. I STs situasjon er det jo noe annet, for det er over en kortere periode. Uansett hadde jeg nok ikke kranglet på det. Ikke kommentert det heller tror jeg. Bare tatt fram lommeboka og betalt.

Lenke til kommentar
Selv mener jeg at så lenge man studerer, eller sparer for å studere, bør man kunne bo hjemme om foreldrene har økonomi til det.

 

Hjelper du til hjemme på annen måte? Husarbeid, hagearbeid, innkjøp av mat osv?

 

Enig, selv er jeg er 22 år og har aldri betalt noe hjemme, og jeg kommer til å gjøre det samme med mine barn. Så lenge foreldrene har råd til det forstår jeg ikke helt hvorfor man på dø og liv må betale, for min del har det ført til at jeg har kunnet spart opp slik at jeg får det lettere når jeg flytter ut. Og bare så det er sagt, jeg har vært mye borte, blant annet pga politisk arbeid, så jeg har uansett ikke oppholdt meg så mye hjemme.

Lenke til kommentar

Dersom en gutt på 20 bor hjemme, spiser av maten foreldrene handler inn, bruker klær som mor vasker og det helt gratis og uten å bidra med husabeide synes jeg det er helt rett at mor kan kreve husleie. Såfremt poden arbeider.

 

Og med å bidra til husabeide mener jeg ikke at du skal rydde rommet en gang i måneden :!: Er mer snakk om å henge opp klær, brette klær, ta oppvasken og rydde opp etter middagen, støvsuge for å avlaste mor som tross alt har MYE ekstraarbeid med at du bor hjemme.

Lenke til kommentar

Synes det var litt idiotisk at hun krever det av deg når du bare skal bo hjemme i 3 måneder og du driver å sparer.

 

Selv er jeg 23 år og bor fortsatt hjemme! Har jobbet i 3 år, og jeg har sagt fra dag 1 at jeg ville begynne å betale for meg, men foreldrene mine ville at jeg skulle bruke pengene på meg selv siden jeg fortsatt gikk skole, ble ferdig med skolen for 1 år siden, og siden da har jeg betalt for å bo hjemme, men bare 1000 kr. Det er jo ingenting, men de mener det er nok, og at jeg heller bør bli flink til å spare penger. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...