Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Faren min hater min mørkhudede "date", hva skal jeg gjøre?


Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Gjest

Uten å nevne raser her, vil jeg bare bemerke at med den geografiske forskjellen, kommer også den kulturelle. Og ofte forteller en persons utseende noe om hans/hennes kulturelle bakgrunn og holdninger. Nå er ikke det ukjent at mennesker (og menn spesielt) fra midtøsten og deromkring ser ned på europeiske kvinner og anser dem som gratis sexøvelser. Det er veldig sjeldent slike menn stifter langvarige forhold med vestlige kvinner, og selv om det skjer, har de ofte en del holdninger som overnevnte vestlige kvinner har vanskelig for å leve med.

Så jeg synes at trådstarter burde prøve å forstå det faren hennes sier, isteden for å legge vekt på hvordan han sier det. Å innlede et forhold til en med så stor forskjell i bakgrunn og oppdragelse kan være utrolig utfordrende og ganske så utilfredstillende. Dette vet jeg av erfaring.

 

I tillegg til dette bør trådstarter huske at dette er ikke en voksen person det er snakk om, det er en tenåringsgutt, og han er antageligvis ute etter det de fleste gutter er ute etter i den alderen - sex. Bor du i en liten bygd eller en småby, er det stor sjanse for at du vil oppfattes som "lett på tråden" av de fleste med innvandrerbakgrunn, siden du hadde sex med denne gutten.

 

Er det virkelig verdt det?

Lenke til kommentar

Enkelte menn fra Midtøsten ser ned på norske kvinner. Kanskje tilmed de fleste. Det er ikke dermed sagt at alle gjør det. Det er ett individ som vurderes, og ikke flertallet, eller gjennomsnittet. I tillegg, skulle det vise seg at denne fyren er så fæl, så går det jo an å bryte kontakten med vedkommende.

 

Hvem vet, kanskje han viser seg å være ålreit, dersom man bare gidder å gi ham en sjanse.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

La oss si at man vet at mange pitbuller har det med å tygge armen av folk. Det er dermed ikke sagt at akkurat dette individet vil gjøre det, men av en eller annen grunn foretrekker folk å holde seg selv og barna sine unna. Generalisering er en farlig greie, men samtidig er det det magiske verktøyet som har holdt menneskeheten i livet og unna fare i mange hundre år.

 

Når sjansen er så stor for at denne type menneske har intet godt å føre med seg, er det faktisk lurere å la det fare og konsentrere seg om mindre farefulle folkegrupper istedet. Det er fint hvis man klarer å få et fint forhold. Men hvis han da er en drittsekk, vil hun ha blitt uvenner med faren, såret (som faren forutså at hun kom til å bli), og i tillegg vil hun føle seg dum som lot seg lure (siden hun allerede har visse fordommer mot visse folkegrupper og religioner)

Pluss- jeg vet ikke om trådstarters mening om dette, men jeg setter ganske høy pris på mine nerveceller, som, som kjent, ikke erstattes, og vil unngå negative opplevelser der det er mulig.

Lenke til kommentar
La oss si at man vet at mange pitbuller har det med å tygge armen av folk.

 

Pitbull var dårlig eksempel.

 

Heller si at mennesket er på samme måte som hunden; Den er hva du avler den til.

 

Nærmere info: Se Danny the dog :tease:

 

Handler om en mann som blir behandlet som en hund hele livet sitt, brukt til slossing etc.

Lenke til kommentar

Ikke å unngå det at mange pitbuller blir avlet til akkurat dette- å være agressive. Jeg elsker dem like mye som andre hunder, misforstå meg rett.

Det er ingen dårlig eksempel. Det at jeg ikke utdyper grunnen til armtyggingen (oppdragelse og bakgrunn- avl, gemytt) gjør ikke armtyggingen mindre tilstedeværende. Er akkurat som med borderkollier - de har lett for å snappe, men det er like mye på grunn av oppdragelsen som gemyttet.

Lenke til kommentar
Når sjansen er så stor for at denne type menneske har intet godt å føre med seg, er det faktisk lurere å la det fare og konsentrere seg om mindre farefulle folkegrupper istedet.

 

Hvor stor er denne sjansen?

 

Det er fint hvis man klarer å få et fint forhold. Men hvis han da er en drittsekk, vil hun ha blitt uvenner med faren, såret (som faren forutså at hun kom til å bli), og i tillegg vil hun føle seg dum som lot seg lure (siden hun allerede har visse fordommer mot visse folkegrupper og religioner)

 

Hvis han da er en drittsekk, bryter hun med ham, ferdig med det. Dersom faren ikke kan akseptere at hun har en kjæreste eller to som ikke visere seg å være den store kjærligheten, og velger å bli uvenner med henne på grunn av det, er han en drittsekk. Føler du deg virkelig lurt hver gang du utfordrer fordommene dine og får dem bekreftet? Da blir det isåfall svært vanskelig for deg å lære noe som helst.

Lenke til kommentar

Jeg liker fordommene mine, og utfordrer dem svært sjeldent. det er nemlig fordi mine fordommer bunner i erfaringer, og ikke begrunnes med bare "fordi atte"

Sjansen for at han i hennes oppfatning er drittsekk, er faktisk ganske stor. En muslimsk jente, hadde kanskje derimot elsket han og måten han er på. Kulturfoskjeller er ikke å komme utenom.

og forresten- hvor mye negativt vil man egentlig oppleve? jeg personlig styrer unna forhold som har så mange utfordringer. Ja, det kan bli fint. Men det kan forholdet med en som er mer lik en selv også bli - og det mye mer smertefritt.

Lenke til kommentar

Har du bodd side om side med innvandrere siden du ble født, så er det ikke vanskelig å skjønne at faren din er rasist. Har bodd på furuset hele livet, og er få andre steder i landet der det er flere innvandrere med ikke vestlig bakgrunn samla på et sted.

 

Og ja, utifra erfaring kan jeg trygt si at de ER overrepresentert i alt fra trusler, til ran og gjengkriminalitet. Hvis ei jente har seg med en av de folka, vil hu bli stemplet som pakkishore, og vil da ha små sjangser for å kunne skaffe seg en kjæreste som kan flytende norsk fra området.

 

Noen av disse menneskene har prøvd å ødelegge livet mitt, så her er det ikke snakk om fremmedfrykt, heller erfaring.

 

Hvis ei jente jeg møtte, tidligere hadde vært sammen med en mørkhudet fyr fra moss som levde etter vestlige verdier, og som muligens hadde vært mer norsk enn det jeg er, så kunne jeg ikke brydd meg mindre.

Endret av Powerpie
Lenke til kommentar
Bare for å presisere: Sier du at dersom en etnisk norsk jente har et kjæresteforhold med en mørkhudet fra Furuset, vil hun ikke bli akseptert blant etnisk norske gutter i ettertid, dersom forholdet tar slutt?

 

I de fleste tilfeller ville det nok endt slik ja. Og etter det jeg både har hørt og sett, så gjelder det nok også for alle andre områder i Oslo øst for holmenkollen. De blir visst ansett som "skitne flyfiller" som noen fint har presisert det.

Lenke til kommentar
I de fleste tilfeller ville det nok endt slik ja. Og etter det jeg både har hørt og sett, så gjelder det nok også for alle andre områder i Oslo øst for holmenkollen. De blir visst ansett som "skitne flyfiller" som noen fint har presisert det.

 

Det sier jo isåfall minst like mye om etniske nordmenn som det gjør om de skumle utlendingene. Håper ikke jeg har noen slike mennesker i min nærmeste omgangskrets.

Lenke til kommentar
I de fleste tilfeller ville det nok endt slik ja. Og etter det jeg både har hørt og sett, så gjelder det nok også for alle andre områder i Oslo øst for holmenkollen. De blir visst ansett som "skitne flyfiller" som noen fint har presisert det.

 

Det sier jo isåfall minst like mye om etniske nordmenn som det gjør om de skumle utlendingene. Håper ikke jeg har noen slike mennesker i min nærmeste omgangskrets.

 

Du er ikke i noen som helst posisjon til å uttale deg, da du mest sannynsligvis ikke har et snev av peiling på hvordan det er å nesten få sitt eget liv ødelagt av disse folka(man må ha opplevd det for å forstå det, no offence). Fleste av folk med slike "fordommer" har egentlig ingen fordommer... de har erfaring. Hvis jenter har lyst til å peise på med disse folka får de gjøre det, men da trenger de ikke å komme tilbake i armene til folka som har blitt terrorisert av de samme jævlene.

 

Merk at jeg nå prater om de uintegrerte og kriminelle, og i oslo er den andelen faktisk ganske høy.

 

En lur person tilgir, men glemmer aldri.

Endret av Powerpie
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...